Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Du vet man er hardt investert i Nano når;

5 Likes

Det som kanskje var den beste nyheten/bekreftelsen for meg - er at de sier at de anser det som nok med resultatene som kommer i 2.kohort Archer for å planlegge hvordan dette skal tas videre til en (pivotal) randomisert fase 3… Det at de tidligere ønsket 15-20 pas inn, mens de nå anser 6 stk for nok til å legge en plan viser vel både at de ikke taper noe tid her som følge av beslutningen om å gi seg etter kohort 2 og at de har ståltro på kombinasjonen :slight_smile:
Det gjør for meg at verdien av Archer blir større da tidsaspektet ikke virker særlig uoverkommelig – i tillegg har de nok en plan for en hasty markedsadgang for mono Mzl også :slight_smile:
Ellers var det kanskje ikke så mye revolusjonerende nytt, men de bekrefter inntrykket av det positive momentet firmaet virker å være i og infoen man fikk fra Q4-presentasjonen :slight_smile:

21 Likes

MZL hadde jeg helt glemt. De har jo fått Fast Track der eller? Hva har de kommunisert rundt det?

TAKK, jeg har fundert på det samme i en time nå om det var det jeg faktisk hørte.

Komboknasket kan være mer nært enn først antatt om de skulle velge å gå denne veien.

Helt klart en key takeaway.

Edit:
Det at Nieba hadde direktelinje til CRO ceo samt de hadde endret på incentivene for å få rekruttert pasienter syns jeg var litt rart. Da kan det faktisk hende at Costa og (gjerne mest?) Bravo virkelig ikke gjorde jobben sin på dette punktet.

2 Likes
4 Likes

Det ble sagt
1 Nanov eier 100% av Betalutin og det gjør selskapet komfortabelt om veien videre
2.Nano går alene i Usa med markedsføring lansering av Betalutin
3.Nano ser flere partnere flere regioner Asia,Eu osv
4.Alt går etter planen med Paradigme rekrutering og lesing av 3 måneders data i Q4 i år.
5 Archer 1 og DLBCL res i Q2

4 Likes

Ikke glem den gode stemningen og løse latteren til Lars, virker som han har hatt en fin dag på jobben. Gode vibber :smiley:

7 Likes

Hvor kom dette sitatet fra?

Grand Pharma sees nuclear medicine as the future and has a strategy to build a suite of the world’s best products to service the Greater China Region

2 Likes

Kommunisert at de ser på muligheter for å få dette raskest mulig på markedet og har vel oppgitt at de ser på muligheten for å benytte seg av infrastrukturen rundt paradigme til dette – men at det også er økonomiske forpliktelser ifbm en slik studie.
Underforstått vil jeg vel si at det som sies er at den er “High Priority” og kjøres asap når sjansen er der.

Litt nedpå siden her:

7 Likes

Ikke RIT og alt det der, men der ser dere reaksjonen når positive toplinjedata foreligger etter fase 2 studiet.

$ENTX går gikk 150% idag, 85mUSD mcap.

Ikke helt skalerbart, but you get the point.

Etter at det ble etterlyst på spørreundersøkelsen har jeg forsøkt meg på en :

Nanov for dummies.

Selskapet utvikler en kreftmedisin for lymfekreft eller non hodgins lymfom også omtalt som NHL. Dette er en type blodkreft.

Innenfor dette er selskapets medisin Betalutin fokusert på
-Folliculært lymfom. FL,
-diffuse large B cell lymphoma. DLBCL,
-marginal zone lymfoma. MZl.
-(mantle cell lymfoma. )

I pipeline er de også i ferd med å utvikle en medisin for CLL (leukemi)men dette er ett helt annet legemiddel med en annen radioaktiv virkestoff med alfapartikler istedenfor betapartikler. Dette vil jeg ikke fokusere på i dette innlegget.

Medisiner under utvikling må igjennom 3 faser for å få full godkjenning for ett legemiddel. I tillegg har de gått igjennom dyreforsøk og celleforsøk.

-celleforsøk i laboratoriet
-dyreforsøk på mus
(Evaluering før man enten går i "klinisk fase 1 eller forskaster pauser prosjekter.)
-Fase 1: her tester man først og fremst sikkerhet(safety) og ser etter tegn på effektivitet. Ett legemiddel må være effektivt og trygt nok for at Amerikanske myndigheter(Fda) og europeiske (EMA) godkjenner ett produkt. Her finner man også optimal dose. Nano landet på to doser i sin fase 2 studie. 20/100 og 15/40
Fase 2: større studie for å sjekke sikkerhet og effekt. Kan i visse tilfeller føre til en midlertidig markedsadgang.
-fase 3: endelig registrerings studie som gir enten full godkjenning eller avslag hos myndighetene.

Nanov testet Betalutin i fase 1 i det de kaller Lymrit 37-01.

Resultatene kan oppsummeres slik:

Overall response rate (ORR) was 61% and complete response (CR) was 30% for all 74 patients
For patients with follicular lymphoma (FL), ORR was 65% and CR 30%
For rituximab-refractory FL, ORR was 58% and CR 19%
Mzl: Patients received 177Lu lilotomab satetraxetan once daily. Researchers reported a 78% overall response rate and a 44% complete response rate; both were the highest rates of any patient subgroup in the study.

For å forstå resultatene er det greit å vite terminologi:

ORR is generally defined as the sum of complete responses (CRs) – patients with no detectable evidence of a tumor over a specified time period – and partial responses (PRs) – patients with a decrease in tumor size over a specified time period. Improved ORR offers tangible proof that the drug is working.

Disse resultatene sammen med sikkerhetsdata avgjør om medisinen blir godkjent.

Her er ett bilde som viser de forskjellige dosene og deretter effekt: legg merke til 15/40 dosen og 20/100.

‌ORR er hovedmålepunktet eller primary endpoint.

Etter at medisinen Betalutin passerte fase 1/2 med glans. Fikk selskapet lov til å kjøre en pivotal fase 2 studie. Som vist over. Vanligvis må selskaper igjennom 3 faser. Der fase 1 er ca 20 pasienter fase 2 ca 150 pasienter og fase 3 1000 + pasienter.

Pga selskapets privilegier hos fda
Orphan drug: (skjeldent sykdom)
Fast track: spesialbehandling pga lovende medisin og behov for nye medisiner kan altså selskapet søke en midlertidig godkjenning hos fda etter fase 2 og ikke fase 3 som normalt. Dette er en enorm fordel. Denne kalles paradigme. I utgangspunktet 130 pasienter der de to beste dosene fra fase 1 studiet blir brukt. 15/40 og 20/100.
Her ble det etter omkring 50 pasienter foretatt en interim analyse for å sjekke sikkerhet. Dette besto de med glans og fikk på bakgrunn av dette lov til å inkludere en mye større gruppe pasienter og kutte pasient antallet fra 130 til 120. Det er svært undervurdert. Selskapet har sett hva som kommer på eksamen og vet hva de kan prestere. Hadde det vært tvil rundt interim resultatene hadde ikke selskapet fått kuttet pasient antallet og heller ikke fått utvidet inklusjonskriteriumene. Det har nå blitt lettere får pasienter å få adgang til studiene siden sikkerheten var såpass god i interim.

Selskapet har slitt voldsomt med å inkludere pasienter til paradigme. Det koster enormt å drive denne studien(100 millioner pr kvartal) noe som har ført til enorme kostnader og tvil om de klarer fullføre prosjekter før massive utsettelser. Kursen fikk derfor til bunns ca 12-13 kroner. Det som har ført til en økning i kursen er at de utvidede inklusjonskriteriumene har ført til en sterk økning i pasient rekruttering. Dette gir mindre forbruk av cash og øker sjansen for at de klarer holde tidsfristene. Dette utgjør natt og dag for selskapets og dets økonomi samt produkt.

Det er viktig å understreke at Nanov bruker de beste dosene i paradigme så det er stor grunn til å tro at resultatene bare blir bedre i paradigme.

Så konkurransen situasjonen.

Betalutin er bra det er det ingen tvil om ,men om de ikke klarer konkurrere både på safety og effekt spiller det liten rolle.
Svært kort fortalt så er ikke nødvendigvis Betalutin enestående på effekt som plansjen under viser. Men de legemidlene med bedre effekt har svært sterke bivirkninger. På første plansje kan du se dagens medisiner og medisiner under utvikling. På andre plansje kan du se at Betalutin er en av få medisiner som kan brukes på eldre pasienter som er hovedgruppen i denne indikasjonen.

Kymriah er for eks en car-t behandling som eldre pasienter ikke tåler.

Regn1979 ble stoppet av fda pga dødsfall blandt pasienter om jeg husker riktig.


Selskapet har også studier i fase 1 i 2 linje.
De forskjellig linjene sier noe om hvor mange ganger du har blitt behandlet tidligere.
1 linje: første gangs behandling.
2 linje: 2 gangs behandling.
3 linje: 2 eller fler behandlinger etter tilbakefall.

Paradigme er ett studie i 3 linje og her finnes der pr idag ingen standard behandling noe som gir en lettere adgang til markedet for nye medisiner.

I 2 linje har selskapet nettopp gjort ferdig sitt fase 1 studiet som omtales som archer 1.
Tidligere har det blitt offentliggjort resultater fra 3 pasienter. Her ble alle 3 pasientene kreftfri. Eller de fikk en complete response. Helt utrolig,men det kan ha vært flaks.

Dette bekrefter de pre kliniske resultatene man gjorde før fase 1 på mus. Disse pre kliniske resultatene har blitt omtalt som " musene som ikke ville dø". De neste ukene vil vi få svar på om det var flaks at 3/3 fikk CR eller om de neste pasientene også kan ha en slik oppsiktsvekkende effekt av Betalutin.

Til sist:
Total pakken Betalutin:
De fleste legemidler har noen akilleshæler. Det kan være gode på effekt men slite på sikkerhet. De kan ha god effekt men være vanskelig å administrere. Betalutin har det selskapet selv kaller en : a bundle of benefits. Legger ved info nederst.

Det er sikkert mye man kan legge til og som sikkert ikke er 100% nøyaktig her. Men for nye investorer som ikke har lest 30 presentasjoner tidligere og kjenner detaljene har jeg forsøkt å gjøre det så folkelig og informativt som mulig.

Du bør sette deg inn i selskapets presentasjoner kanskje spesielt den store capital marked day med luigi zinzano tidligere som ligger på hjemmesiden. Han gir en grundig innføring i konkurransebildet og selskapet redegjør for Betalutin svært grundig. Selskapet er ett enten eller selskap. Det motsatte av Orkla som har 1000 produkter. De har ett skudd på mål. Du må selv avgjør om det er åpent mål eller om det er ett lykketreff. Lykke til.


81 Likes

De har faktisk oppnådd enda høyere ORR/CR etter nye analyser (du har en litt eldre slide i innlegget ditt):

12 Likes

Det geniale med NANOV som investering er at all logikk tilsier at efficacymålet for PARADIGME vil nås. Dette er ikke en komparatorstudie hvor fase 2 viste 2mnd differanse fra historisk kontroll, men en enarmet studie hvor det så og si ikke finnes en godkjent kontroll enda.

Nordic Nanovectors problem har vært innrullering, og dersom det nå er løst gjennom endrede kriterier og endret incentivsordning (større betaling?) til investigatorene burde aksjen anses som et godt kjøp imo.

Etter utvanningene anser jeg DNBs kursmål for å være rimelig on point i følge egne tall, men oppsiden som finnes gjennom ytterligere derisking og innregning av MZL og 2L FL virker å være ganske stor.

My view: Dersom det er en aksje man faktisk kunne sittet gjennom readout uten å ha hjertet i halsen må det være NANOV, og det er et tegn på at kursen skal langt høyere enn 20-30tallet før dataene kommer inn.

Jeg vet likevel ikke om jeg kommer til å gjøre det, men man vet aldri. :rocket:

4 Likes

Velkommen tilbake i varmen som Nano-investor :slight_smile:

Det er imo en syretest igjen før man virkelig kan begynne å slippe jubelen løs, og det er at selskapet kan vise til en fortsatt god rekrutteringstakt ved Q1. Om man er nede i 5-6 nye pasienter her, er man tilbake der man var før Q4. Ved 15+ her, kan man begynne å lette på champagnekorken.

Tusen takk for ett fantastisk innlegg utrolig gøy at dere tar dere tid og dele så mye informasjon (Setter stor pris på det). Jeg har alltid vært skeptisk til slike aksjer pgr Risk/Reward forholdene. Som regel kan det være rett opp eller andre veien. Men etter og ha lest meg opp siste mdn og fått en god hjelper som har vært i aksjen legne vil jeg si at her er det snakk om ett marathon som har blitt løpt med (en del fall og kanskje litt dehydreing under veis) men at vi nå har fått lastet opp litt sportsdrikk og en liten pause og det er snakk om og komme inn på Stadium og de har “kun” oppløpet igjen. Slik jeg ser det er risk (20%) / reward (80%) fordelt slik. Risk er mer relatert til tid en produktet (Produktet har jo til nå veldig gode resultater og skulle det komme hickups vil det bety mer tid og mer behov for penger og lavere kurs) men oppsiden derimot er jo ganske høy (Sett i forhold til tilsvarende selskaper). For meg virker dette som en unik mulighet som er absolutt verd og være med på (Og så fantsisk engasjerte forum medlemer er alltid gøy). Så skal ikke se bort i fra at lytte post vil bli økt ytterligere…

6 Likes

Trengs det så stort tempo?

Nei, ikke nødvendigvis, men er tallet under 15 så må dette kompenseres med økning over forventning fra mai og utover, noe som forsåvidt ikke er veldig utenkelig.

3 Likes

Lars sa vel på Q4 at de ikke ville hente penger før etter Archer kohort 2 og dlbcl tallene var på bordet. Det skjedde ikke. De hentet som kjent penger nesten umiddelbart etter Q4 når d ble en positiv “drive” rundt innrulleringen.

Nå vet vi at det er EGF mandag om en uke hvor en eventuell rep emi skal bankes igjennom. Selskapet trenger fremdeles alle de pengene de kan få inn.

Ved de andre emisjonen har de også flagget rep emi men den er blitt kansellert fordi kursen har sunket under emi kurs og d derfor ikke er noe poeng med rep emi. De gangene har de, ut i fra d jeg kan erindre ikke innkalt til noe EGF for banke dette.

Har de denne gangen så stor tro på at de skal få til en rep emi?

Når de nå sier at tallene fra kohort 2 og dlbcl ikke kommer før sent i Q2 blir jeg skeptisk.
Må skyte inn med en gang at jeg ikke mener til selskapet, men hvorfor skal de bruke nærmere 3 mnd lengre tid fra siste pasient innrullert i kohort 2 kontra kohort 1? Det har jeg vanskelig for å forstå.

Det betyr at det da ikke kommer noe jucy info før EGF. Skal vi tro på det?

Alternativet er nå at kanskje noen shortere ser sitt snitt eller at kursen sakte siger tilbake til emi kurs eller under. Hva er d greia med å sette i gang et apparat for denne rep emien?
Da burde de bare gjort som de andre gangene dette har vært tema, se ann og komme med børsmelding om at d er kansellert. Litt rimeligere alternativ d tenker jeg. Eller er jeg på jordet?

Jeg tror enten, at Lars slår kontra som han gjorde med å melde emi etter kohort 2 tall, men så neste uke smelle disse tallene på bordet. Få løftet kursen slik at rep emi er gjennomførbar. Eller han kommer med annen snacks som sørger for dette.

Hva tror allmennheten?
Spennende uke blir d i alle fall i mitt hode og håper jeg ikke blir skuffa.

PS! Forøvrig et supert innlegg Fartin :+1:

Ganske sikker på at han sa de trengte å hente penger “Beyond key value inflection point”. Forstår ikke helt hvordan du kan tolke det slik du gjør.

4 Likes