Altså vi kan håpe på svar på Archer-1 innen påske
Forstår frustrasjonen. Men som det nevnes i fleng her fra et fundamentalt perspektiv; selskapet har vel aldri sett bedre ut. Full pengebok, readout allerede i år; + archer data ila. H1. Jeg tror ikke det er komplett idioti å kjøpe i dag, jeg ser dog kun på chart og tenker en normal korreksjon i Nano har fulgt ABC / ZigZag hver gang. I tillegg vet jeg etter x antall år i aksjen at aksjen alltid har tendert ned til emisjonsnivået etter emisjonen. Det er grunnene til at jeg avventer - men har ordre inne alt i dag i tilfelle. Tror dette blir bra til slutt, om en ikke så bra som jeg så for meg i 2016.
Kan det være at de på Q1 kan komme til å levere rundt 20-25 nye innrullerte i PARADIGME, samt 3 nye, helt friske mennesker som har fått den fantastiske mixen av Betalutin og Rituximab?? Tenker det kunne gjort underverker for både det ene og det andre…
Vi snakkes om ett år. En svært lite betenkt inngang fra min side som resulterte i mange tusen kroner tapt, for nå. Gråter ikke over spilt melk og det er vel ikke tap før det er realisert. Lærer av sine feil osv. Nok klisjéer fra min side nå, Au Revoir.
Thanx DLBCL så var det pre dosing med lilitomab og one time med Beta. Den kan vel komme anytime selvom forventingene ikke akkurat er skyhøye
Rep.emisjon har en irrasjonell psykologisk negativ effekt på kursen. På tross av at tildelingen for de fleste blir smårusk, så har vissheten om en slik emisjon en tendens til å holde kursen nede frem til den enten er gjennomført eller kansellert.
Kjøpe mer til dagens kurs eller vente litt…?
Her er det visst mulig å kjøpe seg gode råd for 1 krone :
Vel, at aksjekursen har tendert ned under emisjonskurs siden 2016 har nok sin naturlige forklaring når du ser kursutviklingen siden desember 2016. Noe mer hokus pokus er det ikke.
Denne gangen er vi i en noe annen situasjon. Aksjekursen var utbombet og lå sist onsdag og gispet etter pust på rundt kr 13,-. Så kom en fantastisk Q4 rapport som i løpet av minutter snudde situasjonen fullstendig på hode. De årelange problemene med rekruttering var historie. Selskapet hadde mer enn doblet rekrutteringen siden november. Behovet for pasienter for å ferdigstille Paradigmestudien var redusert til 120 og det gjenstod pr torsdag kun 47 pasienter å rekruttere. Og hvilke apparat skal håndtere det antallet? Jo, 95 siter spredt på 24 land! Etter mitt syn en formidabel kapasitet på et såpass lavt antall pasienter.
Som om ikke det var nok så hadde man gjennom å kutte 20/100 dosen og deretter endre protokollen for rekruttering klart å øke basen av pasienter som det kan rekrutteres fra betydelig. Og markedsaktørene responderte umiddelbart med å sende kursen rett til himmels. Eneste usikkerhet som da gjenstod var finansieringen. Alle visste at selskapet måtte ha påfyll av penger i løpet av første halvår 2021.
Så settes en emisjon etter børsen stengte tirsdag 23 feb. 361 mill frisek kronber tilføres selskapet og plutselig er den finansielle rumnway utvidet til utløpet av 1H 2022.
Hva skjer så? Jo kursen faller og pr nå surrer den rundt kr 23,-!! Ikke rart at noen av dere da tror at kursen nok en gang skal under emisjonskursen. Men stopp en halv. Tenk yourself a little about. Hvem er det som selger? Jo, hovedsakelig dem som deltok på gårsdagens emisjon. De har fått anledning å låne aksjer som de fra kl 0900 i dag tidlig kunne selge i markedet. Følgelig kan de rake ut noen få prosenter gevinst etter å ha vært med å skyte inn penger i NANOV. Helt greit.
Men når disse har realisert sine aksjer, samt at en del lettskremete smaåsparer har sartt swg på sidelinjen nok en gang, så tenker jeg kursen kommer til å begynne å dra seg oppover igjen. For sant og si så er det ingen rasjonell grunn til at kursen nå skal befinne seg langt nede på 20 tallet. Selskapet er så til de grader rigget for suksess, men enn så lenge vises det ikke på aksjekursen, ene og alene fordi en del av dem som deltok på emisjonen i går kveld ønsker å rake inn en liten, men vel fortjent gevinst.
Dette tar jeg med knusende ro. NANOV er som sagt rigget for suksess og kommer til å gi investorene eventyrlig avkastning de kommende 12 månedene. Bare å lene seg tilbake og nyte tilværelsen!"
Første cohort var ferdig innrullert 28. mai 2019 og avlesningen skjedde 9. september 2019 på R&D day. Altså 3,5 mnd etter komplett innrullering.
Cohort 2 ferdig innrullert 19 November 2020, jula varer helt til påske?
Fremtidsutsiktene for NANOV er ikke akkurat blitt mindre lovende pga emisjonen. Emisjonen er en gavepakke for etternølere som får en ekstra sjanse til å komme inn på et kunstig lavt nivå. Men det varer ikke lenge, så jeg ser ikke helt poenget med å risikere at toget går mens man håper på å kunne kjøpe på 22,75.
Det var regel i andre biotek og at kursen siger under emi nivå etter emisjon og det tar typisk flere uker eller måneder til den er tilbake. Helst med hjelp av nytt melding eller forventing om melding. Nå er NANOV sin mål begynner å bli i sikt så det kan bli annerledes.
Kan være at shortrene nå benytter uroen rundt emien til å trykke kursen ytligere ned nå når momentet har gåt ned
Jeg er klar til å ta noen ekstra om det skulle duppe videre iallefall
Husker du hva som skjedde i Photocure etter emisjonen?
Ikke umulig. Men dersom noen shoerter NANOV etter det ledelsen presenterte sist torsdag og etter at den finansielle usikkerheten er fjernet, da har vedkommende baller av titanium eller satser på at det blir en alvorlig korreksjon på verdens børser, slik det ble i mars 2020.
Jeg fant tilbudet på 22,90 såpass attraktivt at jeg valgte å skrape sammen det som var å finne av tomflasker så jeg fikk kjøpt meg enda noen NANOV aksjer. ;-))
Det kan være unntak men akkurat PHO er ikke god eksempel her synes jeg. Det er ikke biotek selskap i utviklings fase som har 0 inntekter. De har godkjente produkter og salgs organisasjon. Jeg har PHO aksjer.
Tror ikke du skal bekymre deg for at du har betalt 24,50. Selv handlet jeg på 28,80 i går. Men fikk nå kjøpt mer på 22.90. Er takknemlig for at det finnes såpass mye korte penger i NANOV i dag. Det gir jo oss andre noen fantastiske kjøpsmuligheter. Vi kanm jo snakkes om et år og se hvor kursen befinner seg da. ;-))
Ultimovacs har også lagt sin siste emisjon bak seg. Så det kan være det har snudd for norsk biotek?
Bak betalingsmur. Hva er budskapet?
Det er jo ikke slik at aksjen går fra 23 til 69 kr over natten (med mindre de melder om partner, noe som er lite sannsynlig gitt at de nettopp kjørte en emisjon?) Ser man aksjen begynner å klatre igjen er det bare å hive seg rundt
Hos noen er frykten for tap pga. dårlig timing større enn frykten for å gå glipp av gevinst.
De som kjøpte open i morges er alt i minus. Vi trader nede ved LOD. Chartet viser ikke tegn til at korreksjonen er ferdig. Det er slike vurderinger jeg gjør meg ila. dagen.
I tillegg er børsene på ATH og det er stigende inflasjonsfrykt. Sier ikke at det vil påvirke Nano direkte, men nå som moment er drept og børsene kanskje surner så gjør man en educated guess på at man kan få kjøpt til emisjonspris, eller lavere. Ikke verre enn det.