Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Ja, det har du nok rett i, så er jo godt mulig % er høyere enn 3 da👌

1 Like

Jepp, og trolig er det nok også en mange som ikke tar seg bryet eller skjønner noe av opplegget. Slik at jeg blir ikke overrasket om vi får tegnet oppmot 10-15%, om ikke høyere

1 Like

Så om man tegner seg for 20% så får man minimum sine og kanskje opp til 20%?

Hysj!! :shushing_face:

3 Likes

Altså, om du har 10.000 aksjer, og tegner deg for 2000, så er det ikke umulig at du får det. Selvfølgelig kan du få en lavere andel, men dette blir fordelt jevnt. Kommer an på hvor mange andre som deltar. Slik som nå er jo dette penger på gaten

Har litt på AF konto Nordnet, disse vises. Men største posten står på en IKZ konto. Disse vises ikke på investor VPS. Noen som vet hvorfor disse ikke vises?

Ja, forstod det. Da er det bare å tegne seg for det man har tilgjengelig til denne typen investering :blush:

1 Like

Dersom du har 10000 aksjer PR stengetid 23 feb, så har du rett på 10000/29=344,8 dvs 344 aksjer. Men om du tegner deg for flere, så kan du jo være heldig å få noen titalls ekstra. Men i den grad kursen ligger oppe på kr 40-50 i slutten av mars, så vil jeg tro at de aller fleste vil løse ut sin rettmessige andel tildelte aksjer til kurs kr 22,75.

3 Likes

Men er det i regnestykket 1:29 tatt høyde for emisjonskundenes eksisterende aksjer? Hvis ikke vil dette fjerne ganske mange aksjer som har krav på rep.emi. Og utfra de fullstendige listene som ble publisert tidligere her så er det veldig mange aksjonærer med alt fra 0-500 aksjer, som jeg er ganske sikker på ikke gidder og ta seg bryet med rep.emi…

Men vi får se, jeg skal ihvertfall overtegne kraftig om ståa er slik den er nå :blush:

2 Likes

Med IKZ eier du ikke reelle aksjer. Det er en kapitalforsikringsordning og de reelle aksjene eies av Nordnet. Du kan likevel delta i emisjon, men må gjøre det via Nordnets sider.

1 Like

Takk for infoen! :blush::+1:

1 Like

I dag gjør vi et nytt forsøk på 35, og i dag kan ikke dnb fucke opp med et hinsides nedsalg pga emisjonsinfo :sunglasses::rocket:

3 Likes

Kan håpe det. Men først må den ta steget inn på 30-tallet, noe som trolig skjer ved åpningen.
Drar den seg gjennom 35 blir dagen ekstra hyggelig. Nyt den!

Liten pullback i dag🤞🏼

2 Likes

Litt for euforisk stemning her inne når man får latter emoji på en kommentar hvor man spår pullback.

Er ikke slik at vi kommer til å se 10-20% dager ut året akkurat, selv om vi skulle se på en reprising.

5 Likes

De som Ønsket Jostein Dahle tilbake på listen, har fått som de ønsket :smiley:

1 Like

Godt grunnlag for å investere i et selskap :blush:
Fra spøk til revolver, vi toppet sist uke samme dag en annen bruker skrev et liknende innlegg her inne. Spent på om timingen for din innrømmelse er bedre :+1:

1 Like

Bevis?

Se dagens aksjonærliste… men ser ikke ut som han har økt? Mer at topp 50 har minket.

Tjent masse på nano nå, et insider medlemskap er på sin plass!

3 Likes