Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Måske lytte lidt til hvad mere erfarne skribenter siger om sådan en situation frem for at løbe efter aktien i en euforisk stemning? Man kan på ingen måde komme efterfølgende og sige “ingen sagde noget”, for mange sagde en del …

Jeg havde personligt taget 100.000 stk @ 10,00, men må nu se i øjnene, at det nærmere bliver 50.000 @ 20,00. I det store perspektiv vil indgangen på 20,00 være væsentlig mere derisket end ditto på 10,00 og derfor er der ingen tårer herfra.

3 Likes

Joda, skjønte hva du mente fordi jeg følger selskapet…

Nå er det vel slik at kronisk negative debattanter har siden Egberts/Nieba tok over kommet med dystre spådommer hele veien og blitt motbevist omtrent hver gang…(?) Her er noen eksempler:

  • Type-C møte var tøvete å tro på og skulle avvises av FDA – joda dette fikk de gjennom
  • Type-C-møtet ville ikke føre noen vei da endringer i kriteriene “omtrent” ikke er mulig midt inne i en studie – joda endringene gikk gjennom
  • Det var ikke snakk om dosevalg midt inne i en studie og 20/100 og 15/40 ville bli kjørt hele veien begge 2 – joda, dosevalg ble det fordi 15/40 viste bedre egenskaper overall og ble valgt (antagelig pga 20/100 ikke tok mikrometastaser i like stor grad noe som gir lavere Dor – min spekulasjon)
  • Interrim ville antagelig ikke gi noen svar i det hele tatt og like store muligheter for at studien ville “faile” – Joda, interrim gikk gjennom med bekreftelser på både safety og effekt som var overbevisende ifølge pressemeldingen om passert interrim
  • De vil ikke få implementert endrede inklusjonskriterier i viktige land og i tillegg vil det ikke gi noen effekt på rekruttering – joda alle land har nå godkjent og implementert endringene og nanov har allerede rekruttert kandidater på bakgrunn av de nye kriteriene.
  • nå kommer ikke nano til å få pasienter fordi covid bølge 2 kommer til å drepe rekrutteringen helt og er bare å glemme økt rekrutteringstakt – joda, økt fra 3 pax til 14 pax fra Q3 til Q4
  • Nano vil ikke få redusert antall i paradigme for dette er “ikke lov” – joda, fikk redusert fra 130 til 120 etter diskusjoner med FDA pga analyserte data viser gode resultater/safety som forsvarer dette. (For øvrig vinklet negativt fordi de ikke fikk mer enn 10 pax reduksjon og selvmotsigende nok var det også negativt med reduskjon fordi dette vil gi mer usikre data – så både at de ikke fikk flere i reduksjon er negativt og at det at de fikk en reduksjon er negativt (utrolig nok)

Ny spådom/frykt nå er altså at rekrutteringen i Q1 vil være nærmere 11 (3,66 pr mnd) enn 21 (7 pr mnd) altså – vi får vel se da… Har troa på at Nieba/Eggen leverer igjen og uansett: nedsiden ser for meg uansett ikke ut til å stort mer enn ett kvartal…

51 Likes

De som kjøpte et godt stykke over emisjonskursen under den kortvarige oppgangen (til tross for at historien har vist at man i de fleste tilfeller ender ned på emisjonskursen igjen) kan jo trøste seg med at logisk sett så har man jo tapt like mye ved å unnlate å selge på denne litt euforiske oppgangen, så egentlig befinner nok de aller fleste seg i samme båt. De fleste vil nok tenke (som meg) at man egentlig burde solgt en del av beholdningen både ved den første og den andre oppgangen. Hadde aksjen fortsatt videre oppover så hadde imidlertid selv et mindre nedsalg medført ergrelse, så det er i det hele tatt ganske umulig å unngå ergrelser på børsen. Følgelig er jeg mest opptatt av at sluttresultatet bør bli bra, og får heller leve med at man kunne tatt visse grep for å jekke opp porteføljen ytterligere.

7 Likes

Det er jo bare ergrelse over at man kunne hatt mange flere aksjer i potten hvis man hadde hatt litt mer is i magen og tradet litt, men det er vanskelig å treffe opp- og nedturer om man ikke følger med aktivt, så da får man heller se framover og tenke at det likevel blir en akseptabel gevinst til slutt.

3 Likes

Og så er det jo slik at når mange nok har begynt å tenke i de baner så synker kursen fordi tilbudet plutselig blir større enn etterspørselen. Markedet tenker nok at DNBs kursmål på 40 heller er konservativt enn det motsatte, men at historien vil gjenta seg selv om aksjen utfra de fleste innfallsvinkler på betraktes som underpriset. Hadde større aktører begynt å posisjonere seg på de gode nyhetene så kunne oppgangen fortsatt uten den programmessige nedturen, men NANOV er dessverre ikke på observasjonslisten til særlig mange. Akkurat det vil nok endre seg når neste kvartalsresultat bekrefter trenden.

Den stigningen vi hadde til 35 var den kunstig? Er Oslo børs pill rotten?

1 Like

Litt merkelig at handelen stoppet bom opp når vi la oss på 22,70 mot 22,74?

Mission completed, eller blånekter emisjonsgutta å ta tap? :rofl:

Er det nå man burde vurdere å ta opp belåning og gire litt? :stuck_out_tongue:

All erfaring fra Nano tilsier at man absolutt ikke burde gjøre det :sweat_smile:

1 Like

Ja, her er bunnen servert.

2 Likes

Min strategi var å vente for å få handle mer til emi nivå, så det virker som det skal gå.

Nå har man anledning å kjøpe til så og si samme rabatt. Archer oppdatering er sannsynligvis nærliggende, Q1 vil være uhyre spennende, og man kan da tenke som noen her at Nieba og Egberts hausa opp forrige kvartalsrapport for å få gjennom emi, eller at de mener at de kan levere på det de sier (som de til nå har klart gang på gang siden de tok over). Dette er fortsatt en risk, men min helt arbitrære sannsynlighetsregning på om dette går veien, har aldri sett bedre ut. Jeg koser meg på dekk i stormen.

3 Likes

Nordic Nanovector to present at 11[th] Annual World ADC Europe 2021 Digital

29 Likes

Dette liker jeg, veldig viktig og relevant arena for å showcase Betalutin

7 Likes

Det håpet jeg på å, for jeg la meg på kjøp på 22,74 og fikk kjøpt nok aksjer til å ikke være utvannet. Nå får jeg håpe på at det stiger og at det blir mulighet til rep.emi i tillegg. Uansett så ser det ut som bunnen er rundt emi.kurs. Det virker ikke som så veldig mange er hypp på å selge under ser det ut til.

Ble til og med gjenfortalt på TDN Finans. Det er ikke så ofte når det gjelder deltakelse på presentasjoner blant management. Så enten er det litt agurktider om dagen, eller så mener flere at dette er litt mer enn kun en vanlig seminardeltakelse.

4 Likes

Fint at Jostein tar på seg salgsbuksene. Håper algoritmene får litt dårlige arbeidsvilkår snart.

2 Likes

Kan vi håpe på archer-1 data her da??

2 Likes

AACR er nok mer aktuelt for den slags om det skal komme på en konferanse…

1 Like

… kan notere mig at traderne bliver mere og mere villige til at tage risiko her omkring emi niveauet; først samle hhv. 17.000 og 50.000 aktier op for efterfølgende at dumpe dem igen efter 9 minutter … med tab :joy:

Ikke helt efter Minervinis bog, det her :joy:

Hvorfor det? De første 3/3 ble jo presentert under kapitalmarkedsdag…

2 Likes