Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Kan vel tillegges at de også har mottatt

• Orphan Drug designation i EU for Mzl-indikasjonen i 2020
  • og Fast Track (USA) for Mzl i 2020
  • og kan vel tillegge - senket krav om pasieninnrullering fra 130 til 120 av FDA innen Paradigme 3L FL.
6 Likes

De aller fleste av oss her er langsiktige investorer i NANOV, og bryr oss i grunn fint lite om hva kursen er fra dag til dag. Personlig håper og tror jeg kursen holder seg over 22,75 i tiden fremover, hvilket er bra, slik at selskapet tilføres 60-ish mNOK via rep.emi. Uavhengig av det, så har det vært en positiv uke mtp podcast og presentasjoner. Hvordan tror folket dette vil slå ut
på kursen kommende uke?

1 Like

Blir nok liggende rundt nåværende kurs, men man skal ikke se bort ifra at traderne får presset den under emi.

Hadde jeg vært trader hadde jeg nok ønsket å jobbe kursen over 25.5 igjen slik at volum og volatilitet tok seg opp.

Ser ikke helt at traderne vil oppnå så mye ved å presse kursen ned. Moroa er størst når den flyr mellom 26 og godt oppe på 30-tallet, da så vi omsetning på flere mill aksjer om dagen :roller_coaster:

5 Likes
  • Data fra Archer-1 Q2
  • Veivalg videre ifm fase 3-studien (MZL, 2FL, ±Anti CD20?) Q3/Q4?
  • Readout av top line PARADIGME-data Q4
  • Lock up på nye emisjoner frem til readout av PARADIGME

Jeg synes aksjen i det hele tatt har mye verdifullt å by på i de tre siste kvartalene av året. Dersom ting går som de håper burde kursen være mye høyere i desember enn nå. Jeg solgte mine aksjer på fredag men forsøker nok igjen om ikke lenge, og spesielt interessant blir det dersom Q1 viser at forbedringen vedvarer.

Lol, du er den mest avanserte traderen her med de IG call option-greiene dine :grin:

2 Likes

He he, det kan det kanskje hende at jeg er, men litt flåssete; jeg er også en av de største på longpotten, så tradingen er bare krydder.

Frem til Q4 2020 tradet jeg ikke i det hele tatt, men når jeg ble så trygg på hva resten av 2021 kan bringe, så er jeg ikke så redd for hva feil utfall i tradingen kan medføre. Worst case er at jeg brenner inne med flere aksjer enn hovedstolen i en periode, men det er helt greit. Vi snakker trading uten stop loss for jeg er så bull på caset at det er helt uaktuelt å kaste tradingaksjene over bord om aksjen skulle få seg en makro-smekk :wink:

Men ja, jeg ser gjerne aksjen over 25 igjen og dobling av volumet fordi da skal alle skal være med igjen. Det er litt moro enn når shorterne bare kjørte denne ned, ned, ned :sweat_smile:

2 Likes

Det var nok mange som håpte på Archer resultater som grunnlag for så høy kurs at rep. emisjonen ble sikret. Når vi nå har fått vite at Archer antagelig ikke kommer før et stykke inn i Q2, så spørs det hvordan kursen går på kort sikt.

Jeg leser da at flere her forventer / håper på nedgang i kursen grunnet ulike forhold.
Nå visste jo alle på fredag at data fra Archer kommer Q2, og Oslo Børs var rød. Allikevel steg NANO.

Får håpe de store linjene rundt caset betyr mer enn når i Q2 data kommer.
For meg er det hva Archer-meldingen forventes å bekrefte som er det essensielle, ikke når den kommer. Det kan være sprengstoff.

Jeg får nesten håpe på oppgang her, så vi får litt ekstra FOMO hvis noen har tatt bettet på å gå ut grunnet forventet «nyhetstørke»

No offence @Fornybar :wink:

3 Likes

Fixed it!:joy:
Jeg trader med deler av aksjene mine, men med nåværende utsikter for Nano tar jeg gjerne i mot et fall til 10 for den saks skyld. Betyr bare hyggelig økning av longpotten :slight_smile:

Tenker forsåvidt at dette ikke trenger å bety så mye mer enn at de forsøker å effektivisere alt, men BTD ville jo vært en skikkelig trigger. I motsetning til resultater fra Archer og DLBCL, som er forventet og allerede knyttet stor positiv forventning til, så ville BTD kommet ut av det blå og pr def vært svært positivt fordi det beviser FDAs forventning om “substantial improvement over available therapies”.

Denne siden samler mye om BTD:

Jeg blir ikke helt klok på evt når søknad BTD normalt sendes. FDA skriver om dette at:

FDA encourages sponsors to submit breakthrough therapy designation requests by the time of the end-of-phase-2 meeting

Mer om EOP2 her:

Slik det ser ut for meg, burde Betalutin, gitt at kravet om substantial improvement er oppfyllt, hatt BTD allerede ut fra hvor i utviklingsløpet de er. Jeg har derfor mistet litt håpet om BTD, men samtidig ser jeg jo at BTD er gitt til andre selv om det er relativt sent i utviklingsløpet:

Mistenker at BTD evt vil komme nærmere søknadstidspunktet for godkjenning når fase 2 er pivotal fase enn når det er fase 3 som er siste fase før godkjenning.

Kan det være sånn at Nanos siste samtaler med FDA om reduksjon i pasientantall danner et naturlig tidspunkt for søknad om BTD? Evt kan det kanskje være aktuelt med BTD spesifikt for MZL?

Mulig disse kan gi noe mer, men har ikke rukket å se dem selv ennå:

5 Likes

Du leser sikkert bare en brøkdel av hva jeg skriver her på forumet så jeg skal ikke klandre deg for misforståelsen. Jeg ønsker ALDRI nedgang i kurs, da det er kontraproduktivt i sammenheng med min swing tradestrategi, som er å investere i **AKSJER I OPPGANG **, med penger på bok, og med definerte triggere i nær framtid.

Jeg respekterer chartet og det fundamentale i selskapet, og så forsøker jeg å handle ut i fra det. Å satse på nedgang for å få flere aksjer er en strategi for FOMO-tardigradene, og den bunchen forholder jeg meg ikke til lenger annet enn at jeg åpner kjeften av og til. Da for å fortelle hvor tilbakestående jeg synes tankegangen er.

Oppgang avler oppgang. Dersom man ønsker en aksje ned for å kjøpe er man fullstendig hjerneskadet.

My two cents.

6 Likes

Jeg leser det meste av det du skriver @Fornybar, og skjønner at du forstår mekanismene i markedet.

Jeg joket kun med FOMO siden flere ser ting som kan døyve kursen i det korte bildet. Jeg er evig optimist på vegne av NANO, så hvis noen caller en exit nå og kommer inn igjen 10 % lavere så er det kudos for det :ok_hand: Det er ikke vi som styrer kursen når det omsettes for 50 - 150 mill om dagen, så det er bare til å ri markedet så godt man evner.

3 Likes

Ok, så er jeg det da :wink:

Men tror det kan være greit å vurdere kontekst litt. Mitt fundamentale syn på risk/reward i Nano tilsier egentlig at jeg burde sitte long fullt ut. Samtidig viser all min erfaring, i hvert fall i biotek, at det er lurt også å sikre gevinst ved raske oppganger. Derfor tar jeg delvise gevinster basert på strategivalg uavhengig av mitt fundamentale syn på Nano. Jeg vil si det er et stykke unna FOMO. Så lenge man har realisert en gevinst, og det fundamentale ikke er endret så er jo nedgang i kurs bare en ny mulighet, og jo lenger ned, jo større oppside :slight_smile:

Jeg tror faktisk at amatørenes mulighet i biotek ligger mer i å utnytte volatiliteten enn i å ta binære long-bet. Dette følger jo egentlig av at normalen er rettede emisjoner som spiser av amatørenes gevinst over tid.

Nå sier jeg ikke at din strategi er feil. Den handler jo også til dels om å utnytte volatilitet, men for min del passer min strategi bedre.

2 Likes

Ditt ønske om å se 10 igjen er plutselig ikke urealistisk dersom børsen krakker og selskapet slutter å rekruttere tilfredsstillende igjen. Ingen umulighet i mai det.

Men å håpe på det for så å kjøpe… Vet nå ikke helt. Min strategi tillater meg i hvert fall å unngå å kjøpe i det scenarioet.

Og, langsiktige strategier som din, og min kortsiktige strategi blir litt vanskelig å sammenlikne tenker jeg. Å utnytte kursfall er jo noe annet enn å håpe på det.

4 Likes

Det kan komme endringer i FDAs prosedyrer. At det skal ta årevis for å få godkjennelser er ikke til fordel for pasientene. Et produkt som Betalutin, der man til nå ikke har kommet opp med alvorlige bivirkninger, burde allerede vært på markedet. Med den raske godkjennelsen av Covid-19 vaksinene, alle et resultat av den internasjonale Human Genom forskningen de senere årene, viser at politikerne, helsemyndighetene og farmaindustrien tydeligvis kan handle raskt når nødvendig. Jeg tror det kan brøyte vei for en raskere godkjenningsprosedyre også for andre sykdommer.

4 Likes

Vaksinering mot Covid -19 er en annen divisjon enn behandling av NHL
Vi har fått vår reduksjon i antall pasienter.
Så slutt å kaste blår i øynene på uerfarne investorer.

5 Likes

Forutsatt at det blir medisin med god effekt. Er det i det hele tatt oppnåelig med slike kurser? Nevnt over…

1 Like

Hvis archer fortsetter å levere så skal man ikke se bort ifra høyere tall :wink: Liten vits å regne på det nå

Må jo være en himmelhøy dosepris da🙈

Det er Nanov selv som leter etter raskere metoder. Mitt innlegg var et innspill i så måte. Det ikke snakk om å kaste blår i øynene på noen. Det er en realitet at det med covid-19 aldri har vært gitt godkjennelse så raskt før. Og spørsmålet er om det gir erfaringer videre til selve godkjenningsprosessen generelt.

How did we develop a COVID-19 vaccine so quickly?https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pharmtech.com/view/fda-ends-2020-with-high-drug-approval-rate&ved=2ahUKEwjN9Jmv9bDvAhUFmYsKHSwpDMQQFjAQegQIFRAC&usg=AOvVaw23qR4YlFszycAWnWMdoGi6&cshid=1615764532292

Tydeligvis noen som verdsetter NANOV-aksjer høyere enn folk flest :joy::