Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Huff! Jeg har hele veien siden 2015 håpet at de forlot tanken om å gå til markedet på egen hånd!
Her mener jeg de store internasjonale markedene som f.eks. Europa og USA da det vil koste mange år og enorme kapitalressurser å bygge opp en egen internasjonal salgsorganisasjon.

I så fall frykter jeg vi minst ser 2030 før man kan påberegne pluss i regnskapene.

Så minimum 8 år med drift etter godkjent medisin til regnskapet viser grønne tall? Hvordan regner du deg frem til det? Og hvor mye fremførbart skattefradrag har NanoV i regnestykket ditt? :grin:

1 Like

Utlisensiering er for de kortsiktige, wholly owned i US er for de langsiktige.

3 Likes

Ja, de er vel åpne for det meste og skal ha en opportunistisk tilnærming til partnerskap… Slik det kommuniseres på siste kvartalspresentasjoner høres det ut som de markeder det kan være mest aktuelt å ta medisinen til markedet selv er Norden og USA (eller deler av Usa)…
Asia og sør-Amerika eksempelvis er nok ikke særlig aktuelt på egne hender og Europa er såpass oppdelt at det kan være like lurt å ta gjennom en partner… Vi får se…, men at det ikke skal kunne gå greit å ta deler av lanseringen selv mener jeg bare er tull – algeta solgte eksempelvis bedre i sin halvdel av USA enn bayer gjorde i sin halvdel da xofigo kom på markedet…
Jeg tror vel det kan være lurt å beholde rettigheter i en del markeder, ihvertfall fram til archer er på vei til å bli suksess, for å maksimere verdiene til aksjonærene…

10 Likes

Når man først har kommet hit i løpet så skal dealen være god før man gir fra seg noe rettigheter av Betalutin.

Derimot må det sparkes igang kliniske studier for alpha og huma. Patentene mister verdifull tid for hvert år disse ligger i skuffen. Her mener jeg man kan fire litt på kravene for å komme igang. Det er jo nødt til å være interesse fra noen der.

5 Likes

Tror de fleste skjønner at det selskapet sier ikke alltid er hva de selv ønsker. Klart små biotech ønsker å bli kjøpt opo, også de ansatte der da de har opsjoner :slight_smile:
Om nano ikke sier dette så vil de måtte selge seg billigere og ei kan dem ellers drive butikk om de ikke forbereder seg på å måtte drive alene da oppkjøp ikke er sikkert!

2 Likes

Ett element som bør slå kaldt vann i blodet ved “go it alone”-strategien er i så fall fullt fase III-studium som da må gjennomføres på egen kost og risk. og før den er i boks, har man ingen endelig godkjenning og derfor en vedvarende usikkerhet. Og man kan ikke leve av framførbart underskudd alene.

Jeg håper de utlisensierer/selger jo før jo heller.

3 Likes

En kombinasjon av utlisensiering og at de server enkelte markeder alene er det mest sannsynlige. Det som uansett er sikkert er at market cap vil ligge langt over dagens nivå når de presenterer så gode data at de vil få godkjent medisin. Det skjer så mye i dette segmentet om dagen at vi kan få bud på selskapet allerede i inneværende år tror jeg.

7 Likes

En betingelse for å få godkjent på grunnlag av pivotal fase 2 er at man har en plan klar og kommer i gang med en fase 3. Dersom dette ikke gjøres risikerer man å miste den midlertidige godkjenningen.
Ja, man kunne muligens (tviler) kjørt den slik du beskriver ettersom paradigme ikke er randomisert og det er en monobehandling, men i nanovs tilfelle er vi vel blitt forespeilet at archer går over i en fase 3 som både skal gi adgang til 2.linje, men også fungere som bekreftelse (fase3) for paradigme. (Samme opplegg som Bayer har med copanlisib)
For øvrig synes jeg “finansieringsbekymringer for fase 3” er en litt merkelig bekymring å ha dersom betalutin når markedet på bakgrunn paradigme-resultater… Markedsadgang etter en pivotal fase 2 er så Bull det går an omtrent og aktører som vil bli med på dette i etterkant tror jeg absolutt ikke det vil mangle på…

33 Likes

Bra presisering, men hør på Radforsk podcast episode 167 fra ca. 33:00. Der regner Nieba med at de har nok data til å kjøre en confirmatory trial på å få Archer-1 godkjent for fase 3 direkte. Det kan bety en ganske kjapp betinget markedsadgang for Archer-1.

3 Likes

De får ikke automatisk markedstilgang i 2L ved å starte fase 3. Han sier spesifikt at Archer-1 ikke holder til godkjennelse og at de må gjøre en randomisert studie for å få tilgang til andre linje.

3 Likes

Kan vel få betinget markedsadgang ved denne løsningen?

Nieba hadde vel ikke uttalt det hvis ikke?

Jeg skjønner ikke hva du mener. Accelerated approval for Betalutin i tredje linje er betinget godkjenning.

1 Like

De får ikke markedsadgang til 2.linje før det er kjørt en randomisert fase 3 på Archer-kombien. Dette er planlagt som neste steg i FL med oppstart i 2022 antagelig…
Den åpenbare “raske” muligheten utenom dette er å få kjørt en pivotal fase 2 for MZL gjennom paradigme-infrastrukturen som jo kan gå relativt fort dersom funding er tilgjengelig og paradigme viser god effekt…
Edit: det absolutt-absolutt beste man kan håpe på i andre linje er muligheten for å søke en AA ved en interimavlesing et par/tre år ut i studien, men dette blir bare løs spekulasjon før man vet noe om studiedesignet…

6 Likes

jeg ordla meg nok feil, men @TyrionIV skrev det før jeg fikk sjangs;

Et kombo fase 3 studie vil potensielt være grunnlag for full godkjenning i 3L og betinget i 2L? Det må vel kalles bra ressursbruk om studiet skulle bli satt opp på den måten.

Løs spekulasjon er det mer substans i enn mye av det som er blitt skrevet her de siste ukene!

1 Like

Tror ved ferdig fase 3 archer er det full godkjenning i både linje 2 og 3…

2 Likes

Mitt håp er at MZL nå kjøres med 2 armer, Betalutin som monobehandling og Betalutin + Rituximab. Suksess i combo-armen kan igjen medføre utstrakt bruk av Betalutin+Rituximab i flere iNHL indikasjoner og tidligere i behandlingsløpet off-label

4 Likes

Spørsmål: har fått tildelt ca 6500 tegningsretter. Hadde ca 140k aksjer på emisjonsdagen. Vurderer å selge litt aksjer for å betale for tegningsrettene.

Har det noe å si om man selger noe nå før 9 april?
Eller er det slik at om jeg så hadde solgt alle mine aksjer har jeg fortsatt tilgang på de 6500 tegningsrettene?

Det var det du eide 23. mars som avgjør. Så du kan selge 140000x0,04798=6717 aksjer når som helst. Men da får du jo også en liten utvanningseffekt.

Tegningsrettene har du “opptjent” ved å eie aksjer på den aktuelle datoen. De kan benyttes uavhengig av hvor mange aksjer du eier nå.