Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Dnb ja, som flere her nevner er det den kontoen som har stått for utdeling av emisjonsaksjer :+1:

Fikk følelsen av å ha satt meg i en Ferrari etter å ha kjørt sliten Amazon i noen år da jeg så dagens aksjonærliste.

Hm, er det Høyoktan på tanken i den Ferrarien :slight_smile:

1 Like

Eg håpar sjølvsagt på positiv kursutvikling framover, men det er vel ikkje udelt positivt at Folketrygdfondet er største aksjonær? Dei har vel eit noko frynsete rykte relatert til short-posisjonar?

Er det lurt å shorte Nano fremover, er vel også et spørsmål en må stille seg nå .?!

1 Like

FTF har vært irriterende frynsete når det gjelder utlån til short, ja. I alle fall hittil. Gjenstår å se om de vil fortsette med utlån fremover.

He, he ja dem som shorter NANOV i dagens situasjon gjør det nok i påvente av et internasjonalt krakk. Kan ikke fatte at noen shorter NANOV basert på infromasjonen som kom frem på Q4 og det faktum at finansieringsspøkelset er fjernet.

Nordnet låner også ut Nanov aksjene til short så vidt jeg vet. De har ivertfall lånt ut mine aksjer. Burde være mulig å bestemme dette selv?

Du kan bestemme dette selv… google it :wink:

DnB gjorde også det, mener vi hadde en snakkis her på forumet for noen år siden om hvordan man kunne motsette seg dette på bruker instillinger

Dødelig sterk investor gruppe​:skull_and_crossbones::monkey::sweat_smile::rofl:

1 Like

Du kan reservere deg fra utlån hos Nordnet. Det kan du gjøre på nettsiden deres.
Jeg gjorde d straks de kunngjorde at de ville starte utlån fra Zero konto.
Hvis du har aksjesparekonto så har de ikke lov å låne de ut TROR jeg.

Hos Pareto ser jeg man kan låne ut aksjer fra ASK konto. Lån ut dine aksjer | Pareto Securities

Hei, takk for svar
Har Zero konto. Den er nå sperret for utlån av aksjer :slight_smile:

Ja d kan du men da må du gå inn og bekrefte at de kan låne ut. De har ikke anledning å lånexut aksjer fra AKS uten ditt samtykke

1 Like

Dagens liste som eg har tilgjengelig er forholdsvis uinteressant. Hvor ser dere denne nye som det snakkes om? Er jo innsidermedlem

Sjekk at du har riktig dato? Min liste er ganske fin :stuck_out_tongue:

1 Like

Det var plutselig mer julaften :tada:

Oi oi oi, sjekk OM sin økning da!!! Ikke mange aksjene igjen før han må flagge :star_struck:

2 Likes

bilde