Jeg tolket det faktisk likt som deg når jeg hørte webcast’en, og ble ganske overrasket og lett irritert når meldingen tikket inn i stad. Bra det kanskje bare var feiltolket da. Synes også kursutviklingen var spesiell i dag, men var vel ekstremt mange som tok gevinst på 35 og ned der vi endte. Midlertidig smart det i etterpåklokskapens navn. Håper ikke det var urent spill i alle fall.
Utrolig at mange ble tatt på sengen av en emisjon som alle egentlig visste skulle komme!
Et selskap som Nano skal ikke foreta emisjon når de må, men når de kan! Det er det som viser en ansvarlig ledelse som ikke gambler!
NANO snudde jo ned sammen med resten av de norske selskapene og resten av børsene over hele verden, så jeg har ingen tro på at dagens fall skyldes at noen har lekket info.
At noen har lekket info kan godt hende, men det er ikke alene grunnen til dagens fall/gevinstsikring.
Helt naturlig at folk tar gevinst når den har gått 150% på under ei uke og panikken brer seg i markedet generelt.
Det blir interessant å se om ledelsen deltar i emisjonen (i større grad en ved forrige anledning) og legger penger bak de positive tonene fra Q4 presentasjonen.
Les meldingen, de gjør det
Noen som har den aurora sliden?
Den ja. Nå er vi mer eller mindre i sweet spoten. To streker under svaret kan komme på q1 presentasjonen
Les mld. De deltar.
Primary insiders including Chairman of the Board and key management have pre-subscribed
for a number of Offer Shares equivalent to approximately EUR 85,000.
Om han kjøpte aksjer i 15/16 så var ikke en aksjekurs på 500 utopi
Primary
insiders including Chairman of the Board and key management have pre-subscribed
for a number of Offer Shares equivalent to approximately EUR 85,000.
Ja. Det kan være mulig. Men det avhenger av markedsandel, hvilke delmarked det kommer seg inn i, hvor flink selskapet er i industrialiseringsfasen, om det produserer medisinen selv eller lisensierer ut produksjonen som f.eks Genmab. Alt i alt er jeg overbevist om at dette er et bra case. Spørsmålet er bare hvor bra.GG
Så har det vært mange hiccups og pandemi på veien fra 2016 til d.d. Man kan ikke fortsette å klage over fortiden. Dette er et bra trekk av ledelsen, og er mye bedre håndtert enn forrige emisjon som føltes mer som en krampetrekning.

Så har det vært mange hiccups og pandemi på veien fra 2016 til d.d.
Japp. En må selvfølgelig justere kursmålet sitt underveis ettersom emisjonene har rent inn.
Jeg ble ikke overrasket eller tatt på senga av emisjon. Det visste alle ville komme. Skrev senest på Shareville i dag at den kan komme når som helst. Men tenkte på bakgrunn av en tydeligvis feiltolkning at de ville vente til etter Archer etc.
Om det var lurt å gjøre emisjon nå eller vente til etter det vil tiden vise. Letteste som er det å være etterpåklok.
Uttrykket " tilstrekkelig finansiert til…" er litt oppbrukt.
500 kr var bare et eksempel for eksempelet sin skyld.Jeg operer i et scenario på en 3-4 år på denne aksjen, og der ser jeg betydelig oppside, selv etter en emisjon. Nano blir ikke like bra som Bergenbio, men halvparten så bra burde være bra nok.GG

panikken brer seg i markedet generelt.
Er vel ikke akkurat panikk i markedene, eller?

…og cash burn er forventet å gå betraktelig ned når selskapet har rekruttert ferdig, forhåpentligvis fra Q4
Det er en forventning som kommer med ett vedheng…
Det som blir spennende fremover er jo om de må kjøre løpet ut selv, da vil jo selvfølgelig kostnadene skyte til værs på andre områder i forbindelse med å komme seg ut i markedet, og det må kanskje enda mer penger inn om de ikke får partnere i noen av markedene. (de har jo uttalt at de har utsatt disse så langt det lar seg gjøre inntil videre).
Neste Q er nok den viktigste, da skal rekrutteringstakten bekreftes og innen da er nok Archer-1 og DLBCL fremtiden også avgjort.
Og da kommer kanskje partnerene krypende
(eller kanskje en partner tar ett jafs i emisjonen nå?)

Nano blir ikke like bra som Bergenbio, men halvparten så bra burde være bra nok.
Ja, spørsmålet er om du blir fornøyd med en sikker femdobling eller foretrekker en potensiell tidobling der risikoen for et tap er tilsvarende større.
Bergenbio, som dro corona-kortet for å få en boost i kurs? Tiden vil vise, men det tror ikke jeg du har rett i.
Minner meg om Costas nano. Men det får ligge.