Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Takk for tabell. Slike innlegg man bokmerker:)

Begynner å bli mye innskutt kapital. Det innebærer jo også et betydelig fr emf ørb art und ers kud d. Teoretisk verdi av det fremførbare underskuddet er på ca. 5kr aksjen. Selskaper har også cash tilsvarende ca. 6kr aksjen.

EDIT
NOTIS FRA MODERATOR

GJORDE EN ENDRING SÅ IKKE SPETALEN SKAL OPPDAGE AKSJEN OG FORANDRE SELSKAPET TIL ET FISKEBRUK

15 Likes

De to første emisjonene som var, var på henholdsvis 6,25 kr og 6,75 kr – og deretter kjørte de en på 15 kr som vel var rettet mot Healthcap.
Edit: Jeg rotet litt her og fikk ikke med meg at den på 15 kr heller ikke var med i skjemaet ved første øyekast. Så da er det vel en eller annen plass i området 100-150 mill kr som var tilført før skjemaet…

1 Like

To uker til Lars Nieba skal i studio hos radforsk.

21 Likes

Usikker på om noen har klaget over dette, men muligheten til å handle til denne prisen har ikke dukket opp enda.

Det prinsipielle står uansett. De fleste jubler for en rettet emisjon mot healthcap i starten av løpet, på oppløpet blir det anderledes. Men jeg er uansett totalt sett positiv til denne emisjon.

2 Likes

Det har vært en del klaging på at denne emisjonen ikke var særlig aksjonærvennlig. Det sies at den burde vært satt som fortrinnsrettsemisjon og på et høyere nivå siden kursen samme dag var helt oppe på 35 kr.
Da er det kanskje greit å huske på at “de store gutta” har stilt opp mange ganger og finansiert selskapet til kurser som i ettertid ikke har vist seg gunstige. Tenk bare på emisjonen til 114 kr i 2016!
Det er dermed kanskje ikke så galt at de denne gangen fikk en emisjon som i hvert fall så langt ser ut til å ha vært noe mer gunstig i forhold til børskursen?

12 Likes

Selv om kursen skulle duppe under emisjonskurs betyr ikke det at kjøpet er dårlig for deltagerne i emisjon. Man må huske at dette er kjøp på minimum 1 million til fast pris, det kan være vanskelig å gjøre over børs, det gir noen aktører muligheter som de ellers ikke ville fått. Nå har ikke jeg sett hvem som har kjøpt og hvor store poster enda. Jeg tror og håper at dette ble en bra emisjon for både kortsiktige og langsiktige.

Emisjon på 114 er jo legendarisk, men det skjedde jo noe mer som er en fin ripe i lakken og ødela en del.

5 Likes

Det er ganske “greit” at huske på, at de “store gutta” absolut ingen følelser har hvad angår den mindre retailer i markedet; her er målet entydigt profit uanset om det betyder at retailere risikerer at miste alt undervejs.

Havde målet ved deltagelse i emissioner oprigtigt været at støtte selskabet gennem klinisk forskning, var der ingen krav om 20% rabat; nej, her er det hurtige penge der tæller og hvis man stiller sig anderledes til den situation er man ubetinget naiv …

Behøver vel næppe minde om FTF der på bedste vis udlåner bunker af aktier til shortselling og reelt er delvist medvirkende til selskabets finansielle situation og kursudvikling.

3 Likes

Det er selvfølgelig spekulativt å tenke slik, men om kursen hadde fortsatt å stige og emisjonen hadde blitt satt på 45,- i stedet for 22,75, så ville Nano sluppet unna med halvparten av de nyutstedte aksjene. Alternativt kunne de dratt inn dobbelt så mye penger. Jeg tenker utvanningseffekten er like stor for de “store gutta” som har vært med en stund som for oss smågutter, og at også de ville vært interessert i en mindre utvanning. Når det er sagt, så er jeg svært glad for at det er kapitalsterke eiere som er villige til å spytte mer penger inn i selskapet.

4 Likes

Vanskelig å spå hvor lenge momentum hadde holdt, når aksjen har steget 100% og den fortsetter igjen dagen etter er det ganske naturlig at de starter prosessen. Så spørs det om hvor mange av deltagerne som har utvanning som aktuell problemstilling da.

1 Like

Salget til Dahle er jo smått legendarisk det også :sweat_smile: Klokkereint! :face_with_hand_over_mouth:

3 Likes

“De store gutta” har selvsagt samme motiv som meg og deg: Profitt. For jeg går ut fra at heller ikke du kjøper aksjer for å drive veldedighet? :wink:

7 Likes

Nano skal hit med Betalutin. Digital tur…

7 Likes

Aksjen har holdt seg overveldende bra sett i lys av emisjonen.

Dette er var nok en no brainer for de som deltar på Ipoer og emier i alle typer selskaper. Har ofte daytradere som Svend Egil Larsen i bakhodet, vil nok tro han deltok. Noen tjener penger på raske inn-/utganger, og ære være dem som klarer dette over lang tid og tjener penger på det. Nå som flere av disse som deltok med 100k€ nå har solgt, har vi de større som deltok med gjerne flere ganger denne summen igjen, og hva vil de gjøre ? Her tror jeg de som allerede var aksjonærer og deltok blir sittende, gjerne selger seg ned over en lengre periode. Så at kursen skal så veldig langt under 22,75 har ikke egentlig liten tro på.

Som nevnt over kan vi forvente Archer data i mars, og forhåpentligvis like god takt i innrulleringstakt i Paradigime i Q1 som Q4… Så alt i alt tror jeg dette går helt greit og vi kan forvente reprising, som vi var i nærheten av før siste emi. Ikke ofte en har over 100% avkastning på et par tre dager noe som også flere bekjente stilte spørsmål ved, hvorfor tok du ikke gevinst ? Hvorfor gå for 100% når en kan gå for flere hundre :joy::joy:

7 Likes

8 Likes

Arne Fredly?

Snabba cash…

3 Likes

Hva tror folk om dagen i dag da? Blir det påvirkning av børsene i Asia og USA?

Det ble jo det, i 3 minutter :man_shrugging:t2:

1 Like

Nano - en trygg havn i usikre tider :joy:

5 Likes

Skal ikke kimse av det, tror de fleste har snudd sine tanker om caset etter bull x 2 ved Nieba og Egberts.

Man kan si hva man vil om Fredly, men det er en grunn til at han har blitt filthy rich og hadde “vett” nok til å bli med i NANO-emisjonen :sunglasses:

Jeg tror fortsatt momentumet i denne aksjen etter Q4 vil holde kursen på nordsiden av emisjonskurs. Det er flere som drømmer om en rask ferd over 30 igjen, og når mange nok tror på det så… :wink:

4 Likes