Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

20% emisjon og selskapet må levere dobbelt så bra… forklaring på den please :slight_smile:

4 Likes

Om Paradigme nå får gå sin gang, så burde jo dette bidra sterkt til å få fremdrift på resten av pipelinen igjen.

2 Likes

For at selskapet f.eks skal kunne forsvare en kurs på 500 kr etter utvanning, må selskapet ha høyere fremtidig inntjening. Enkelt forklart: 500 kr før utvanning oppnås på en lavere markedsverdi for selskapet enn etter. GG

2 Likes

Jeg tenker det samme som mange andre her på tråden: suveren utnyttelse av momentumet & utrolig behagelig at de nå vil være tilstrekkelig finansiert til PARADIGME readout.

Så vil kommende triggere kunne løfte kursen uten noen emi spøkelse lurkende i bakgrunnen :grin:.

Dessuten : det kan være gode muligheter for større institusjoner å laste opp i emi’en & det blir særs spennende å se hvem som er på listen i morgen :crossed_fingers:

3 Likes

med inflasjon i medinspriser etc. så er det absolutt mulig med andre scenarioer enn hva man la til grunn for to-tre år siden.

tiden vil vise hvor mye generisk vekst big-pharma må vise til sine styrer i framtiden og hvor villig de er til å betale for det.

1 Like

Om du forventer røft 50 milliarder som sluttverdi, så tror jeg du bomma før du skjøt på mål.

1 Like

Hyggelig å se så mange optimister her. Jeg på min side sitter og funderer på hva jeg skal sette “stop loss”-på imorgen :smiley:

2 Likes

Jeg tolket det faktisk likt som deg når jeg hørte webcast’en, og ble ganske overrasket og lett irritert når meldingen tikket inn i stad. Bra det kanskje bare var feiltolket da. Synes også kursutviklingen var spesiell i dag, men var vel ekstremt mange som tok gevinst på 35 og ned der vi endte. Midlertidig smart det i etterpåklokskapens navn. Håper ikke det var urent spill i alle fall.

3 Likes

Utrolig at mange ble tatt på sengen av en emisjon som alle egentlig visste skulle komme!

Et selskap som Nano skal ikke foreta emisjon når de må, men når de kan! Det er det som viser en ansvarlig ledelse som ikke gambler!

6 Likes

NANO snudde jo ned sammen med resten av de norske selskapene og resten av børsene over hele verden, så jeg har ingen tro på at dagens fall skyldes at noen har lekket info.

At noen har lekket info kan godt hende, men det er ikke alene grunnen til dagens fall/gevinstsikring.

Helt naturlig at folk tar gevinst når den har gått 150% på under ei uke og panikken brer seg i markedet generelt.

2 Likes

Det blir interessant å se om ledelsen deltar i emisjonen (i større grad en ved forrige anledning) og legger penger bak de positive tonene fra Q4 presentasjonen.

1 Like

Les meldingen, de gjør det

3 Likes

Noen som har den aurora sliden?

Den ja. Nå er vi mer eller mindre i sweet spoten. To streker under svaret kan komme på q1 presentasjonen

3 Likes

Les mld. De deltar.

Primary insiders including Chairman of the Board and key management have pre-subscribed
for a number of Offer Shares equivalent to approximately EUR 85,000.

1 Like

Om han kjøpte aksjer i 15/16 så var ikke en aksjekurs på 500 utopi

3 Likes

image

4 Likes

Primary
insiders including Chairman of the Board and key management have pre-subscribed
for a number of Offer Shares equivalent to approximately EUR 85,000.

1 Like

Ja. Det kan være mulig. Men det avhenger av markedsandel, hvilke delmarked det kommer seg inn i, hvor flink selskapet er i industrialiseringsfasen, om det produserer medisinen selv eller lisensierer ut produksjonen som f.eks Genmab. Alt i alt er jeg overbevist om at dette er et bra case. Spørsmålet er bare hvor bra.GG

Så har det vært mange hiccups og pandemi på veien fra 2016 til d.d. Man kan ikke fortsette å klage over fortiden. Dette er et bra trekk av ledelsen, og er mye bedre håndtert enn forrige emisjon som føltes mer som en krampetrekning.

1 Like