Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

ja det er nesten drøyt

1 Like

Noen som vet hvordan man tegner seg i nordea? Er inne på vps, men finner ikke skjemaet som evt skal fylles ut.

Gå til spareoversikt - nederst til venstre i menyvalget er det link til VPS investortjenester

Edit: I VPS - menyvalg - hendelser → emisjoner/tegninger

1 Like

Jo høyere kursen går før tegningsfristen går ut jo flere vil tegne seg, og jo mindre ekstra tildeling vil man få. Har selv tegnet meg for det dobbelte av mine tegningsretter, og tror det holder i massevis.

1 Like

Enig. Også jeg har overtegnet, men får vel neppe mer enn det jeg har rett på.

2 Likes

Vi har mer penger på bok, vi har rekruttering, vi har milepæler liggende klare som perler på en snor.

Tuttut :steam_locomotive: :rocket:

4 Likes

Noen som har fått det travelt med å dekke seg inn? :slight_smile:

3 Likes

Man begynner vel å innse at det ikke lenger blir mulig å handle NANOV under emisjonskursen. Og i morgen er tegningsperioden over. Mye tyder på at selskapet får fulltegnet repemi og at selskapets finansielle runway forlenges med en måned. Og da ligger det vel an til å bli opptur kommende uke.

8 Likes

Lige så her. Tar det jeg får. Om det er er kun min tegningsrett er det greit, men tar gjerne litt ekstra :grin:

1 Like

Har du sånne “maler” liggende , når du poster om Nanov ? :sweat_smile:

1 Like

Og ellers har herren det bra?:wink:

Jeg har det helt greit.
Lurer bare på hvordan du hele tiden kan være så skråsikker på dine uttalelser til tider. ?

“Man begynner vel å innse at det ikke lenger blir mulig å handle NANOV under emisjonskursen.”
Er du helt sikker på dette utsagnet ditt her ???

1 Like

Kan jo være at nå som kursen ligger godt over tegningskursen så vil det være en del som satser på en ultrakortsiktig gevinst, og selger tilsvarende med aksjer i det øyeblikk man har fått vite hvor mange aksjer man får. Allerede kan man jo selge det man vet man får, uten at det ser ut til å være tilstrekkelig til å holde kursen klistret nede ved emisjonsnivået. Til tross for at det ganske sikkert vil forekomme en del slike salg så tror tyngden av de som nå etter hvert ønsker å posisjonere seg i aksjen vil dominere kursutviklingen. Etter min mening er det helt udiskutabelt at aksjen fremstår som et langt tryggere kjøp rundt 25 kr nå enn den gjorde rundt 15 kr før kvartalspresentasjonen. Det tilsier at vi skal høyere, og jeg tror heller ikke shorterne nå tør å forsøke seg på å sende denne aksjen nedover på kunstig vis.

1 Like

De som ønsker risikofri gevinst ved rep-emi har mest sannsynlig allerede benyttet seg av den muligheten. (Meg selv inkludert)
Jeg har alle de aksjene jeg ønsker PT i NanoV - og har da selvsagt solgt nøyaktig antall aksjer jeg er tilbud i repemi i markedet - og fulltegner meg i emisjonen. Det er mao fullstendig risikofritt, og du er garantert gevinst tilsvarende differansen på salgsummen og 22,75kr.

Har liten tro også på at aksjen skal nedover etter emi aksjene er levert ut, da antallet aksjer man får står i stil til hvor tungt inne man var fra før. Mao vil hovedparten av disse aksjene tilfalle folk som allerede har trua :slight_smile:

3 Likes

Noen garanti har vi ikke i aksjemarkedet. Men akkurat det trodde jeg var allmennkunnskap blant dem som opererer i aksjemarkedet.

2 Likes

Kjørte på med 5-ganger overtegning, så får en krysse fingrene for at de har fat fingers ved tildelingsbordet :wink:

1 Like

Samme her. Jeg har et par konti. Tegnet 5 gangeren hos 2 forskjellige meglere… håper også på pølsefingre på tildelingen :wink:

1 Like

Er det i morgen vi får vite hvor mange aksjer vi blir tildelt?

Nei, det tar nok noen dager. Tegningsfristen er innen utløpet av morgendagen.

1 Like

Hva er det som skjer her nå da? :rofl:

Dere som overtegner med X gangen kort tid etter dere kunne handlet til UNDER emisjonspris, hva er greien?
Det vitner om å hausse kun for å gjøre det og nå er det en greie dere kan bruke som knagg for disse dagers hauss.
Noen blir visst aldri ferdiggkjøpt og handler dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned :unamused: og alltid ved å skylde på en nyhet som trigget den og den handelen.
Ingen seriøse holder på sånn.

3 Likes