Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Det sa jeg en gang også, en desemberdag i 2019 var det vel kanskje, i fri fart ned gjennom 50-tallet.
Tror jeg kalte det "latterlig" til og med! :sunglasses:

4 Likes

Det var ikke ment som svar på ditt innlegg, mer en generell betraktning om at jeg ikke tror vi får en større dipp til nedsiden og under emikurs. Fulgte med handelen store deler av dagen og det var en disiplinert utvikling fra begge sider, få hadde lyst å selge stort lavere enn hva vi sluttet på, mens få ville pushe den opp mot 25. Rent teknisk ligger vi i (som følge av dagens handel) i en trekant (se 15 min / hourly), og brudd på denne på mandag vil nok gi svaret på om det blir mulighet for å handle under emi kurs eller ikke… :wink:

4 Likes

Tror nok det er mange som tenker at aksjen skal under 22,75 og legge seg rundt 20 en periode. Noe som jeg også tror kan skje, selv om jeg håper ikke det skjer. Etter alle solemerker vil vi få svaret til uken :blush:

Vil tro denne emien har vært populær blant de som spekulerer i emisjoner som jeg har nevnt tidligere, grunnet styrken aksjen har vist siden Q4 kom. Så hadde jeg selv deltatt ville jeg ikke dumpet alt dagen derpå, men litt og litt for og maksimere profitten. Vil tro flere av deltagerene ikke engang vet hva Nanov holder på med, men ser kun på interessen i emien de skal delta i. Så min spådom er at aksjen holder seg rundt fredagens kurs helt til volumet faller, da dumpes resten, gjerne sammen med en intradags short ?

Må nok gjenopplive insider medlemskapet når vi kommer til lands og får mobildekning :blush:

2 Likes

Det fortjener mer enn noen få kroners stigning når NANOV har gått fra å være et selskap med svært moderate sjanser til å lykkes (ihvertfall uten en lang rekke emisjoner på lavt nivå som raserer porteføljen til de langsiktige aksjonærene) til et selskap som har svært gode muligheter for å lykkes. Vi har gått fra usannsynlig suksess til sannsynlig suksess, og det er et stort og avgjørende sprang i hvordan selskapet bør oppfattes av markedet. Den raske oppgangen til 35 kr var slett ikke urimelig i forhold til fremtidsutsiktene, men en emisjon som i utgangspunktet øker sannsynligheten for at vi kommer i mål sørget for at reprisingen ikke bare ble satt på hold, men at halvparten av oppgangen forsvant.
Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at når de som egentlig ikke har planer om å bli værende i aksjen er ute, og har innkassert sin lille bonus for å ha deltatt i emisjonen, så kan det gå like raskt oppover denne gangen som det gjorde i 2016. Selskapet har gitt markedet en ekstra sjanse til å bli med på ferden. Man kan selvfølgelig si at ved å gjøre en emisjon på lavt nivå så har ledelsen signalisert at de ikke har veldig stor tro på oppgang med det første, men man bør ikke tolke det slik når man har friskt i minne at de uttalte seg svært positivt på kvartalspresentasjonen. Følgelig er det en gavepakke etternålerne har fått servert i fanget. “There is no free lunch” gjelder ikke i dette tilfellet.

5 Likes

Hva som angår oppgang og 2016 burde dog settes i perspektiv. Tilsvarende MCAP fra 2016 er nevnt til å være rundt 50-60kr idag, ikke 120kr.

3 Likes

Jepp. 100 mill aksjer gir mcap på 5 mrd på kurs 50.

Vi hadde vel 45 mill aksjer i 2016 før emisjonen på 114 i desember. 10% rettet ble også satt på 1 time på kvelden.

2 Likes

For å sette det i perspektiv så burde mcap være langt høyere i dag enn i 2016 vil jeg påstå. Nå er det ikke langt til mållinjen og tror nok dette vil gjenspeiles i markedsverdien etterhvert :+1:

6 Likes

DnB må slutte med LOA surret sitt. 45% er helt off. Burde ligget mellom 50-60%. Nærmere 60 etter sist oppdatering.

3 Likes

Helt klart, syns bare det blir feil å dra inn 2016 som referanse nettopp pga det du nevner der. Nano forsvarer lett prising på 5-6mrd NÅ syns jeg. Markedet er ikke enig, enn så lenge. MCAP i 2016 var galskap, syns jeg.

Cash runway til filing og forhåpentligvis approval burde være et av de sikreste nobrainer bettene på oslo børs idag, selv om vi skulle få litt turbulente tider.

For å slippe ekkokammer her; Det som er nevnt angående Q1, Archer, Enrollment complete, Alpha37, MZL og alt annet som kan komme som f.eks at rekruttering er bedre enn forventet. Vel, slikt vil sette fyr på kursen.

Forventningene er nå til oppsiden og ikke til nedsiden(som den var 17.2), virker det som.

8 Likes

Det er ganske sykt å tenke på at folk som ikke har midler til å snitte ned, og har snitt høyere enn 60 kr, først vil være break even ved MCAP ATH. Jeg har noen nanoaksjer lagt i skuffen til barna som er i den kategorien. Tror jeg må snitte ned på de gitt :man_shrugging:

3 Likes

Alpha37 har aldri avgått med døden, det jobbes fortsatt med IND.

Men når IND er klar så, havner Alpha37 i møllpose hvis ikke det kommer inn partner eller mcap kommer opp på et anstendig nivå igjen. Høyere mcap kan brått bli en realitet hvis styret og ledelsen fortsetter å levere.

Edit, det kan forsåvidt partner bli også😉

1 Like

when in trouble, double :partying_face:

1 Like

Nå var det jo en stund der i 2016 selskapet fremsto som om de totalt hadde reist kjerringen og ikke kunne gjøre noe feil ever mer, skal sies.

Så sånn sett var ikke 4-5 mrd prising på NANO anno 2016 så crazy.

2 Likes

Ting snur fort. Hvis Betalutin blir godkjent, selskapet gjør en god partneravtale i Europa og Asia, selger Betalutin i USA med egen salgsorganisasjon, de får igang pipelinen igjen og synliggjør verdien i CD37-platformen - så er kanskje ikke 30 milliarder helt urealistisk prising av selskapet.

Bare se på historien til NEL, da de ble “oppdaget” av markedet så endret oppfatningen av hva selskapsverdien burde være meget raskt.

10 Likes

Genmab tjener godt, de har partneraftale. Sælger de selv i USA?

Oncology is one of the strategic key areas for Bayer and radiopharmaceuticals are key projects in the future portfolio.

11 Likes

De bemanner allerede opp for å ta over Nordic Nanovector:)
NANOV fortsetter opp til uken tror jeg. Kan ikke se hva som skal holde kursen tilbake nå. Short er dekket inn og Archer kommer straks. I tillegg vet vi at det kan komme flere overraskende positive nyheter i denne fasen. Jeg kommer til å øke ytterligere hvis kursen faller tilbake, men er fornøyd med beholdningen, så hvis kursen stikker er det også greit.

6 Likes

Hmm… hva er det du tror linker denne søknaden hos Bayer Norge til NANOV ? :slight_smile:

Hehe…we wish.
Men, alltid bra å se at BP satser og er oppdatert på radiopharmaceutical`s…så de ikke glemmer hvem de skal kjøpe om 2-3 år :smiley:

En av de mange fordelene ved å være en del av et internasjonalt legemiddelselskap er selvsagt at det er risikovillig kapital til å satse på gode prosjekter, og helt opp til selve toppsjefen i Bayer er det stor tro på det vi gjør her i Norge. Her ligger vi helt i forkant internasjonalt, sier Jacobsen.

Vi gjennomfører nå kliniske forsøk blant annet rettet mot krefttypene non-hodgkins lymfom,

8 Likes