Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Spørsmålet om rep. emi er vel ikke bare relatert til om den blir avlyst eller ikke? Dersom investorer like gjerne kan kjøpe aksjen over børs til samme eller lavere kurs som på emien, så blir den kanskje ikke fulltegnet?

1 Like

Ja, men det forutsetter at det er 2,7 mill. aksjer til salgs til 22,75 eller lavere innen EGF ?

Edit : Eller holder det at kursen ligger og vaker rundt den prisen ?

Har bare krav på 350 aksjer, så ser ut for jeg kjøper i markedet, selv om jeg hadde ønsket at mitt lille bidrag skulle gå til Nano.

1 Like

Hvis kursen ligger under 22.75 så kan hvem som helst kjøpe.

Største aksjonær på dagen ex. rep. emi var Healthcap med 6.6 millioner aksjer. Emisjonen gir det muligheten til å tegne ca. 1/27 av de aksjene du hadde den dagen. Healthcap kan da få 244k aksjer i emisjonen hvis alle tegner.

Med andre ord… så lenge det går mer enn 244k aksjer under emisjonskurs på 22.75 kr så har alle aksjonærer hatt mulighet til å kjøpe aksjer billigere enn emisjonen, og man kan forsvare å avlyse reparasjonsemisjon.
Går det færre enn 244k aksjer under emisjonskurs så betyr det at ikke alle aksjonærer har hatt mulighet til å få samme deal som de som var med i emisjonen.

4 Likes

Man gjør en kvalitativ vurdering på om det er hensiktsmessig å gjennmoføre rep. emi. Det er ingen absolutte krav om antall omsatte aksjer eller ikke. Tipper management er keen’e på å få inn 60 mill. ekstra. Honorar til megler er nok inkludert i hovedemisjonen, så kostnaden er tatt.

Men de gidder ikke kjøre prospekt og bruke tid på dette hvis man antar at eksisterende aksjonærer ikke har insentiv for å tegne seg - og da er jo gjerne kursen rundt emi.kurs på 22,70 da…

1 Like

Takk for oppklaring :blush::blush:

Og de snakker om combo med CPI

2 Likes

Bare å smøre seg med tålmodighet. Vi blir nok liggende og jokke på disse nivåene til mandagen. Bør være duket for litt action igjen da.

Mener dette er innlegget er utspekulert der du prøve å fremstille gamle nyheter som noe nytt. Du har til og med etterlignet overskriften, som er akkurat den samme som når det kommer nye meldinger fra selskapene.

3 Likes

Bare å få overstått emi så denne jukkingen kan ta slutt. Skulle den mot formodning gå under 20, er det bare å finne kjøpsknappen.

1 Like

Ingen grunn til at denne skal ligge her nede i lang tid.

Vi har rekruttering, vi har penger, vi har Betalutin :heart:

2 Likes

Oj, se her ja.
Kursen gjør noe en x aldri gjorde.

Going down.

Er nok bare et spørsmål om tid før kursen faller under nok 20

Kommer du til å kjøpe da ?

bilde

Lett å bli urolig når den tenderer nedover på denne måten. Greit å minne seg selv på de 3-4 triggerne vi har før sommeren, da er det viktig å ikke være ute. Viktig også å minne seg selv på ståa i selskapet pr. 17/3 kontra 17/2. Vi har fast i rekrutteringen og funding frem til markedsgodkjennelse. Eneste jeg vet sikkert er at om jeg selger så stiger den markant tvert =)

5 Likes

har du lyst til å starte et privat-bet med meg om det? Så får vi testet hvor lite tro du har på positiv utvikling.

2 Likes

Eksen din gjør det stadig for meg da…:rofl:
Kursen kan gjerne gå litt ned nå, har “bestilt” mer penger til å handle Nanos for :grin::+1:

1 Like

Ok NANOV nå må dere nok finne frem noe godsaker å meddele oss ellers kan Dere se langt etter 60mnok ekstra i kassa!
Lurer på hvorfor data fra Archer kohort 2 skal drøye lenger enn kohort 1?

Aksjen er nå ca 60% høyere enn før vi ble servert bedre nyheter enn noen var forberedt på, og det sier seg selv at enten er aksjen undervurdert nå eller så var den overvurdert den gang. Opplagt det første i min bok, og det ga nok et mer reelt uttrykk for de endrede forutsetningene da aksjen var opp 150%. Problemet på kort sikt er nok at det ikke er mange nok som har “holdt kruttet tørt” til å demme opp for dem som tenker at det tryggeste er å ta gevinst.

1 Like

Om du ikke tåler noen prosenter ned uten å skjelve så anbefaler jeg deg å selge og aldri kjøpe deg inn igjen. Kjøp indeksfond.
Mange her, inkludert meg selv har sittet med blytunge tap i en årrekke. Man må tåle litt (mye) volatilitet skal man sitte i Nano og biotech for øvrig.
Vi tar dem i lengden.

13 Likes