Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Ja, som deg tror jeg også at Nano blir bra. Ellers hadde jeg lempet ut alt. Jeg har uansett så lav inngang på denne at jeg fremdeles har tresifret prosent gevinst. Og ja jeg følger resonnementet ditt. Det som var poenget mitt var bare at en emisjon tar bort noe av oppsiden for oss aksjonærer.:slightly_smiling_face:

3 Likes

Tror ikke det tar mange uker/dager før vi er på 30 tallet igjen.
Nå er emi satt, vi konsentrerer oss om målstreken. Det er pokker ikke langt igjen dit👉

2 Likes

Samme her. Jeg har vært meget irritert på meg selv fordi jeg ikke kjøpte mer torsdags morgen.

1 Like

Tror jeg må presisere her. Innlegget mitt var ikke ment helt bokstavelig. Det var et eksempel for å understreke et poeng; at en emisjon tar bort noe av oppsiden. Og ja jeg smurte tjukt på for å sette det litt på spissen.

2 Likes

Eller så kan man si at en emisjon gjør en oppside mulig… Penger er nødt til å være der om bedriften skal overleve…

17 Likes

Ja, virker ikke som alle helt forstår det. Eller tror at selskapet selv kan styre emisjonskursen…

Selvsagt. Men pga forsinkelser.

Dei trua ;

The Company has agreed with the Managers to a lock-up on future share issuances

for a period until the Company’s public disclosure of the preliminary 3-month

top-line data from the PARADIGME clinical study (targeted for H2 2021), subject

to customary exceptions. The Company’s Board and Executive Management have all

agreed with the Managers to a lock-up on existing shareholdings for a period of

360 days from the closing date, subject to customary exceptions. In addition,

2 Likes

Fornøyd med at de har gjennomført emisjon. Nå kan vi se fremover!

I morgen er NANO et selskap som har 600 millioner på bok og er dermed med god margin er fullfinansiert frem til avlesning av PARADIGME. De eier fortsatt Betalutin 100%.

Ved kurs 24 i morgen verdsettes dette til ca. 2,3mrd NOK. (justert for økt aksjeantall gjennom kveldens emisjon).

Tror ikke vi skal under emisjonskurs nå, Jeg kommer til å kjøpe i morgen formiddag! Hva er det som skal holde igjen kursen fremover?

Så et lite hjertesukk:
Jeg er grundig lei av fortrinnsrettet emisjon hvor minstetegning er 100 000EUR. Dette er lovens unntaksregel, men har i praksis blitt hovedregelen på Oslo Børs. Dette tilsidesetter prinsippet om likebehandling av aksjonærene i vhpl. §5-14.
At emisjonen settes på 22,75 innebærer at meglerhuset sine gode kunder nærmest får gratis penger ved å delta, dermed har meglerhusene en interesse i at kursen ikke blir (for) høy.

38 Likes

Jeg er veldig fornøyd med at emisjonen kom raskt. En ting er at forventning om forestående emisjon er kursdempende i seg selv, men spesielt nå synes jeg fordi jeg mener at det ligger en frykt i markedet for makrofall som kunne gjort pengeinnhenting fryktelig dyrt. Den frykten er for min del nå tilnærmet nullet.

7 Likes

Ganske positivt at selskabet kapitaliserer på den seneste reprisning for at sikre selskabets videre færd; bra arbejdet og ca. 16% er bare prisen for at hente hurtige penge … og mens selskabet er kapitaliseret og kan arbejde videre mod AA ansøgning, får vi andre sandsynligvis mulighed for at snitte ned, op eller tage indgang igen afhængig af aktuel position.

Jeg forventer herfra at selskabet nu vil opretholde de stabile toner rundt guiding og understrege dette i form af solide tal i Q1, 2021 kvartalsrapporten. Jeg forventer endvidere at selskabet i H2, 2021 vil bruge de sandsynligvis svært positive 3 mdr. topliniedata fra PARADIGME til at kapitalisere selskabet gennem den sidste fase af studiet.

Agter at øge efter stabilisering af kursen og forventer fortsat stor handelsvolumen i de kommende uger.

3 Likes

Med mindre markedet mister al logisk retning, så tilsiger dette, at alle aktier købt over kurs 22,75% umiddelbart kan sælges med gevinst; i tillæg vil overkurs lægge pres på rep. emi som igen medfører yderligere udvanding og sell off fra retailere.

Alt er selvfølgelig for egen retning.

1 Like

Forventer at masse emiaksjer taes gevinst på i morgen, så forventer å starte laste under 22,75. På forhand takk :clinking_glasses:

Ja det skjønner jeg, men undøvendig med påsmurning, hold deg til fakta! Ett selskap uten inntekter må ha midler til å drift. 20% emisjon betyr overhodet ikke at selskapsverdien må dobles. Mange i denne tråden (forumet) sitter med gode kunnskaper og har både tap og avkastning på NANOV. De har sittet igjennom emisjoner i lang tid på godt og vondt. Emisjonen på 114,- hvor det kom 500 MNOK inn er ett eksempel. Så pakk sakene dine og trå litt mer varsomt er mitt råd.

3 Likes

Jeg er ganske sikker på at meglerne kunne fått jekket prisen litt mer opp. Selvfølgelig må du gi rabatt. Men insentivet er vel ikke å få høyest pris. Bare gjøre styret fornøyd.

2 Likes

Det var ikke meningen å såre deg. Beklager.

Øyenlegen på farten igjen…

1 Like

Nano gikk ned 7% i dag. Altså en alminnelig tirsdag i biotek-gamet :wink:
Fortsatt en meget godkjent måned. Holder på aksjene mine nå. De blir verdt atskillig mer om bare noen få måneder.

6 Likes

Artig artikkel. Men jeg merker meg at journalisten er primært opphengt i det faktum at NANOV fortsatt ikke tjener penger. Tenk det, et utviklingsselskap innen farmasi som ikke tjener penger. Hvor har denne “finanseksperten” holdt seg? Er dette det beste de evner å grave opp av finansjournalister? Ikke imponert. Det er tydeligvis mang en finansjournalist som kommer til å få seg noen sjokk når NONAV begynner å rake inn gryn. Men da vil de neppe skjønne hvorfor aksjekursen har gått til himmels mellom nå og når pengene begynner å renne inn.

Nei, verden er ikke alltid et enkelt sted å befiunne seg. Som Jan Eggum sier; “Livet blir et sjokk, for den som syntes mor var nok. Her er det klart og kaldt, lukt og leven over alt. For mye for en sånn liten kropp. Mor jeg vil tilbake til dittt myke mørke leie. Verden er for stor for meg.”

1 Like

Ser en del er litt snurt fordi emisjonen kom på kun 22,75.

Greit da å minne om at for en uke siden fryktet man emisjon på rundt 10 kr.
Vi kunne dermed regnet med minst dobbelt så stor utvanning som det det ble nå. Er ikke dette bra da?!

13 Likes