Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Merk at det ikke nødvendigvis betyr at hele shorten er dekket inn, men minimum 0,05% (antallet over 0,5%) pr i går. Kan være de dekker mer i dag og de kommende dagene :slight_smile:

Det er vel også en mulighet for at de ikke har dekket inn noe som helst, men kan skjule det samme antall shortaksjer fordi nevneren i brøken har blitt større
Før: 443.414/79.390.612 = 0,55%
Nå : 443 414/95 268 734 = 0,46%

18 Likes

Jeg tror det er slik, ja. Shorten kan være den samme.

Champagnen blir liksom ikke helt den samme nå som jeg satte på korken igjen. Futten forsvant, liksom.

2 Likes

Veldig godt poeng og ganske sikkert riktig!

Kan det tenkes at ledelsen bestemte nivået på emisjonskursen ut fra en “goodwill”?
Dette som en tilitserklæring til den som nå ble med, til tross for at de også tidligere har investert, men blitt skuffet over den reelle kursen i forhold til det som var forventet…

Nei!

1 Like

… sindssygt stærkt gået af NANOV mtp det generelle sentiment i markedet; forventer dog stadigvæk flere dip under 22,75 men for f… det er jo nærmest historisk, hvis aktien holder sig over emi niveau.

1 Like

Nærmer seg archer-1, tror ikke jeg ville forventet meg noe særlig til dupp fremover :blush::rocket:

7 Likes

Sentimentet i US markedet vil give en indikation af den videre retning her, men jeg er forberedt på at vi skal under 22,75 i en periode (måske endda af rent strategiske årsager for at kunne aflyse rep emi og undgå yderligere udvanding).

Det er blandede følelser når man vinder på NANOV men taber på de øvrige aktier; er 50% kontant men alligevel …

2 Likes

Så du mener i fullt alvor at ledelsen i NAno av «strategiske årsaker» konspirerer for å manipulere kurse under 22,75 slik at man slipper å emittere ytterligere 2,5% økning??? :joy::joy:

1 Like

Nej, jeg nævner da på intet tidspunkt ledelsen her.

Ok. Hvem tenker du på da som styrer kursen for å «spare» utvanning på 2,5%??

Den usynlige hånd. Som Adam Smith aldri nevner selv, men som andre har kalt det i ettertid.

Jeg og sikkert flere forventer at den skal under, så da blir ikke kjøpepresset fra flere av oss før den smyger seg litt under. Summen av alle som forventer blir da selvoppfyllende. Ingen grunn til konspirasjoner

Vel vel, dere kan jo håpe :wink:

1 Like

Håper alt det beste for NANOV i grunn, er 95% inne, 5% emisjon/trader pot bare

1 Like

Lingoen er jo at folk er redde for å gå glipp av aksjer på dette nivået virker det som, det kjøpes over en lav sko på kurser marginalt over 22.75.

Folk er tydeligvis ikke villige til å la seg utvanne av de skarve prosentene det koster å være fattig i denne bransjen.

Håper selv på rep.emi, men håper og at aksjen dipper ned. Ligger inne med ordre, langt frem, men ville helst sendt pengene til selskapet enn en å kjøpe fra emi-nissene.

2 Likes

Rep emi tror jeg er sterkt ønsket av selskapet da det vil tilføre ca 60 mill kroner ekstra i kassen. Hvis de klarer å redusere kontantbrenningen på ett tidspunkt så kan det medføre inntil ett helt ekstra kvartal runway utover de 6 mnd de har beregnet ekstra i sin emi-kalkyle.

Og, nå som pengene er sikret og hoved milestonen er innen rekkevidde med pengene som er på bok er ikke kursen så viktig lengre for ledelsen. Kursen vil komme når nye data kommer på de ulike tidspunktene fremover. Nå er ikke tidspunktet å drive støttekontaktaktivitet ovenfor aksjonærene. Ledelsen må fokusere der de må under ulike stadier.
Nå er det drift som gjelder.

7 Likes

Turte ikke ta sjangsen mtp. hvor godt den holdt seg i dag på blodrød børs. Tok det jeg skulle ha og skal ha mer om vi kommer over 25. Den har jo alt vært under emikurs i dag (LOD 22.20).

Tenker du at hvis kursen dipper under eminivået og ett bittelite knippe aksjonærer har anledning til å få noen poster til rundt eller under emipris så kansellerer de muligheten for de store massene av aksjonærer til å få aksjer til emipris?

Kursen må nok være vedvarende lik eller under slik at det er innlysende at de som skulle ha hatt lyst til å handle til emipris (eller under) skal ha hatt mer enn god nok anledning til det. Da skal ikke noen ha grunn til å føle seg snytt.

2 Likes

Det må ha blitt omsatt aksjer i samme volum som tilsvarende rep emi ville ha medført under kurs 22,75 før de kansellerer den.

Hvis ikke har ikke alle fått anledningen som kreves for å ha fylt vilkåret.

4 Likes