Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Jeg personlig tror selskapet vil lykkes med målet om å bringe Betalutin til markedet, og tror på bakgrunn av dette på en langt høyere kurs enn idag. Jeg er allikevel åpen for at andre har andre meninger (Jefferies)

5 Likes

Hva tenker folket om mulighetene for godkjenning i både 2FL og 3FL samtidig? Det har vel vært formidlet fra tidligere ledelse at de ser på muligheten for å sende Betalutin data som en total pakke dvs også inkludere Archer data. Det har vel ikke vært snakket så mye om dette i det siste

Edit: Altså ifbm fase 3 - da vil man vel i en felles fase 3 kunne rekruttere både fra 2FL og 3FL?

2 Likes

Det er jo en vesentlig forskjell på å kjøpe over børs til kurs under emisjonen, enn å gå inn i rep-emi hvis børskursen er høyere (garantert tilbudspris…), så det er for enkelt å si at “man kan bare handle over børs hvis rep-emi blir kansellert.”

2 Likes

Enig. For å bryte ned gjennom emisjonskurs trengs sannsynligvis negative nyheter, dvs. skuffelser ift. guiding. Lastet 60% av det jeg skulle ha rett over emisjonskurs. De siste dagene har jeg ironisk nok håpt at kursen skulle falle tilbake for å få grei inngang på resten. Gjorde det i går før stenging på litt under 26. Godt mulig vi skal innom 23-24, men ønsket ikke å ta risikoen for at kursen løper fra. Da er det bare å sitte rolig noen måneder!

2 Likes

what is the price threshold for the repair offering to take place? if the price is for instance NOK 23 they can easely say that there will be no repair issue as the investors could buy at a SIMILAR price. what do you think?

Om du ønsker å heve din egen troverdighet, bør du bytte ut “tipper” med “håper”.

7 Likes

An considerable amount of transactions at or under the bid price from capital offering

samme her, kjøpte på 26 i går. Hadde også en klar i dag tidlig, men klarte å avbryte. Får se hva den lander på iløpet av dagen.

I think there will be no repair offering. Thus NANOV can save up on the repair issue costs (brochure, advisors etc).

Så du mener at omkostningene er større enn det de får inn??

Jeg tror nok Nano mer enn gjerne vil ha inn de pengene en slik emisjon tross alt medfører. Emisjonen blir kun avlyst dersom selskapet ser at den ikke vil bli vellykket.

and what if HealthCap sells right now? is it possible? their money is already on NANOV accounts. why not to sell and thus earn some money + get rid of repair offering costs?

Because they’re a major stakeholder, they’ve invested time and effort into the company since its birth. They sit on a major position, and dumping their stocks would TANK the stockprice. What are you getting at?

4 Likes

Tror man er inne på noe her. Jefferies kan være sure for at de ikke ble brukt som tilretteleggere sist. I kombinasjon med at noen av dem som hadde muskler til å være på den forrige emisjonen , og som nå dumper ut aksjer ikke ønsker at småaksjonærer som oss skal få noen ny repemisjon.
Hvem er det som ønsker at Nano ikke skal få inn denne ekstra kapitalen en slik repemisjon vil medføre? En konkurrent eller en partner? En som vil kjøpe selskapet så billig som mulig?
Eller kan det være et forsøk på å kippe ut flere småaksjonærer?
Eller er det en kombinasjon av alt dette?
Vi som er aksjonærer i Nano ønsker at selskapet lykkes. At pasienter kan bli friske og leve lenger med Betalutin. Hvem er det som ønsker at selskapet mislykkes?

4 Likes

Det blir for konspiratorisk. Eneste som virkelig ønsker at selskapet går ned mot 0 er shortere. Salgspress kan komme av lettjente penger for emisjonskamerstene… men om man ser litt frem i tid så ser dette svært lyst ut. Dessverre henger biotec ofte igjen på potensiale.

3 Likes

Hvor stor del av handlene og postene er med bakgrunn i algoer mon tro :thinking:

Skal vi i grønt i dag mon tro?

2 Likes

ja, det eller i rødt.

12 Likes

Kan vi forvente børsmelding for nye data som er klare “any day now” i Archer-1? Eller må vi vente til “non-event” (ref. DNB) altså Q1? :slight_smile: Altså om de sender ut en børsmelding utelukkende for å opplyse om nye data Archer-1

Kan komme hvilken dag som helst nå :slight_smile:

En ting jeg er litt nysgjerrig på. De fleste her virker fokusert på hva oppkøpsprisen blir. Men hva tenekr folk om at man hadde satset på Nanov som et fortsatt børsnotert selskap? Altså at i stedet for å ta en gevinst, og la noen i utlandet nyte godene i genrasjoner fremover. Så kunne vi beholdt Nanov i Norge og prøvd å bygge en minivariant av Novo Nordisk? Og levd på fortsatt verdistiging og utbytter?

2 Likes