Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Yay…

Har lært meg å mislike alle biotec nyheter, uansett hva de er :roll_eyes:. Det fører visst aldri til noe bra. Samme melding for Targovax i dag tidlig droppet kursen 5,15%. Tydeligvis det eneste som driver kursen opp i disse aksjene er lange perioder uten noe nytt koblet med økt drømmeaktivitet hos aksjonærene :slight_smile:

2 Likes

Det var vel ikke noen bombe denne nyheten i dag? :grinning:

Ville nok slite med en rep emisjon på 17,5 når en kan kjøpe i bøtter og spann på 14

1 Like

Big surprise. Er vel ikke lenge til jeg faktisk er enig med 30 ganger gjengen her nå…
Jeg forsvarte heldigvis 20% min på henholdsvis 17.20 og 16.50. Good deal!

1 Like

Det var helt sikkert den meldinga som sendte Targovax ned ja :+1: Trolig den som sendte hele sektoren ned!

3 Likes

Word!

Nja, den sendte nok bare Targovax ned. Så, den på Nano i dag vil sende Nano ned i morgen. Det som sendte sektoren ned var vel heller PCIB sitt brudd med AstraZeneca.

Feil

Ja, selvsagt kan det være feil :slight_smile:. Det var ikke noe reelt forsøk på å slå fast en årsakssammenheng, bare en tanke om noe som kunne ha bidratt til en negativ biotech dag. Mulig setningen kunne leses som en bastant påstand, men det var ikke intensjonen. Det var mest en reaksjon på Neutral sin kommentar om at Targovax sin avbrutt rep-emi sendte hele sektoren ned. Mitt opprinnelige innlegg var bare en frustrasjon over at en rekke av biotech aksjene alltid går ned uansett hva nyhetene er.

Kan vi forvente noe fra ash i år? Når kommer abstrakter? Første nov? Archer? Helmoden lymrit?

2 Likes

Fortsetter press ned ser det ut til. 9 min ut i handelen gikk aksjen fra 14.32 til 14.01 på 801 stk aksjer. Vel, kanskje bare meg da som synes det da, og ikke noe unikt eksempel heller. NB! Noen som kan si ifra at de skal snu algoen oppover isteden :sweat_smile:

2 Likes

Er vel et surnet norsk Biotec marked for tiden.

Så kom den dårlige meldingen PCIB som muligens fikk en del til og våkne og innse hvilken risiko det innebærer og satse på slike high risk / reward aksjer.

1 Like

Jeg må si jeg bommet litt på vurderingen hvor lavt kursen skulle gå etter emi. Tilbudt rep. emisjon (som ble kansellert) i oktober 2019 var på 22, da gikk kursen ned til ca. 19,80 på det laveste ca. en nedgang på 10%. Nå i 2020 har kursen vært ned fra tilbud rep. 17,50 til 13,70, hele 21,7% ned. Må jo være rundt bunnen denne gang, har jo skjedd noe positivt siden i samme tid i fjor! Men hvem vet aksjemarkedet er jo litt ustabilt for tiden.

1 Like

giphy (1)

Grønn kurs!

  • kaster meg i bilen----
  • kjøper champagne til 1499----
  • knuser flaska i lokaltoget som symbol for “nå går Nanotoget”–
  • Drikker en øl av merket Pokal hjemme----
12 Likes

Bunnen er der hvor Worldquant og GSA definerer den. Pr i dag er det ikke nok kjøpere i aksjen til å dra dette oppover, kursen blir enkelt geleidet dit hvor den ønskes av de som har mest fokus om dagen; de som vil at den skal ned.

Å flippe aksjer frem og tilbake mellom robotene til stadig lavere kurser uten transaksjonskostnad er et enkelt spill så lenge så få deltar. Vi får håpe at selskapet om ikke så lenge drar frem noen betryggende meldinger som viser at de er i rute til H2 2021, slik at folk finner frem aksjen igjen.

I mellomtiden kan man jo spørre; lykkes GSA og Worldquant med å lokke frem reelle selgere? Er det noen som faktisk har solgt aksjer siden vi dundret ned gjennom 20?

2 Likes

Godt spørsmål:

Noen må det jo være, og det har jo gått en del poster på 10-30 K i slengen også. Disse tror jeg er en blanding av oppgitte små investorer og robot styrt intern rotering.

Men jeg antar at det er en del med god innsikt som også kjøper disse postene. Alle har i alle fall ikke blitt kjøpt opp av Worldquant og GSA, noen har jeg også fått med meg.

Når kommer volumet og den reelle kjøps interessen tilbake ?

Min personlige mening er at når vi nærmer oss Q3 så blir det nok engang en del som ikke vil være utenfor. Mitt tips (eller kanskje mer korrekt: Håp) er at vi er godt over emikurs da.

4 Likes

Kan de ikke kutte ut “børstaper” hver gang :sweat_smile:

3 Likes

Kommer det noe på ash godtfolk?

1 Like