Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Jeg er helt enig i utgangspunktet dersom deltakerne i aksjen er enten long eller ute.

I denne aksjen, som lever av emisjoner frem til et gitt tidspunkt gjør at dette endres, har vi sett shortselgere som har gjort det dyrere for selskapet å funde seg en hva de fundamentale data skulle tilsi. “Alle” er enige om at Betalutin har både effekt og sikkerhet, og at dette er en medisin som bør komme pasientene til gode. Det bør ikke stoppes opp fordi noen shorthaier skal få alle aksjonærene til å skjelve i buksene. Allerede er flere studier pauset grunnet at de får ikk nok funding til å holde pipen løpende slik de burde, for alles beste.

Jeg synes det er helt fair om noen prøver å dra av disse shortsen og la få kjenne på at vi tror på Braun, Nieba og Egberts, og at vi vil ha slutt på at noen skal shorte et selskap uten inntekter. It’s not fair :wink:

Kjør på du Ratzeputz :muscle:

5 Likes

Ser den Oilimp. Jeg tenkte bare en liten dugnad for å gjøre livet kjipt for de som sitter short. Jeg sitter stille med 140k aksjer, og de skal ikke selges før Nordic Nanovector er i mål. Da for noen hundre kroner pr aksje, eller over tusen hvis det meste klaffer.

Hvis det er ulovlig å planlegge kjøp sammen, da stopper jeg her. Er en ærlig og redelig fyr.

Men å melde at jeg skal handle rundt kl 16 må vel være lov.

6 Likes

Hva kalles strategien hvor man handler basert på hva klokken er?

1 Like

Timing :grimacing:

Jeg oversender dette til FT så finner vi ut :grin:

1 Like

Om man skulle koordinert kjøp for å påvirke kurs lovlig måtte man kalt seg et fond og poolet cash først, eller vært stor nok selv i utgangspunktet. Som enkeltinvestorer får vi ikke lov til å samles om å kjøpe eller selge, om målet for å samles er å påvirke kursen i et selskap. Virker som det er sterkt knyttet til intensjon.

Da falt kursen under 22,75 igjen. Spøker for en rep-emi nå?

Jeg er i prinsippet mot all form for kursmanipulasjon.
Men det er et paradoks at børsmyndigheter legger alt til rette for at profesjonelle nettopp skal få anledning til slikt, samtidig som de passer på oss amatører.
Jeg tenker i sammenhengen på at oversikt over hvilke meglerhus som fortar den enkelte handel ble fjernet, og at man legger til rette for robothandel ved bla. å fjerne systemet med børsposter osv.

8 Likes

Ang. Voleon har de shortet mye av biotech i flere land og virker å ikke targete Nano spesielt: Short Positions for VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP
Er nok bare en bransje-short, og har ikke noe spesielt med Nano å gjøre.

De passer vel ikke på oss heller? Virker som ingenting skjer med all samkjøringen som skjer på private discord-servere ihvertfall, og det er nok det største de små driver med på den fronten som er klart ulovlig.

Du kan være sikker på at generalforsamlingen har flertall til å godkjenne reparasjonsemisjon.

Så får vi se om de velger å avlyse den etter at fullmakten er godkjent. Man kan alltids spekulere i at de vil publisere nyheter i tegningsperioden.

1 Like

Kan så være, men poenget mitt er at det legges til rette for profesjonelle på bekostning av amatører.

Bare jeg som ikke helt skjønner hvorfor rep emisjonen er så sentral i hvordan kursen utvikler seg den siste måneden?

Vi får en potensiell utvanning på 2-3% mot 20% i emisjonen og i etterkant av denne var kursen opp mot 30-tallet. Hvorfor er kursen da så tynget av denne rep emisjonen?

Hvordan vil en eventuelt kansellert rep. emisjon påvirke kursen på kort sikt?
På den ene siden har man ulempen med at selskapet går glipp av disse penger. På den andre siden har vi lettelsen i markedet for at utvanningen ikke skjer.
Siden emisjonen uansett er så beskjeden, vil reaksjonen stort sett bero på psykologi.
Noen tanker rundt dette?

  1. Fordi folk tror det har noe å si
  2. Fordi det dreper momentet i aksjen med en tegningsperiode
  3. Fordi historien i NANO viser at den tynges av reparasjonsemisjon.
1 Like

Hva tenker dere vil skje med kursen , dersom det ikke blir noen rep emi.? Vil den falle ytterligere på kort sikt tro ? Det har den vel gjort hver gang etter tidligere emisjoner.

Folkens. Glem rep emisjon. Det har ikke en døyt å si. Fokuser på høsten nå. Kjøp de aksjene dere skal ha og kos dere med beina på bordet hjemme. Snart kan dere til og med ta en utepils på torget. NANOV kommer når den kommer…

9 Likes

Helt enig. Jeg vet ikke om jeg gidder lese så mye her lenger om det bare blir kursprat. Jeg har bestemt meg for å sitte inne av fundamentale grunner. Partneravtaler før høsten. Ferdig paradigme og deretter godkjenning. Men om man ikke er med av disse grunnene er det vel kursen fra dag til dag som styrer beslutningene. Lykke til.

1 Like

Jeg vil ikke være så bombastisk å legge til grunn partneravtaler. Tror bare at det er så kort tid igjen til viktige milepæler at forventningene kommer til å dra aksjen opp over tid. Gitt at vi ikke får tilbakeslag på rekruttering feks. Det kan jo skje. Men guidingen fra Q4 var så klar at jeg forventer at rekrutteringstakten kan opprettholdes slik at de når guiding for avlesning av Paradigme. Og når vi er DER, da kan alt skje.

Gitt like gode resultater som interim (eller bedre). Og så har vi Archer seff. Det kommer evt som en bonus.

1 Like

Vi tar den stengningsmatchen der :muscle: :laughing:

image

eller denne, ha ha ha

image

@Ratzeputz , er det du som er i gang? :wink:

6 Likes