Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

En utlisensiering av Betalutin til Asia eller noe lignende hadde snudd opp ned på hele caset. Man kan bare be om at de får til noe sånt etter readout eller ved bekreftelse på god innrullering.

Jeg ser ikke bort i fra at større investorer og big pharma enda sitter på gjerdet og venter på en bekreftelse på at de har snudd skuta. Det er i hvert fall hva jeg selv ville gjort i denne situasjonen. La de ordne problemene sine, SÅ komme med et tilbud på innlisensiering.

Det er derfor jeg anser Archer-1 og Q1 som såpass viktige milepæler i 2021. Det er infoen eventuelle lisenstakere trenger for å bestemme seg.

Mye blåsing her.

Håper folk er innforstått med at satsing i USA vil være dyrt. Det er likevel sånn at salg av et høypriset produkt som Betalutin er noe helt annet enn et lavkost injeksjonsmiddel som Cysview.

Photocure er derfor ikke det beste referansecaset, mye mer relevant å se på Algeta.

Åpenbart vil det være attraktivt om fundingen av en amerikansk salgsorganisasjon kommer fra en partner heller fra emisjoner. Det trengs en del hundre millioner for å komme noen vei. Men hvis market cap for NANO har blitt 6 milliarder i mellomtiden, så svir det ikke så veldig.

Prospektet er også nyeste kilde vi har:

8 Likes

Hvor stor trigger vil det være når Nordic Nanovector børsmelder at vår nye CEO har ansatt en tidligere kollega fra Roche til å være President av NANO US?

5 Likes

Det blir veldig spennende :slight_smile:

Algeta og Bayer skal begge ta 50 prosent av både kostnadene og inntektene fra salget i USA. I selskapets pressemelding i dag kommer det frem at det er bygget opp en salgsorganisasjon på over 100 mennesker i forbindelse med salget av det nye legemiddelet. Algeta beregner at satsningen vil koste selskapet mellom 210 og 270 millioner kroner.

3 Likes

Man må ta høyde for valutaforandringer og generell prisstigning selvfølgelig, men ja.

Det blir dyrt, men ikke avskrekkende opp mot forventet verdi på NANO hvis Betalutin får approval på første forsøk.

1 Like

Holy crap.

28 Likes

Kan du engelsk?

6 Likes

@InVivo og @Savepig

Her har dere sovet godt i timen :joy: :joy: Vi handlet på nyheten om Braun sin rolle for Rituximab for lenge siden :cowboy_hat_face:

5 Likes

Slettet en del innlegg som bare var gjensidig kjefting.

Vi holder oss til temaet.

9 Likes

Med NANO aksjer på to forskjellige ASK, vet noen med god erfaring hvordan dette blir med tegningsretter til emisjonen? Må det sendes inn en “søknad” pr. ASK konto? Eller klarer tilretteleggerne å se totalt hvor mange aksjer man har rett på i en og samme søknad?

tror det går etter kontofører. du velger i VPS. Jeg holdt på å tegne via srbank…

og fordeles da aksjene i riktig i de respektive ASK-kontoene? Eller havner alle aksjene samlet en annen plass?

For å være på den sikre siden tegnet jeg meg for totalen på begge kontoer og overtegnet litt omdet skulle være 20-25% mer å få…

1 Like

Har nettopp tegnet via DnB sin elektroniske løsning. Der kunne man bare legge inn en VPS konto. Antar derfor at du sende inn to tegninger.

2 Likes

Ønsker Herren å bestille en ørliten dose Gleinkrydder i tråden?

1 Like

Nydelig

Må da være en perfekt mann for å selge inn Archer1

Skal vi få den Roche/Novartis kampen vi drømte om for noen år siden?

2 Likes

Med en biotek-emisjon som ikke er utstedt gjennom omsettelige tegningsretter tror jeg vi her snakker rekord i positivt avvik.

Aksjen handler p.t 7.5 % over tegningskursen, spennende å se hvor mange som sover i timen og ikke tegner seg.

Selskapets mål er å utstede alle aksjene, så overtegner man med mangegangen skal man se at det kan hende man får penger kastet etter seg.

2 Likes

Ja, vi som følger med tenker jo slik alle som en. Tipper uansett at det blir noen som tar en kjapp gevinst til uka.

Den gevinsten kan vel de som ønsker fint ta nå.
Det er ingen andre enn de som hadde aksjer som kan tegne seg.
Så jag håper/tror ikke vi kommer til å se noe nedsalg av denne fisle rep. emien :slight_smile:

8 Likes