Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

  1. Fordi du har tenkt å gjøre det med SMS-kredittlån :wink:
  2. Fordi Q1 kan komme til å skuffe, og dermed gi mulighet til bedre inngang i slutten av juli
  3. Fordi børsen kan krakke når som helst og da burde du ideelt sett ikke ha aksjer i det hele tatt
4 Likes

Lars, jeg lurer på hva folk hadde svart på det spørsmålet i 2016. Det dukker alltid opp forhold man ikke kunne forutse, særlig i denne bransjen. For min del tror jeg på vesentlig oppgang framover likevel.

1 Like

Aksjen vil nok gå en del på forventninger til Q1, og hvis de ikke innfrir så er det ny ørkenvandring under 20 til gode nyheter dukker opp. Krakker børsen samtidig er det under 10 som vi hadde i 2020.

Nå som alle sites er up and running, og gitt guiding holder er det kun en korreksjon/krakk på børsen jeg ser som faremoment, og den risikoen har en i alle aksjer.

2 Likes
  1. Du tåler ikke risiko og er mest bekvem med kapitalen på høyrentekonto i banken.
  2. Du har ingen ledig kapital og må låne penger til å investere i NANOV aksjer.
  3. Du har ikke satt deg inn i caset men handler kun fordi andre skriver at dette blir en meget hyggelig opptur.
2 Likes

Nå tror jeg su bør ta en nærmere kikk på hva selskapets nye ledelse har gjort av grep det siste året og se hva som er resultatene av disse grepene så langt. Så kan du gi meg en god grunn til at den positive prosessen som er satt igang ikke har fortsatt utover i Q1 21.

I den grad noen blir skuffet over Q1 så er det høyst sannsynlig fordi man forventer urealistiske resultater i Q1.

Ny ledelse har fått NANOV på sporet igjen og akter å holde det der inntil Betalutin har passert målstreken.

1 Like

Hvilken tidshorisont har du på investeringen din, og hva anser du selv som risikomomentene?

1 Like

Selskapet ramser det greit opp selv i det siste prospektet:

Og så kan man jo gå gjennom lista punkt for punkt og vurdere graden av negative bidrag disse burde gi til prissettingen av aksjen, ut i fra det vi per nå faktisk vet om selskapets omstendigheter, hva selskapet sier selv (på presentasjoner og podcaster), og hvordan de har levert i det siste.

2 Likes

Det handler om hvilket rekrutteringstall man får og det kan godt tippe litt til nedsiden selv om prosessene er like gode eller enda bedre. Covid-impact kan variere og husk at det er små tall vi snakker om her…så små at litt tilfeldigheter kan ha betydning.

2 Likes

Hvis noe er for godt til å være sant ,så unngå det blir vi fortalt
I de fleste tilfeller er det riktig,men her kommer unntaket.
Nå er ikke Nano i mål,men aldri har de vært nærmere og målsnoren
skimtes.Selvsagt vil ingen skrive ut garantier,men hver enkelt må ta et valg.Har selv vektet meg opp fra 2016 og Nano utgjør mer enn 50 pst av porteføljen.Solgte Targovax ,Storebrand og kjøpte mer Nano
for to uker siden.
Er nesten like sterk i troen som Jimmy
Ventetiden er snart over

4 Likes

Jeg tror nesten vi trenger en egen NANO-tråd bare om alle avtalene som skjer innen spacet nå.

20 Likes

Jeg vil være glad hvis de har rekrutteret 5-7 pateinter pr. måned siden Q4.

1 Like

Ja, det vil også jeg være, tatt i betraktning hva vi opplevde i store deler av 2020. Men vi vet det er tatt gode grep og Q4 mer enn overbeviste om at grepene har gitt særdeles positive utslag.

2 Likes

Helt sykt, Nano står med begge beina plantet midt i tidenes sweet spot!

Tre ulike produkter i eget eie(Alpaha37 100%?) og markedet rett rundt neste sving. Tipper det er en del større aktører som følger Nano med argusøyne om dagen

15 Likes

Men ett aktuelt spørsmål vil være: hvorfor har ikke Nano klart å lande noe avtale om det er så unikt i ett hot marked? Ja det kan skje de neste par tre månedene… men om det er så unikt burde det ikke vært gjort en avtale? God påske venner. Jeg er fullastet

2 Likes

De vil jo ha det “right” deal. Gode data avlesninger kan fremme noe bedre enn det som kanskje diskuteres nå i dag. De har akkurat snudd skuten.

3 Likes

Nieba’s famous word på Radforsk sept 2020:

«Not just a deal, but the right deal»

Common business strategy er vel så enkelt som at jo nærmere mål du kommer og derisker risikoen for nestemann, dess bedre betalt vil du få.

Unntaket er selvsagt dersom det i mellomtiden dukker opp noe annet på horisonten som får potensielle kjøpere til å se andre steder enn det du skal selge.

Enn så lenge er det ikke mange konkurrenter som ser ut til å true pasientene NANO sikter seg inn på. I mellomtiden har interkomiteen besluttet riktig dosering og rekrutteringen har reist seg som fugl Phoenix.

Aksjonærene sier at dette kan dere få utvikle videre for å løfte verdiene, vi kaster gjerne mer penger i prosjektet for å makse verdiene. (Emisjon okt 2020 + feb 2021)

Nå er selskapet tydeligere enn på lenge; de går for dealer i Kina og Europa, så tar de Norden og USA alene. De har trolig sterke og volum nok av data til å kunne lisensiere ut nå, og de kan trygge partnere om at de får data til read out i løpet av 2021. Med den viten kan de be om en langt bedre deal enn bare for 6 mnd siden.

Så spørsmålet er kanskje ikke om hvorfor de ikke har klart det, men hva har de oppnådd ved å sitte på hendene mens de jobber mot den riktige dealen og lar redusert usikkerhet løfte verdiene når ting endelig er klart for signering.

4 Likes

Jeg er ikke bombesikker på om det har vært den rette strategien, men de har nå tydeligvis kjørt knallhardt på at de skulle ha medisinen basically ferdig før de går til markedet.

Men når de hadde holdt seg på det løpet frem til 2020, så må de nesten kjøre det helt ut.

Jeg er av meningen at de summa summarum har tapt enormt mye i å være så underfinansiert at pipelinen deres er tragisk underutviklet i forhold til hva den kunne vært, men nå får det heller vente et år eller to så ikke noen får komme inn og kuppe på billigsalg før paradigme er interimavlest.

6 Likes

ble ikke paradigme interimavlest i fjor? :thinking:

regner med du mener 3mnd top-line data?

Er der nogen der ved om de er åbne overfor at lade en partner sælge overalt som Genmab, eller om de stadig har planer om selv at sælge i US?

De sier selv at de ønsker og selge selv i Europa og US. Resten ønsker de at andre tar seg av.

Fra årsrapporten :

This will involve, among many other things, growing the current organisation by initiating the recruitment of a full commercial organisation. When recruiting experienced commercial managers and other key employees in the US and in Europe it will be important for Nordic Nanovector to be able to offer attractive compensation terms. A competitive equity-based incentive programme will be a key component in order to be able to attract and retain highly skilled and experienced individuals as Nordic Nanovector prepares for the commercial launch.”

2 Likes