Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Vi er vel en del som nærmer oss den “flaggegrensen” men foreløpig flagges det på halv stang.

1 Like

Har du stort telt ? Eller kun et NANO telt. Kan bli flere som trenger telt.

2 Likes

He he, det er nå man får testet ut sin indre motvilje / magefølelse mot eventuell fornuft.

100 % av magefølelsen og selvtilliten sier “nei, nei, ikke kjøp mer”, mens den kontrære motparten i den rasjonelle delen av hjernen sier “pust med magen og kjøp når de andre ikke tør”. Det er risk / reward i et nøtteskall, og som KAN skille mellom de som tjener litt penger på aksjer og de som tjener godt med penger på aksjer.

Jeg vil tro at å kjøpe NANO på 13 kroner bør gi et godt resultat med tid og stunder.

7 Likes

Basert på Nanos resultater og på at de tross alt har kommet ganske langt i forskningsløpet sitt nå, så er jeg grunnleggende positiv på lang sikt. Jeg har sittet med Nano siden 2015 og vektet opp og ned ut fra forholdene. Nå har jeg større longpott i antall aksjer enn noen gang før.

Kortsiktig tror jeg mest på enda lavere kurs på grunn av usikkerheter med Corona, USA-valg og evt en skikkelig smell, men med bakgrunn i mitt positive grunnsyn på aksjen, og at Nano nå tidsmessig kan sies å bevege seg inn i en fase der oppkjøp/partner er en reell mulighet, så selger jeg likevel ikke noe nå.

Planen er å øke ytterligere på vei nedover og jeg ser på 12,5 og 10 som fine nivåer basert på tidligere kurser. Kommer den til 10 vil jeg nok ha doblet aksjetallet fra der jeg er nå.

Premiss for mine valg er at jeg ikke må ha pengene jeg setter i Nano. Nano utgjør dessuten kun ca 10% av en portefølje med 50% cash.

8 Likes

Hvilken studie er dette…?

Ingen nedre grense - blir med til kistebunnen :cold_face:

1 Like

Solgte på 13 så får vi se hvor langt det faller.

En gjenganger både her og på HO er at man snakker om at Nano forsker.
Tja man kan i beste fall si at man driver med forsøk i småskala med ting men det alle meste er på hold.
Det Nano driver med nå er langt forbi forskning. Det er utprøvelse av medisin (Betalutin og Archer-1) på en større gruppe pasienter en i forrige fase.
Så gjelder d bare å bli ferdig med det og få noen tall på bordet. Deretter søker man å få godkjent medisin for kommersielt bruk.

8 Likes

Problemet er vel at denne utprøvingen går utrolig tregt som følge av Covid-19!

1 Like

Det er andre som sliter mer enn Nano

1 Like

Takk for aksjene @hgsd300 :wave:

1 Like

Ingen problem Observer :blush:

Prøver meg bare på en liten trade i håp om og få dem billigere tilbake. Hvorvidt det er smart vites ikke.

Men føler alt surner og legger meg på kjøp et par kroner under dagens sluttkurs.

Lykke til, skal ikke se bort i fra at du lykkes med strategien :sunglasses:

1 Like

Vi får se :blush:

Har vært ned Nano siden 2015, og vil være med dem på oppløpet. Hadde det ikke vært for børsen generelt hadde aksjene vært gearet og ikke solgt.

Edit: Men kjenner jeg meg rett blir det vel kjøp igjen imorgen. Liker ikke helt tanken på og sitte på utsiden heller :blush::blush:

2 Likes

Det er jo ikke noe galt med børsene, dette er innenfor normalen av hva vi skal forvente.

All time high smittetall, presidentvalg om 6 dager og Dow Jones skal sette en dobbeltbunn før det spiker opp igjen :rocket:

3 Likes

Har selv vurdert å selge den siste tiden, men ender alltid opp med å ikke gjøre det. Sitter en del i cash etter å ha solgt andre selskap. Går alt etter planen, som det helt sikkert ikke gjør, så er det nå ca. 1 år til studien er ferdig, når markedet bedrer seg tror jeg nok vi får se en solid opptur.

Kan ikke forstå annet enn at de er i samtaler med partner, kanskje en lignende avtale som Mei gjorde i april? Kommer Roche på banen(mitt bet) skal i alle fall ikke jeg sitte utenfor :+1:

4 Likes

De aksjene jeg har som er ca. 3 ggr så mye som når jeg først gikk inn blir med hele veien. Smertegrensen er nådd for lenge siden så da taper jeg heller alt og er fortrolig med det. Når det er sagt kommer jeg heller ikke til å vekte meg ytterliger opp på noe som helst vis.

4 Likes

Observer.

Da ble presset for stort og måtte bare kjøpe tilbake aksjene jeg solgte i går.

Er noe med det når en har fulgt selskapet i tykt og tynt gjennom 5 år er det ikke bare og skille lag.

Er fullstendig klar over at aksjen kan falle mange prosent enda, men er egentlig en underliggende faktor, her blir det vinn eller forsvinn, satser på vinn.

Tenker det blir en del utsettelser på rekruttering og en mulig ørkenvandring. På en annen side har vi mye positivt i vente også.

Anbefaler å høre på Radium-episoden i går.

Einarson sier at sykehusene nå er langt bedre forberedt på neste bølge Covid enn den første, og de fleste sykehus har atskilte områder for Covid-pasientene.
Dette gjør at man kan fortsette å behandle kreftpasienter rent objektivt sett, men det vil jo alltid være et kapasitetsspørsmål dersom det er er det samme personellet som brukes på begge områdene.

Ergo vil påvirkningen fra Covid 19 avta betydelig i forhold til når alt personell og hele sykehus stod i standby i mars / april og man ikke visste bedre. Merk at NANO har kommentert at de forventer å levere toplinjedata i H2 2021 despite Covid 19. Dette kan nok tyde på at de sitene de samarbeider med har tilpasset seg Covid-verdenen, og klarer å gjøre to ting på en gang.

Vi får se om de opprettholder disse forventningene ved Q3, det hadde vært positivt for forventningene til read-out. Tror nok at markedet nå tenker at de IKKE kommer i mål til H2 2021.

4 Likes

Er en grense for hvor langt ned kursen skal også. Selskapet er nå priset som at alt kommer til å gå til helvete. Det gjør det ikke. Med de data vi allerede har sett er jeg 100% sikker på at Betalutin får sin plass i markedet. Og det i et marked på 26 milliarder dollar årlig.
Å kjøpe NANO for 13 kroner i dag kan vise seg å bli en meget god investering. Selv har jeg aldri hatt flere aksjer i selskapet enn nå. Må snart flagges her også:)
Tidenes kjøpsmulighet slik jeg ser det!

7 Likes