Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Standardbehandling er vel også RCHOP, så vidt jeg vet, som er Rituximab i kombo med chemo. Brukes særlig i så avanserte tilfeller som dette.

1 Like

Ingen Car-T-behandlinger (verken Kymriah eller Yescarta) er approved for FL, så vidt jeg vet…

Ikke for første linje, nei

1 Like

Se der, ja – approved March 05, 2021 – hadde jeg ikke fått lagra i minnet og var ikke oppdatert på presentasjonen fra Nanovs hjemmeside…
Allikevel; Dette gjelder vel bare i USA og ikke Europa…? eller…?

Jeg leter etter hvor jeg har tegningsrettene. Ser at de stå VPS investortjenester, men å få de endret eller sendt, ja hvordan gjør man det?

Ligger under emisjoner på VPS

1 Like

Her ser man Nanovectors skjematisk bygde sammenhengen mellom bruk av Car-T, som er en voldsomt kostbar behandling, med rel. store bivirkninger og Betalutin. The Yescarta U.S. Prescribing Information has a BOXED WARNING for the risks of CRS and neurologic toxicities, and Yescarta is approved with a risk evaluation and mitigation strategy (REMS) due to these risks; see below for Important Safety Information: U.S. Important Safety Information for Yescarta

BOXED WARNING: CYTOKINE RELEASE SYNDROME AND NEUROLOGIC TOXICITIES

  • Cytokine Release Syndrome (CRS), including fatal or life-threatening reactions, occurred in patients receiving Yescarta. Do not administer Yescarta to patients with active infection or inflammatory disorders. Treat severe or life-threatening CRS with tocilizumab or tocilizumab and corticosteroids.
  • Neurologic toxicities, including fatal or life-threatening reactions, occurred in patients receiving Yescarta, including concurrently with CRS or after CRS resolution. Monitor for neurologic toxicities after treatment with Yescarta. Provide supportive care and/or corticosteroids as needed.
  • Yescarta is available only through a restricted program under a Risk Evaluation and Mitigation Strategy (REMS) called the Yescarta and Tecartus REMS Program.

CYTOKINE RELEASE SYNDROME (CRS), including fatal or life-threatening reactions, occurred. CRS occurred in 88% (224/254) of all patients with non-Hodgkin lymphoma (NHL), including Grade ≥3 in 10%. CRS occurred in 94% (101/108) of patients with large B-cell lymphoma (LBCL), including Grade ≥3 in 13%. Among patients with LBCL who died after receiving Yescarta, 4 had ongoing CRS events at the time of death.

1 Like

Yescarta is a medicine for treating two types of blood cancer:

  • diffuse large B-cell lymphoma (DLBCL);
  • primary mediastinal large B-cell lymphoma (PMBCL).

Yescarta is for adult patients whose blood cancer has returned or has stopped responding to previous treatment.

Yescarta is a type of advanced therapy medicine called a ‘gene therapy product’. This is a type of medicine that works by delivering genes into the body.

The blood cancers that Yescarta is used to treat are rare, and Yescarta was designated an ‘orphan medicine’ (a medicine used in rare diseases) for DLBCL on 16 December 2014 and for PMBCL on 9 October 2015.

Yescarta contains the active substance axicabtagene ciloleucel (consisting of genetically modified white blood cells).

2 Likes

Kymriah is a medicine for treating two types of blood cancer:

  • B-cell acute lymphoblastic leukaemia (ALL), in children and young adults up to 25 years of age whose cancer did not respond to previous treatment, has come back two or more times, or has come back after a transplant of stem cells;
  • Diffuse large B-cell lymphoma (DLBCL) in adults whose cancer has come back or did not respond after two or more previous treatments.

Kymriah is a type of advanced therapy medicine called a ‘gene therapy product’. This is a type of medicine that works by delivering genes into the body.

The blood cancers that Kymriah is used to treat are rare, and Kymriah was designated an ‘orphan medicine’ (a medicine used in rare diseases) for B-cell ALL on 29 April 2014 and DLBCL on 14 October 2016.

Kymriah contains the active substance tisagenlecleucel (consisting of genetically modified white blood cells

1 Like

Vi ser her to produkter, som ikke kommer opp mot Betautin/Archer 1

Eksempelvis Kymriah: Tisagenlecleucel, solgt under merkenavnet Kymriah, er et medisin for behandling av B-celle akutt lymfoblastisk leukemi som bruker kroppens egne T-celler for å bekjempe kreft. Alvorlige bivirkninger forekommer hos de fleste pasienter.

Som vi ser for Yescarta egner den seg ikke for veldig dårlige pasienter. Den er ikke bare kostbar, men har nok et meget begrenset område. Inn 3. linje FL vil den være en særs dyr og dermed lite konkurransedyktig konkurrent til Betalutin/Archer-1.

Får Archer-1 det gjennombruddet vi håper, vil den kunne slå all annen konkurranse flat innen både 2 og 3 FL.

Utfra de resultater og begrunnelser, bla. de synergistiske påvisningene med Rituximab, fremstår Archer-1 som er fullstendig enestående behandling, som er enkel og samtidig med lave bivirkninger. Ut fra dette betyr dagens prising av Nanov en kraftig undervurdering av potensialet. Men det kan virke som om enkelte blir redde for konkurrentene som dukker opp og som til dels er svært mye dyrere, har flere bivirkninger og medfører en mer komplisert behandling. I tillegg til at de har lavere virkningsgrad.

Som man ser av Nordic Nanovectors analyse i plansjen over egner Betalutin seg direkte og er beste behandling for den overveiende delen dvs. ca. 70% av alle 3L+ FL pasienter. Det sier sitt!

16 Likes

Ja, men markedet vil ikke ta dette innover seg. Derfor denne “evige” seigpiningen. Begynner å bli mektig lei.
Sorry, måtte bare få det ut.

2 Likes

Men en ting jeg gjerne skulle hatt en oversikt på, som selvfølgelig er umulig, er verdi av markedsaktørens etablerte nettverk i den sammenhengen.
Det er selvsagt ikke sånn verden virker dessverre:
«Her er ett produkt; potensielt potente bivirkninger og høy pris
Her er ett annet; milde bivirkninger og overlegne resultater: vi velger helt klart den!»
I den mixen ligger også:

  • denne leverandøren har jeg hatt en relasjon til over mange år.
  • kjøp av denne utløser x-fordeler, enten relasjonelt eller økonomisk.
    Derfor er jo markedspenetrasjon make or brake for nye aktører.
    Det er på nettopp dette området jeg håper og tror at Marco har gjort jobben sin når vi kommer dit.
4 Likes

Som forvalter i Delphi-fondene Tian Tollefsen sier i et intervju i forbindelse med Fantasyfond konkurransen i DN(DN 29/3, s. 24-25). Det er alltid en viss forsinkelse fra når informasjonen kommer/blir tilgjengelig til markedet oppfatter den; om den er bra eller negativ. Han sier også at markedet generelt sett er dårlig til å ta til seg ny informasjon! Noe å tenke på for oss Nano-aksjonærer! GG

5 Likes

https://www.nature.com/articles/s41573-020-0073-9

7 Likes

Vi predikterer hele tiden Betalutins fortruffenhet innen NHL.
Hva er d vi ser som markedet tydeligvis ikke ser, eller kanskje ikke vil se?
Må si d er litt merkelig.
Men jeg vet en ting, og d er at hadde jeg solgt meg ut så hadde d kommet et partnerskap eller et bud ila få dager.
Så dermed mine medsammensvorne må dere seigpines i ennå en tid for jeg selger ALDRI, med mindre jeg må :slightly_smiling_face:

4 Likes

Jeg er så godt som all inn av samme grunn. Hadde blitt for bittert å blitt ristet av i slutt spurten. Jeg tipper flere og flere vil ha den holdningen jo nærmere det går. Pr idag er det ikke problem å hente aksjer i selskapet men jo nærmere vi kommer godkjenning jo flere vil tviholde på sine aksjer. Da bør fase 3 toget for alvor få opp dampen… i teorien kunne man vente til søknaden var sendt men jeg regner også med gode nyheter lenge før godkjenning og da går man fort glipp av den første doblingen (eller den andre om man var med fra 13 kroner. Lykke til venner.

2 Likes

Tror også mange vil kaste seg på etterhvert. Er nok mange som har blitt med ned fra toppen, gått på stygge tap og kastet kortene som skal inn igjen i aksjen.
Det går nok en f*** i mange om at det skal tas en slags revansje her til slutt, og hvertfall ikke la de årene med lidelse være til ingen nytte.

3 Likes

Jeg ser en Algeta avlegger, eneste grunnen til at jeg kjøpte Nano i den spede start. Nå som vi kun har kort tid til vi finner ut hva som skjer med Betalutin selger jeg ikke en aksje.

7 Likes

Rep emi påmelding går ut 9 april, altså i q2.
Ledelsen sa at Archer-1 kohort 2 tall kommer i q2.
Har en snikende følelse av at dette kommer i begynnelsen av neste uke for å sette litt fart i aksjen slik at de får fulltegnet rep emi.
Veldig rart at de skal bruke så mye lengre tid på kohort 2 kontra kohort 1.
Noen som tror d samme sånn på starten av påskehelga?

4 Likes

Jeg tror at en så seriøs ledelse ikke forserer eller forsinker den løpende rapporteringen for å oppnå taktiske fordeler på kort sikt. En slik praksis kan redusere troverdigheten og tilliten som også er innbakt i aksjekursen.

4 Likes