Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Har du forventning om partneravtaler før høsten ?

Selskapet har jo ganske direkte sagt at de søker en partner i Europa og Asia. Asia er ganske hot på den fronten om dagen. Blir svært lite overrasket om dette kommer før høsten. Da er det på en måte game over for alle som spekulerer i rimeligere inngang. 100 millioner upfront pluss royalties. Du leste det her først. Merkelig nok drømte jeg at jeg leste en avis med den overskriften. Men inntil newsweb melder det blir det nettopp det drømmerier og spekulasjoner. Riktignok velbegrunnede spekulasjoner.

1 Like

Telix fikk ca 2,4 mrd nok i Kina for et radiofarmaka basert på Lu177 som enda ikke er i registreringsfase.

Tror Nano kan overraske markedet på oppsiden i Asia og Kina

8 Likes

Ser flere aksjer hadde store volum i sluttauksjonen; Er usikker på hva det heter, men er det ikke i ny og ne en “korreksjon” som gjør dette?

Google Freaky Friday så har du svaret.

hva i all verden er det som skjer der? termingreier i bildet her eller?

Ja spennende. Det kan være en enorm.bonus. Asia markedet ville vi aldri hatt noe sjans på før mange år uansett. Bare en edit: jeg tror det blir en avtale fordi de andre selskapene ikke vil inngå en avtale etter godkjenning. Og da begynner det å haste. Hva skal jeg si. En avtale før paradigme er ferdig rekruttert… det er min spådom som sikkert mange andre her tenker også. Vurderer all inn men vil se an neste q rapport først. Har 80% her nå.

Noen som får inn ekstra penger senere enn de nærmeste dagene. Så da passer det å få kjøpt på denne kursen. Kan skje mye på noen dager.
Kjipt å da måtte kjøpe på 26-30 :wink:

God helg og skål. :slight_smile:

Kvadruppel heksedag.
Se her!

Jepp, det var det jeg mente, husket bare ikke helt hva det var…:+1:

Gøy at det inn mot helgen blir snakket om partnerskap i f.eks Asia som en mulig kommende milepæl (som vil kunne løse de fleste finansielle utfordringer).

Jeg tenker en av de første tingene som må hakes av før man kan begynne å tenke på kommende parnerskap i f.eks. Asia er om det eksisterer godkjente patenter i de områdene som er aktuelle.
I en due diligence fra partner sin side vil det være helt essensielt å være trygg på at IP er sikret.

Nå vet ikke jeg om hvilke patenter som er godkjent hvor og hvilke patenter som det vil være nødvendig å ha i boks, men IP protection siden på nordicnanovector.com viser at det er patenter som er ok i noen land, mens ikke i andre og patenter som fremdeles er pending i alle land.

Er ganske lite motivert for å begynne å finne ut av det selv men det hadde vært utrolig bra om noen hadde kjennskap til status her, eller kan finne ut av det :wink: , for nå har det vært vist til endel interessante mulige partnere på forumet i det siste som viser at det er en viss interesse for denne type medisin i Asia.

Kan jo legge til at Zevalin, som på mange måter er Betalutins forgjenger når det gjelder å prøve å komme seg ut i markedet som et radioaktivt produkt, er utlisensiert, relativt nylig, til CASI Pharmaceuticals for Kina markedet, https://www.casipharmaceuticals.com/product-pipeline/zevalin/.
CASI Pharmaceuticals spesialiserer seg på å ta produkter til det kinesiske markedet og opererer fra USA. Kanskje det kunne vært en potensiell partner for Nano?
De jobber tydeligvis inn mot mye av det samme som Nano gjør/har prøvd:

Uansett, spennende om det kan skje noe i Asia som kan hjelpe selskapet med å ta Betalutin til markedet i USA på egen hånd. Asia er jo ett marked som aldri blir innkalkulert i noen analyser for fremtidig salgspotensiale.

11 Likes

Var vel jeg som skrev i første omgang at vi burde samkjøre et kjøp. Hvis dette skulle bli en sak for FT, og gjøre saken litt enklere slutter mitt telefon nummer xxxx1285 og bor i Haugesund. Vennligst ikke bank på døren etter 1900 :grinning::grinning:

2014?

Relativt… med tanke på at Zevalin ble FDA godkjent i 2002… :mask:

Jeg mente 100 millioner dollar upfront… selvfølgelig… men hadde de landa en så stor avtale som du nevner ville det nesten være for godt til å være sant. Hadde vært en enorm bonus. Blir spennende hver dag å lese newsweb. En morgen våkner vi til en kanon melding. Da er det for sent å sitte utenfor.

Bra med kritiske røster vegar_beider. Det er min ærlige mening.

Men her bør det, slik forskningen ser ut nå, legges til at Zevalin, Bexxar og Rituxan med CD20 som reseptor er konkurrenter. Mens Betalutin, med CD37 som reseptor, er komplimentær.

Så blir gaven som fortsetter å gi bedre…Betalutin ser ut til å reversere resistens mot Rituxan.

2 Likes

Nicket mitt CandC er for ordens skyld en forkortelse for ‘Caution and Courage’. Napoleon brukte angivelig de ordene for å beskrive egenskaper hos sin kommende nemesis før slaget ved Waterloo. Selv forsøker jeg å anvende ordene i finansmarkedet hvor de har gjort nytte i åresvis. Balanse er viktig også som spekulant.:sweat_smile:

8 Likes

I call bullshit, du er garantert en CandyCrush fan :stuck_out_tongue_winking_eye: :rofl:

1 Like

Er ikke patenter på Betalutin ww da? Trodde dette gjaldt alt innen forskning og utvikling innen kreftbehandling? Om det ikke er veldig spesifik forskning innenfor en verdensdel da. NHL har da ikke spesifik kun pasienter i US foreksempel… i så tilfelle du har rett i dine antagelser, er jo dette en smule urovekkende? Noen som har fasit og kan dele?

The same patent has also been issued in Japan, China, Australia, Hong Kong, Israel, Russia and Singapore while the patent is pending in USA, Brazil, Canada, Indonesia, India, Korea, Mexico, New Zealand, Philippines, Ukraine and South Africa.

Patents covering Betalutin® and Humalutin®, as well as their medical applications have already been granted in Europe, USA, Canada, China, Hong Kong, Australia, Indonesia, Israel, Japan, Korea, Mexico, New Zealand, Philippines, Russia, Singapore, Ukraine and South Africa. India, Brazil and Thailand are expected to be granted soon.

8 Likes