Japp. En må selvfølgelig justere kursmålet sitt underveis ettersom emisjonene har rent inn.
Jeg ble ikke overrasket eller tatt på senga av emisjon. Det visste alle ville komme. Skrev senest på Shareville i dag at den kan komme når som helst. Men tenkte på bakgrunn av en tydeligvis feiltolkning at de ville vente til etter Archer etc.
Om det var lurt å gjøre emisjon nå eller vente til etter det vil tiden vise. Letteste som er det å være etterpåklok.
Uttrykket " tilstrekkelig finansiert til…" er litt oppbrukt.
500 kr var bare et eksempel for eksempelet sin skyld.Jeg operer i et scenario på en 3-4 år på denne aksjen, og der ser jeg betydelig oppside, selv etter en emisjon. Nano blir ikke like bra som Bergenbio, men halvparten så bra burde være bra nok.GG
Er vel ikke akkurat panikk i markedene, eller?
Det er en forventning som kommer med ett vedheng…
Det som blir spennende fremover er jo om de må kjøre løpet ut selv, da vil jo selvfølgelig kostnadene skyte til værs på andre områder i forbindelse med å komme seg ut i markedet, og det må kanskje enda mer penger inn om de ikke får partnere i noen av markedene. (de har jo uttalt at de har utsatt disse så langt det lar seg gjøre inntil videre).
Neste Q er nok den viktigste, da skal rekrutteringstakten bekreftes og innen da er nok Archer-1 og DLBCL fremtiden også avgjort.
Og da kommer kanskje partnerene krypende
(eller kanskje en partner tar ett jafs i emisjonen nå?)
Ja, spørsmålet er om du blir fornøyd med en sikker femdobling eller foretrekker en potensiell tidobling der risikoen for et tap er tilsvarende større.
Bergenbio, som dro corona-kortet for å få en boost i kurs? Tiden vil vise, men det tror ikke jeg du har rett i.
Minner meg om Costas nano. Men det får ligge.
Takk, fikk ikke lest den.
Akkurat det gjenstår å se. Det irriterende i tilfellet NANOV er all tid og ressurser som er blitt skuslet bort på grunn av til tider svak ledelse.
Nå har vi fått en kompetent og dyktig ledelse som vil evne å ta selskapet i mål. Men det var ikke mulig med den finansielle runway selskapet hadde i dag tidlig. Selskapet måtte ha på plass finansieringen for å komme i mål.
Mange ville foretrukket en partner. Ok, sikkert en god løsning, når den er på plass. Men for å få en partner ombord må man gjennomføre forhandlinger. Slikt kan være tidkrevende. Og i denne tiden løper taksameteret og pengebingen tømmes mer og mer. Hva hvis forhandlingene strandet uti mai/juni? I samme tidsrom kunne aksjemarkedet fått seg en korreksjon. Hvor mye kunne vi aksjonærer risikert å bli utvannet i et slikt scenario?
Nei, jeg tror ledelsen har opptrådt ansvarlig og til aksjonærenes beste ved å gå for en emisjon og få fjernet denne usikkerheten en gang for alle.
Nå er markedsaktørene trygg på at NANOV er herre i eget hus og får en tilfredsstillende finsansiell runway helt i mål! HELT i MÅL!! Fantastisk!
Kjør NANOV kjør!! Dette blir en triumfferd!
Fullstendig klar over hva en emisjon betyr (har vært med på mange av de både her og andre steder etterhvert), det jeg lurte på er hvorfor du mener at en 20% emisjon betyr at de må ha dobbel inntjening for å forsvare samme pris. Prisen som må forsvares er 20% høyere. Så hvis du forventet 500 for aksjene dine må selskapet nå lever godt nok til å forsvare en kurs på 600,- altså 20% høyere.
Det som er det viktige her er at selskapet får inn 20% av sin verdi på bok til å drive selskapet. Noe ett selskap uten cash flow trenger og jeg tviler vel på at du er en av de som spytter inn i driften.
Noen med kontakter knytt til meglerdesken?
Noe anslag om kurs?
Jeg hadde ventet på dette før jeg ga tips til familie om kjøp. Nå er det virkelig lite nedside slik jeg ser det. Om de leverer som guidet på Q1, så blir bsu-pengene jeg ikke får spart der satt inn også.
Femdobling er bra, absolutt. Det gir enorm gevinst. Men jeg er ikke fornøyd om alt er sånn halvveis, hvis selskapet hadde muligheten til å levere bedre, men denne muligheten gikk tapt pga middelmådig ledelse!
Jo, jeg vil se det var til tider panikk i mange aksjer i dag, både i formiddag og like etter USA åpnet. Men det gikk heldigvis fort over da
er bare å kjøpe opp 20% i morgen det.
Etter tidligere emisjoner i Nano har jeg tenkt:
" Ok, så holder de hodet over vannet. Når kommer neste emisjon?"
Etter denne emisjonen tenker jeg:
" Yessss! Nå er sjarmøretappen finansiert og sikret! Nå kan selskapet få frem de siste resultater på egenhånd og slippe å stå med lua i handa!"
Kursen er klar 22,75.
Stor interesse sies det
Hvor ser du det?
Syk rabatt men samtidig så har vel kursen vært over 22,75 i nesten 2 dager
Edit: …og ikke minst det settes emisjon 30% høyere en forrige emisjon… når skjedde det sist i NANOV