Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Dette skrev du før stengetid igår.
Så du hadde ingen peiling på at en emi kom etter stengetid.
Å prøve å skryte på deg en «hva sa jeg» blir da for dumt, i mine øyne.

Men hey, hva vet jeg. En dag kommer det en melding, og da skyter den i været igjen. Da skal jeg gjøre det samme som deg, for nå har jeg sagt det :grinning_face_with_smiling_eyes:

8 Likes

Denne er ikke verdt å betale penger for, dersom du vil se denne artikkelen på E24. Bare tull.

2 Likes

Historien har en tendens til å gjenta seg Stockwolf, derfor jeg la ved bilde. Se bare nedgangen i kursen etter emisjonen på 114kr. Har man litt is i magen så kan man plutselig få 2x mer avkastning den dagen selskapet er i mål! Hele poenget er jo at jeg skrev det før stengetid, nærmere sagt kl 15:15 når kursen var 29,10kr… tenkte jeg skulle roe ned hylekoret her inne et par hakk men da får jeg bare “hate” tilbake. Hilsen en med 5830 aksjer i NANOV og klar til å kjøpe mer de neste dagene, under emi-kurs :slight_smile:

3 Likes

Veldig bra oppsummering Londonmannen :ok_hand::dizzy:

Etterpåklokskap er en ting. Men enig i at hylekoret koster seg selv dyrt. Om man prøver å presse ut folk som påpeker risiko ender man opp med en gruppe yes-men som går på alle smeller man kunne forutsi. Ikke bra det heller. Har 210% avkastning i Targovax over siste 3 år hvor aksjen har falt 43%, og hver gang jeg har sagt noe om risiko i den tråden der har jeg blitt møtt med negativitet og avfeininger. Sluttet derfor å dele mine tanker der, så bare investerer jeg i stedet.

9 Likes

Veldig bra sagt, @Martins, og ikke overraskende at du har opplevd det samme i Targovax-tråder.
Vurderer selv å droppe å poste innlegg her, og heller bare lese de få informative innleggene som kommer fra eksempelvis @ath100. Så får gjengen med “yes-men” seile fritt.

1 Like

Helt greit å påpeke risiko, men for meg virker det som om det du etterlyser er skryt over hvor flink du var…

2 Likes

han var sykt flink til å “tro”, akkurat som de gjør i kirka :innocent:

Hadde Archer vært like om hjørnet ville de ha ventet med emi. Tipper Archer kommer i slutten av Q2.

Tror ledelsen i dette selskapet er mest opptatt av å sikre finansiering av sin forskning og utvikling, uavhengig av kurs. Selv om de innerst inne skulle føle seg sikre på de kommende Archer resultater, mente de antagelig at det var mest ansvarlig å sikre finansieringen nå. Da slipper man risikoen for et eventuelt urolig børsmarked.

1 Like

Alt er rigget for kursoppgang på Archer nå. Emisjon tynger ikke lenger kursen:)

4 Likes

Ja, nå slipper vi å frykte at Archer resultater skal “spises opp” av emisjon!

1 Like

Har hatt mye værre dagen derpå i NANOV, helt greit dette :slight_smile: Rigget for oppgang med fullt ut finansiert tom reg. studie and beyond!

Ha en fin kveld!

7 Likes

Ja vi venter spent på Archer. Men tipper det kan ta noe tid. Hadde Archer resultatet vært «rundt hjørnet» - burde ledelsen ha ventet med emisjonen til etter resultatet - som vi forventer er positivt. Men jeg kan ta feil her. Ser ikke bort fra at man kan sikre seg aksjer til emisjonskurs i morgen.

1 Like

Så hyggelig du var da… nei, er vell ikke ment for meg dette forumet.

Er du så sikker på at ledelsen kjenner til hvilken vei det går i Archer da? Normalt er det eksterne krefter som sammenstiller og rapporterer data fra fasene. Det kan jo bare være så enkelt som at Nieba & Co ikke tok sjansen på å vente på et ukjent resultat? Selv om rapporten skulle kunne komme allerede i mars/april?

3 Likes

Det er sant - eksterne folk har kontrollen her. Vi får se i morgen.

1 Like

De har fått nok av kritikk tidligere for å ikke utnytte positivt momentum i aksjen. Nå var aksjen opp over 100% på et par dager og da synes jeg det var bra de fikk satt den høyere enn de to forrige emisjonene.

Litt surt at vi var ned 20% fra HOD samtidig som at emisjonen ble satt med nesten 20% rabatt

Tvilsomt at volumet og momentene hadde vart i flere uker/måneder frem til archerdata uansett.

7 Likes

Hvis de visste noe om Archer kunne de vel, som innsidere, heller ikke ha tegnet seg i emisjonen.

Tror at de vet omtrent like mye som oss, men at det selvfølgelig er noen “antagelser” ute og går :wink:

2 Likes

Mulig at denne er delt tidligere i uka og har druknet i jubel og fortvilelse men deler likevel. Ikke hver dag Nano får omtale i seriøse nettbaserte tidsskrifter:

27 Likes