Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Jeg leser det meste av det du skriver @Fornybar, og skjønner at du forstår mekanismene i markedet.

Jeg joket kun med FOMO siden flere ser ting som kan døyve kursen i det korte bildet. Jeg er evig optimist på vegne av NANO, så hvis noen caller en exit nå og kommer inn igjen 10 % lavere så er det kudos for det :ok_hand: Det er ikke vi som styrer kursen når det omsettes for 50 - 150 mill om dagen, så det er bare til å ri markedet så godt man evner.

3 Likes

Ok, så er jeg det da :wink:

Men tror det kan være greit å vurdere kontekst litt. Mitt fundamentale syn på risk/reward i Nano tilsier egentlig at jeg burde sitte long fullt ut. Samtidig viser all min erfaring, i hvert fall i biotek, at det er lurt også å sikre gevinst ved raske oppganger. Derfor tar jeg delvise gevinster basert på strategivalg uavhengig av mitt fundamentale syn på Nano. Jeg vil si det er et stykke unna FOMO. Så lenge man har realisert en gevinst, og det fundamentale ikke er endret så er jo nedgang i kurs bare en ny mulighet, og jo lenger ned, jo større oppside :slight_smile:

Jeg tror faktisk at amatørenes mulighet i biotek ligger mer i å utnytte volatiliteten enn i å ta binære long-bet. Dette følger jo egentlig av at normalen er rettede emisjoner som spiser av amatørenes gevinst over tid.

Nå sier jeg ikke at din strategi er feil. Den handler jo også til dels om å utnytte volatilitet, men for min del passer min strategi bedre.

2 Likes

Ditt ønske om å se 10 igjen er plutselig ikke urealistisk dersom børsen krakker og selskapet slutter å rekruttere tilfredsstillende igjen. Ingen umulighet i mai det.

Men å håpe på det for så å kjøpe… Vet nå ikke helt. Min strategi tillater meg i hvert fall å unngå å kjøpe i det scenarioet.

Og, langsiktige strategier som din, og min kortsiktige strategi blir litt vanskelig å sammenlikne tenker jeg. Å utnytte kursfall er jo noe annet enn å håpe på det.

4 Likes

Det kan komme endringer i FDAs prosedyrer. At det skal ta årevis for å få godkjennelser er ikke til fordel for pasientene. Et produkt som Betalutin, der man til nå ikke har kommet opp med alvorlige bivirkninger, burde allerede vært på markedet. Med den raske godkjennelsen av Covid-19 vaksinene, alle et resultat av den internasjonale Human Genom forskningen de senere årene, viser at politikerne, helsemyndighetene og farmaindustrien tydeligvis kan handle raskt når nødvendig. Jeg tror det kan brøyte vei for en raskere godkjenningsprosedyre også for andre sykdommer.

4 Likes

Vaksinering mot Covid -19 er en annen divisjon enn behandling av NHL
Vi har fått vår reduksjon i antall pasienter.
Så slutt å kaste blår i øynene på uerfarne investorer.

5 Likes

Forutsatt at det blir medisin med god effekt. Er det i det hele tatt oppnåelig med slike kurser? Nevnt over…

1 Like

Hvis archer fortsetter å levere så skal man ikke se bort ifra høyere tall :wink: Liten vits å regne på det nå

Må jo være en himmelhøy dosepris da🙈

Det er Nanov selv som leter etter raskere metoder. Mitt innlegg var et innspill i så måte. Det ikke snakk om å kaste blår i øynene på noen. Det er en realitet at det med covid-19 aldri har vært gitt godkjennelse så raskt før. Og spørsmålet er om det gir erfaringer videre til selve godkjenningsprosessen generelt.

How did we develop a COVID-19 vaccine so quickly?https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pharmtech.com/view/fda-ends-2020-with-high-drug-approval-rate&ved=2ahUKEwjN9Jmv9bDvAhUFmYsKHSwpDMQQFjAQegQIFRAC&usg=AOvVaw23qR4YlFszycAWnWMdoGi6&cshid=1615764532292

Tydeligvis noen som verdsetter NANOV-aksjer høyere enn folk flest :joy::

Tydeligvis byttet om volum og pris, men viser jo grei kjøpsvilje på 23,- i det minste

Gi meg styke! Er så lei av at kursen blir raukjørt. Satser på de som ønsker kursen ned for å få påfull snart er fornøyd

3 Likes

Vær 1optimist nå optimist1.

Husk! “Einarsson tror at NANO blir det neste Algeta” :grinning:

8 Likes

Litt artig at alle produktene/selskapene som Oncoinvent brukte som referanser ved emisjonen i 2017 er slukt av større aktører.

In the coming years, most valuable product is expected to be its Therasphere radiotherapy microspheres, used to treat liver cancer. This product makes up the bulk of the group’s interventional oncology sales, which are forecast to hit around $330m by 2022.

Sirtex, an Australian biotech, specializes in the treatment of liver cancer with its lead product SIR-Spheres, which are radioactive beads that target high doses of radiation to liver tumors.

1 Like

Nå settes støtet inn. Med fare for at det ikke blir rep emi får vi kjenne vår besøkelsestid og ta imot nedfallsfrukten.

2 Likes

Det er jo lett😂

hehe, han sa også “sitt rolig i båten” når det var data på 6 pasienter. Mener det var i 2016 :slight_smile:

Okei, semantikk:
Men Einarsson sa ikke at han tror Nano blir det neste Algeta.
Han sa at han trodde det i 2016, så skjedde alt som skjedde.
Men at Nano nå fortsatt lever videre.

1 Like

Det er på slike dager det kan være vanskelig og beholde roen. Har vurdert utgang flere ganger idag. Men håper i det lengste vi klarer og holde oss på et anstendig nivå, og tenker da over22,75.

1 Like