Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Trodde du hørte presentasjoner og podkaster?!

Ut fra dette ligger det an til at selskapet legger opp til å leve i mange år på aksjonærene.
En internasjonal markeds-/salgorganisajon vil nok koste mer enn de kan få inn på en stakkars 20% emisjon. I så fall snakker man om emisjoner på flere 100%, og mange milliarder NOK.

Håper inderlig at dette bare er taktiske fantasidrømmer fra ledelsen sin og er langt fra det man ender opp med!

Ja, Photocure er et godt “skremseleksempel”.
PHO gav Europa til Ipsen, og tok Norden og USA selv.

Har ikke eksakte tall her med fasiten er vel ca. slik at man nå har brukt ca. 10 år på å bygge salgsorganisasjonen i USA og har benyttet alt av overskudd fra Europa, Norden og annet til denne byggingen som har resultert i at de de bare har 2-3% av totalmarkedet og fortsatt går med underskudd!

Skrekk og gru om Nanov skulle komme til å gjøre det ledelsen verbalt nå sier de har intensjoner om å gjøre! Det er fint med tålmodighet, men i fall ledelsen følger i Photocures fotspor selger jeg mine 62K aksjer!

For kuriositetens skyld kan jeg nevne at kursen i PHO nå etter ikke ubetydelige 22 år er tilbake der jeg første gang kjøpte mine PHO-aksjer i 1999!

2 Likes

Noe vi har hørt lite om i det siste og som kanskje er litt under radaren. PIM for UK… kan vel etterhvert nærme seg steg 2 med Scientific opinion.

Link til EAMS for de som vil lese mer:

Edit:
PIM for NN

Så hva mener du de bør gjøre? Legge seg på rygg og trygle om skambud bra BP?

Pho er en helt annen case enn Nano. Alle her håper på oppkjøp, men oppkjøp gjøres enklest ved å tilrettelegge Max for eventuell kjøper. Ikke ved å sitte og tvinne tomler og krysse fingra.

4 Likes

Altså. Den ene selger Hexvix til 1000 dollar, den andre selger et terapeutikum til 150 000 dollar. Den ene fikk salgsorientert internasjonal ledelse først i 2018, den andre starter med det. Vet ikke om jeg er enig i at din erfaring i Photocure tilsier at dette er dumt av NANO.

Kunne ønsket meg noen regnestykker fra din side. Å si 100% emisjon er jo bare dumt, for det betinger at du kjenner market cap på det tidspunktet. Og det gjør vel ingen?

6 Likes

Hexvix/cysview er mer som å selge en teknisk løsning. Klinikkene trenger cystoskoper som er kompatible med hexvix. Klinikkene må også følges opp av salgsavdelingen slik at de ikke slutter å bruke Hexvix. Det tok lang tid før PHO klarte å løse salgsgåten, men det har de fått til nå.

Betalutin er medisin, hvor tallene vil tale for seg selv, og er forhåpentligvis lettere å selge.

1 Like

Sånn som du spyr ut grunnløs bajss, så tviler jeg på om du har 62 aksjer i Nano en gang. Noe som forøvrig er helt irrelevant, men prøv å kom med noe med substans hvertfall.
Ikke bare "jeg har 60-80 tusen aksjer, så derfor kan jeg komme med allslags snodige påstander uten rot i virkeligheten.
Bare et tips :blush::+1:

4 Likes

Godt det er frivillig å være NANO-aksjonær Investor6. :rofl:

Det er veldig lettvint for deg å slippe alle dine bekymringer og tunge tanker ved å bare trykke på “SELG”. Det betinger selvsagt at du har trykket på “KJØP” først da, noe jeg tviler på :face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

For det første, å kjøpe 62 k i et selskap du gambler alt på at det må bli solgt innen rimelig tid da du ikke har tro på nanos egen evne til distribusjon er jo latterlig, som nevnt over her må pho ikke bare selge inn cysview de må også overtale klinikken/sykehuset til å investerer dyrt medisinsk utstyr i tilegg.
Det vanskeligste for pho har vel egentlig vært å overtale leger om fortreffeligheten av å bruke blått lys i kombinasjon med hvitt, noe som i seg selv er en tung og langtekkelig prosess, de må jo endre endel rutiner og prosedyrer og det er ikke gjort over natten.
Cysview har også fått bedre renevues den siste tiden.

At du sammenligner nano mot pho forteller det meste.
Du må heller ikke prøve å imponere med 62 k, du skulle bare visst…

2 Likes

Bare å lese/høre og tro på hva de selv sier. Men jeg burde kanskje ikke vært så bombastisk. Det er ikke alt man kan lese fra en børsmelding. Men jeg har trua. Kan sikkert fortsette diskusjonen i PHO tråden i stedet.

Ja det har vel ingen hensikt å måle de to opp mot hverandre. Det er helt tydelig om man følger radforsl podcast en at device/legemiddel combo er svært mye mer komplisert å selge enn legemiddel. Men la oss sove og drite i det nå😬

Jeg ønsker meg fremdeles litt mer info rundt hvordan du kommer frem til det du sier, og hvilket scenario du tenker på når du er så bombastisk. Heleid i alle markeder? Utlisensiert i kun Asia? Utlisensiert i alt utenom US?

Kunne ikke du lagt frem en oppdatert rnpv analyse i fundamentaltråden ?

Tror det hadde blitt verdsatt! :blush:

Dette la du ut for 28 dager siden. Og nå beskylder du «hauserne» for å komme på banen når du uten videre forklaring sammenligner PHO og NanoV og mener du er kritisk.

Hvis du tror kursen er 250kr om ca 1 år… også er du redd for emisjoner med dine 62k aksjer?

Hvis du har rett og aksjen er på 250kr om 1 år har aksjeposten din økt fra ca 1,8mill til 17,5mill.
Og nano må gjerne hente penger fra en emisjon eller to for min del med en markedsverdi på 20milliarder+ :joy:

17 Likes

En utrolig relevant og viktig erfaring Peter Braun har mtp på den fasen Nano går inn i nå. Hadde helt gått meg hus forbi at han hadde jobbet med launch av Rituximab!

Bra observert @Neonsun

https://ch.linkedin.com/in/peterlbraun

24 Likes

En liten kuriositet bare, men ser at Nano også leker seg med samme target som Herceptin retter seg mot

image

5 Likes

Her bommer du fullstendig Phsykes88!

Når jeg skriver kurs kr 250 er det i en kontekst hvor jeg kommenterer Merlins analyse hvor et BP kan komme til å kjøpe Nanov for kr 300 ett år frem i tid.
Men Nanov har nå en klar skriftlig intensjon om å ta de største internasjonale markedene på egen hånd noe som er det diamentalt motsatte av oppkjøp av BP.

Må nesten bare le…

Skulle de hatt en skiftelig intensjon om oppkjøp istedenfor? :joy:

4 Likes

Hvilke selskap kjenner du til som sier “Vi har som ambisjon å bli kjøpt opp av BP”. Tror du det er en god strategi? Helt håpløs argumentasjon du kommer med.

6 Likes

Nano har ikke utelukket at de vil ha med seg en eller flere partnere. Dette har de nevnt ved flere anledninger. GG

1 Like

En uttrykt målsetting om å ta produktene til markedet selv er ingen “garanti” mot at et BP vil komme med et oppkjøpstilbud. Heller ikke noen “garanti” for at de ikke inngår lisensavtaler for deler av markedet. Tvertimot er det et tegn på styrke. Det forstår alle. Dvs alle som vil forstå :face_with_hand_over_mouth:

3 Likes