Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Skulle akkurat til å billighandle på lavt 14 tallet, men den gang ei. Er det grunn til å tro på lavere kurser etter Q3, eller er skuffende rekrutteringstall priset inn nå? Kanskje litt lett å glemme her i Norge, men ganske hektisk på sykehus globalt nå, og avventende her hjemme. Vaksinenyheten fra Pfizer forventet 3. uke i November potensiell trigger (?)

CEO har ikke guidet endret takt i rekrutteringen før i q4. Så man bør ikke håpe på noen mer enn 4-5 på q3. Alt over er bonus

Selskapet meldte 30.juni at de fikk tommel opp fra FDA til å gjøre inklusjonsendringer.

I Q2-reporten forteller de at det vil ta to - tre måneder å få nye endringer godkjent og registrert i de 24 landene. Det vil si at juli - august - september vil være månedene hvor det rigges for et nytt og bedre løp.

Merk; her har selskapet i klartekst sagt at de vil komme med en detaljert update i Q3.
Pr i dag er vel historikken så som så hva angår tillit til tidslinjer, men her kan det faktisk bli en betydelig endring hvis vi ser at de ønskede effektene spiller seg ut. Da er vi kun 12 måneder fra avlesning av top-linjedata med tilgang til å søke markedsgodkjennelse! (Hvor mange slike selskaper er det på OSE om dagen?)

Her er hva selskapet forventer vil skje etter denne innfasingen, det vil si i løpet av oktober og fremover.:

image

Kan vel legge til betydningen av at interim konkluderte med 1 dosering også, det har åpenbart en positiv effekt for rekrutteringstakten:

image

10 Likes

Skal bli spennende å høre mer om Alpha37. I emisjonsprospektet skrev de at fase 1 studier mot CLL skulle starte i 2021, så dette er åpenbart ikke lagt dødt.

Og markedet for R/R i EU og US er jo digert!

Rekruttering her vil nok gå mye raskere enn for R/R 3L FL når de har en pool på ca 40k pasienter.

8 Likes

Denne burde ikke være lagt død uansett, de har vel fått spesifikke forskningsmidler til dette?

1 Like

…som de ikke ønsker allikevel?
Litt usikker på betydningen av det og hverken @vegar_beider - som gravde den frem eller jeg har fått svar fra HR hva det dreier seg om

1 Like

Nei, men i prospektet sto det at fase 1 skulle startet i 2021

Det dreier seg om et annet prosjekt

Jeg har gået og tænkt lidt over emi-deltagernes incitament for at deltage i emissioner, hvor der statistisk set altid er udsigt til umiddelbart tab og ørkenvanding.

Den præmie som tilrettelæggeren tager for at facilitere den rettede emission er jo ofte på et betydeligt beløb (10 - 20 mio NOK). Er det ikke ganske sandsynligt at tilrettelæggeren betaler en del af denne præmie til deltagerne, da kursen med 95% garanti (på OSE) altid falder under emissionsniveau på dagen?

Hvis der emitteres 10 mio aktier og hvér aktie følges med 1 NOK i bonus, vil deltagerne som udgangspunkt kunne sælge på dagen (eller de kommende dage) med tab uden at tabe på den samlede investering (qua ovenstående bonus).

Er jeg helt på bærtur? Jeg køber simpelthen ikke præmissen om at deltagere i rettede emissioner gang på gang taber penge på opringninger fra tilrettelægger, der beder om penge til norsk biotek.

3 Likes

Det korte svaret er kort og godt nei.
Det er ingen kickbacks what so ever når man deltar i emisjoner. Provenyet går i sin helhet til Corporate-avdelingen, og der forblir pengene.

Men, og denne er viktig; gode kunder er også de som blir invitert med inn til IPO og andre tidlig-fase plasseringer gjennom meglerbordene, og DET har en stor verdi. Ref Vaccibody, Kahoot med flere.

Så de som tegner seg i emisjoner er fullstendig klar over risikoen de tar når de blir med i private placements, og majoriteten av de blir da også ofte sittende i etterkant.

1 Like

Her kan man se en helt fersk slide fra dette fra september i år. Denne er fra NANO siste company presentation. CLL er gulet ut og ligger under tallene for Indolent.

3 Likes

Hvilket annet prosjekt? Det er jo knyttet til NNV003 212PB og Alpha37.

Edit: Det er de eneste midlene jeg har sett de har blitt tildelt fra NFR ref. mld 18.12, men har med produksjon av NNV003. Er nok knyttet til studien, men kanskje det ikke er behov lenger?

Diverse med NNV003

Det er jo uansett den flotte meldingen som kom 18.12 med 12 mill i funding, og det stemmer med loggen.

Deretter er søknaden trukket og det får vi hverken mld om eller svar fra HR om.

Edit: Ikke misforstå, men ref PCIB haussingen vi har sett så er det viktig at vi diskuterer det vi kan mistenke ikke er på stell slik at vi vet mest mulig og er inneforstått med tingenes tilstand. Ingen av oss ønsker hodeløs haussing.

Edit2:
Feks leier tydeligvis NNV lokaler i en ikke dårlig del av London til 3 personer bl.a Malene.
(Paternoster House, 65 St. Paul’s Churchyard, London EC4M)

Si 50 kvadrat som er 3 kontorer og ett møterom, pris i nabobygget er 60$ Sqf så begynner man å ane konturene av litt big spending?

Er det noen vaner ute å går som kanskje ikke helt samsvarer med bruk av aksjonærenes penger og hvor ser vi disse kostnadene?

Hvorfor takkes det nei til 12MNOK? Ubehagelige spm som følger med ifht til bruk av midler?

4 Likes

1 kvadrat er 9sqf så 50 x 9 x 60 = 27000$ pr. mnd
Så 90.000 i måneden for en kontorplass og 3MNOK i lønn.

Tror ganske sikkert det hadde vært rimeligere med en normalt lønnet CFO på Kjelsås :slight_smile:
(vi snakker om 40+ ansatte og 0 omsetning)

Dette er bare ett eksempel, men om det er slik over hele linja så er det klart de brenner penger som f…

Hvorfor sier jeg dette når jeg selv sitter som aksjonær?
Synes det er greit at alle vet mest mulig og vi får se hva som skjer på Q3.
Sliter med å gi opp håpet og sover bedre om natta når jeg vet at jeg har NANO aksjer for jeg vet hvilke data Betalutin kan skilte med :slight_smile:

…men 25MNOK pr. dosert pasient funker ikke. Da er vi så utvannet at det bare er å glemme noen form for profitt for de som har sittet lenge. Derfor mener jeg tæring etter næring blir viktig på Q3.

ALLER HELST PARTNER!!!

6 Likes

bare selg dere. tar gledelig imot på 13-tallet

1 Like

Håper dere som er mest på ballen på disse tingene kan stille disse spørsmålene på Q3.

Må faktisk innrømme at jeg begynner å bli sykt lei hele aksjen etter å ha vært med opp og ned siden 2015.
Hvor tid skal elendigheten ta slutt?

Vil d dukke opp short aksjer fra Folkefiendefondet en av de nærmeste dagene?
Mest sannsynlig :disappointed_relieved:

Jeg trøster meg selv med at topp 50 stort sett er stabil.

Vi mangler vel bare at Marco Renoldi sier opp stillingen sin nå da så blir vi grusa skikkelig :sleepy:

Nei, nå får vi håpe at alle er på plass de neste par årene og at d løsner litt på rekrutteringen.

Jeg selger ikke en eneste aksje til gribbene, men som sagt har vært veldig lei i perioder. Det er vel målet til gribbene tenker jeg.

Heng på. Tror vi vil få godt betalt om vi lar være å fore gribbene

12 Likes

«Hvor skal elendigheten ta slutt»…

Et betimelig spørsmål, og pirker borti hele den absurde essensen med å være aksjonær i NANO.

Selskapet melder det ene sterke datapunktet etter det andre, og har fast track og Orphan Drug i flere indikasjoner med antatt årlig omsetning på 26 BN USD om 5 år.
Ja, det er forsinkelser, men av kliniske ting er det absolutt all grunn til å være meget tilfreds med selskapets pipeline.

Så divergensen ligger i den vanvittige dekoblingen mellom kliniske data og selskapets markedsverdi.

Så når vil elendigheten ta slutt? Den dagen det ikke lengre er mulig å «kneble» selskapets posisjon innenfor NHL, og pr i dag er det innen 12 måneder. NANO står ikke under 100 kroner pr aksje hvis Paradigme leverer som forventet etter read out i H2 2021.

Har man holdt ut siden 2015 håper jeg du klarer ett år til :muscle:

11 Likes

Har man ikke sagt “eitt år til” i 3 år nå?

2 Likes

God påminnelse TheObserver :+1: jeg har også vært inne i Nano siden 2015 og har lastet mye det siste året. Ikke noe alternativ å kaste kortene nå.

3 Likes