Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Farmasi/biotek krever at du gjør godt forarbeid. Bla at du lærer deg om bioteknologi, for å forstå terminologi og hva du skal se etter for å forstå hva selskapet driver med, om det er et godt case osv. Det er ikke gjort i en vending.:slightly_smiling_face:Biotek er en langsiktig investering. Er du ute etter raske penger må du nok se andre steder. Mvh GG

Biotek sin natur er jo svært spesiell og ukjent for mange investorer. Det mest spesielle er jo at dersom selskapene i oppstartsfasen fokuserer på det lange løpet som ligger foran en så vil det være svært vanskelig å skaffe tilveie tilstrekkelig kapital. 9-12 år er jo en svært lang tidshorisont. Det er nesten som skogbruk. Selv tomtespekulasjoner har ofte ikke så lange tidshorisonter. Av den grunn vil Biotek ikke gi annet enn kortsiktige kurstopper underveis, og dette er nødvendig for å “lokke” inn ny kapital. Kunnskapen om dette hadde jeg ikke i 2016 da jeg følte meg som et børsgeni solgte 8000 nano aksjer og kjøpte bra bruktbil. Da jeg hentet den hos bilselgeren og så at registreringsnummeret startet det med NV og de to første siffer var kursen jeg solgte på ble jeg litt “overtroisk”

Hva kursen ender på blir er som å spå i kaffegrut, eller bruke de siste 3 siffer i bilnummeret som et annet tegn.

Da kursen sto i 114 var dette den dyreste bilen jeg noengang har eid.

Dette var småprat mens vi venter på de neste 2 årene og det nærmer seg tid for ny bil.

4 Likes

Takk for utfyllende svar :+1:

I 2016 ble det antyder aksjen kunne stå et sted mellom 1000 og 2000 kr ved godkjenning . Det var det mange som var enige om . Dvs ca 40- 80 milliarder ved datidens aksjevolum i selskapet.
Nå når aksjevolumet er doblet grunnet emisjoner bør jo forventet aksjeverdi bli halvert til ca kr. 500-1000 hvis man legger de samme forutsetninger til grunn.
Mn istedenfor prates det nå om kr 100 - 200 pr aksje fra noens munn.
Tror ikke dette selskapet vil bli solgt under 40 milliarder - dvs ca kr 400 pr aksje . Da etter noen budrunder .

3 Likes

Fritt for å tro og håpe på det, men det skal en kjøper til som er villig å bla opp 40mrd. Anser 40-50mrd som et veldig optimistisk case. Tar da til grunn alle lignende oppkjøp som er gjort i nyere tid for selskaper lignende NANO og at man kan ikke forvente altfor mye for resten av pipelinen når det ikke foreligger nok data.

3 Likes

Noen som virkelig lurer på hvordan man kan dra en aksje opp 2000% på noen måneder? Ingen som har fått med seg Gamestop?:stuck_out_tongue:GG

Vi får se hva som skjer nå den neste uka. Om den skal følge mønsteret fra tidligere er det 1-2 uker til vi ser 40. Da snakker jeg om opp, dobbel topp, opp, dobbel topp, opp som vi så på veien fra 12 - 100+. Vi er hittil 1/8 av veien dit i utviklingen :stuck_out_tongue: Om vi ikke får relativt rett vei til 40 over de neste 2 ukene er mønsteret brutt. Sammenfaller greit med det tekniske, som også er primet til å nå 40+ om vi bryter opp de neste dagene.

Noen som vet når i dag podcasten er online?

He he. Skulle ønske jeg hadde en slik kraft, men jeg kjenner min begrensning. Min entusiasme rundt NANOV tror jeg neppe bidrar til å bevege kursen nenvneverdig og dem som planlegger inngang i NANOV er anbefalt å benytte andre kilder enn kunn innlegg på TI og FA forum.

2 Likes

Så nylig Exit serien på NRK, så intet er umulig :blush::blush:

Allright babes, jeg plukket opp noen podcastaksjer og forventer fredagsrally til tacoen!

5 Likes

Den skulle vært ute kl 15…

Jeg har lest 17.00 en plass

Fra lengre oppe i tråden

2 Likes
1 Like

Intervjuet blir lagt ut etter møtet, følg radium på podcast (Apple) så får du en beskjed når den er ute

1 Like

https://soundcloud.com/user-972208711

1 Like

Hehe. Jfr. Finansakrobatikk. Men fra spøk til alvor. Denne aksjen blir bra. Spørsmålet er bare, hvor bra. Her er det bare å holde på kortene sine. Det er min mening. Mvh GG

Spørsmål om pasient reduksjonen, archer og om forbedret sykehus covid rutiner har gjort det lettere å rekruttere og behandle klinisk studie pasienter er sendt inn. Håper disse blir besvart :ok_hand:

3 Likes

Ikke vondt ment London. Bare litt uskyldig moro til trøst for oss som begynner å merke gnagsåra etter noen år surret til den berømte masta!

Litt ironi, vennlig sarkasme og en smule humor er alt jeg kan bidra med her. Med så mange dyktige skribenter får jeg begrense meg til det. Men leser og lærer hver dag. :slight_smile:

5 Likes