Trodde du hørte presentasjoner og podkaster?!
Ut fra dette ligger det an til at selskapet legger opp til å leve i mange år på aksjonærene.
En internasjonal markeds-/salgorganisajon vil nok koste mer enn de kan få inn på en stakkars 20% emisjon. I så fall snakker man om emisjoner på flere 100%, og mange milliarder NOK.
Håper inderlig at dette bare er taktiske fantasidrømmer fra ledelsen sin og er langt fra det man ender opp med!
Ja, Photocure er et godt “skremseleksempel”.
PHO gav Europa til Ipsen, og tok Norden og USA selv.
Har ikke eksakte tall her med fasiten er vel ca. slik at man nå har brukt ca. 10 år på å bygge salgsorganisasjonen i USA og har benyttet alt av overskudd fra Europa, Norden og annet til denne byggingen som har resultert i at de de bare har 2-3% av totalmarkedet og fortsatt går med underskudd!
Skrekk og gru om Nanov skulle komme til å gjøre det ledelsen verbalt nå sier de har intensjoner om å gjøre! Det er fint med tålmodighet, men i fall ledelsen følger i Photocures fotspor selger jeg mine 62K aksjer!
For kuriositetens skyld kan jeg nevne at kursen i PHO nå etter ikke ubetydelige 22 år er tilbake der jeg første gang kjøpte mine PHO-aksjer i 1999!