Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Lurer du på hvorfor folk vil overtegne aksjer til 22,75kr for et instrument som handles til 25kr + ?:joy:

5 Likes

Finner tegningsretter her ja, men intet skjema til utfylling.

Han spør om hvorfor du ikke skjønte at kursen skulle over 25 for to uker siden da den var under emikurs! :grin:

4 Likes

Det har da ikke vært mye muligheter til å handle til under emisjonspris. Da snakker vi før de gode nyhetene som fikk pumpet opp aksjen så de kunne kjøre emisjon. Det er jo naturlig at de gode nyhetene gjør at folk er villig til å kjøpe igjen, aksjen er veldig derisket i forhold til hva markedet forventet.

2 Likes

Samma her, solgte samme antall aksjer jeg har krav på å få tilbake. Tegnet meg for 100x. Får vel bare et fåtall ekstra aksjer siden kursen er over?

1 Like

Ja, tror nok det. Alle de store i Nano er godt klar over hva tegningsretter og en emisjon er, og vil naturligvis ta imot gratis penger. Regner med det kun er en del av småsparerne som ikke følger med/vet hva som foregår/ikke bryr seg om det fordi beløpene blir så små som kommer til å droppe det. Tror ikke man får overtegnet med noe mer enn 10-15%, så å selge mer enn man har krav på tror jeg er dumt om man vil beholde samme antall aksjer etterpå.

3 Likes

Enig, jeg tror at vi må ha en ny økonomisk krise for at man skal få Nanov under emisjonskurs igjen - alt mer jeg får ser jeg på om bonus.

1 Like

På VPS i dag står d at tegningen går ut i dag og at du må ha penger på konto i dag om du skal ha aksjer. Hvis ikke så kan du bli avkortet. Ble helt superstressa når jeg så det så fortet meg å sikre penger på riktige kontoer.
Det samme står d på Nordnet mens jeg har lagt inn i morgen i min kalender og det står i morgen på Nanov sin børsmelding.
Hva skjer?

1 Like

Er ikke 1. april i dag vel. For sent det nå.

Order period: 25.03.2021 CET 09:00 to 09.04.2021 CET 16:30
The money must be available in the account within 14.04.2021. Charge will be done next workday.

6 Likes

Har du aksjer gjennom IKZ?

isåfall må vel nordnet tegne for deg i morgen og med sikkerhet at du har dekning

1 Like

Nå er endelig reisen i gang! At folk selger uansett kurs er for meg mystisk. Det vi har forran oss er mye mer enn det kortsiktige vi føler på nå.

Tenk om/når, Q1 leverer på guiding og archer som kan komme når som helst! Bare jeg som er spent eller? :star_struck:

6 Likes

Fikk 3kr per tegninsrett på 2 minutters lett arbeid - er vel no-briner det:-) Tegnet meg 100x og sitter løpet ut med det jeg får å det er sagt:-)

Det kan like gjerne bli slik at mange har unnlatt å kjøpe de senere dager fordi de har overtegnet kraftig. De må jo sørge for å ha kapitalen klar dersom de blir tildelt alt de tegner seg for. Når så tildelingen er klar og de antagelig på langt nær får det de overtegnet for, så velger de heller å kjøpe på børsen.

4 Likes

Hybrid;

Ja d har jeg så da er d sikkert derfor. Thanks :slightly_smiling_face:
Så da har jeg muligheten til å justere litt på ASK i morgen i alle fall selv om løpet er kjørt på IKZ i dag

Ha ha , fine! Jeg la inn fire ganger tildelte aksjer… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Bare jeg som tenker at:

Valeon Capital har etter i dag 670.000 aksjer. De får ikke retter, de må heller faktisk øke short eller kjøpe nye aksjer til dem som de har lånt aksjer fra.

Så, dette er vel fort en manøver som kan dra kursen til 35/40kr i mine øyne. Tror mange neppe selger billige aksjer når nanov nå begynner å gå før Q1 og archer.

De er i mine øyne i deep shit, og det er good news for oss!

17 Likes

Shortere i deep shit? Denne gangen er det kanskje sant.

2 Likes

Det får vi håpe LinPiao :blush:

Fikk godkjent min overtegning på morgenen. Ikke at det var snakk om enormt stort volum.