Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Du får ikke svar på hvor mye du får før etter tegningsperioden er over og beregning er gjort ift hvem som får hva…

4 Likes

Ok, står derimot godkjent på min tegning inne på Euronext. Så tolket det dithen at jeg får overtegningen også. Jaja. får vente i spenning da :wink:

Gå til “Hendelser” → “Tildelinger”, så ser du at ingen tildeling er gjennomført.

2 Likes

Tegningen din er godkjent. I samme meny vil du finne tildelinger, hvor endelig beløp og antall aksjer vil bli lagt til. Mener jeg har lest at dette skjer førstkommende mandag!§?

edit

Notifications of
allocated Offer Shares and the corresponding subscription amount to be paid by each subscriber are expected to be distributed in a letter from the VPS on or about 12
April 2021. Subscribers having access to investor services through their VPS account manager will be able to check the number of Offer Shares allocated to them from
10:00 hours (CET) on 12 April 2021. Subscribers who do not have access to investor services through their VPS account manager may contact one of the Managers
from 10:00 hours (CET) on 12 April 2021 to obtain information about the number of Offer Shares allocated to them

1 Like

Da er ordren lagt inn på ca 5 ganger overtegning. Satser på få litt over.
Til de som lurer på hvorfor vi ikke kjøpte før, så må noen av oss vente til lønn /utbytter/salg for å kunne handle.
Også greit å ha kapital tilgjengelig til andre aksjehandler.
Rep emisjon gir også penger i krigskassa til NANO :slight_smile:

Så nå kan NANO bare ta en månetur

3 Likes

Å folket lemper ut emiaksjer og tjener noe lapper ,og hjelper shorten ned med kurs

Litt NANO reklame i olje service bransjen :joy:bilde

15 Likes

Skal vi ned mot emipris en liten snartur igjen mon tro? Kan det være mulig å nok en gang få handlet UNDER 22,75?

Er det et desperat forsøk på å dekke inn shorten vi er vitne til ? Eller finnes det noen sofistikerte teorier om hva som skjer ?

Skal du dekke inn shorten må du nesten kjøpe aksjer som presser kursen oppover. Tror heller den er negativt korrelert med BGBIO, rotasjon av trading penger…

1 Like

Skulle gjerne vært synsk og svart dere om hva som skjer her, men da hadde jeg bodd i Monaco og spist Kobe-biff til lunsj for lengst.

4 Likes

Har ikke penger til mandag, eller tar en kjapp gevinst på de aksjene en får i neste uke.

Ja ja, da topper vi taperlisten på OB i dag.
God helg!

Deilig å toppe noe hvert fall :smiley: Og vi er fortsatt i pluss siden i går, så helt mørkt er det ikke :wink:

Neste veke når emisjonen er tilbakelagt kan klartringa begynne :wink:

God helg.

3 Likes

Uhm, skjønner ikke negativiteten rundt at den har falt fra toppen i går til det kursen var midt på dagen i går. Dette er siste dag man kan delta i emisjonen, og også siste dag man kan selge om man skal ha cash på konto i tide til å kjøpe aksjene fra emisjonen. Naturlig med litt høyere salgspress i dag enn vanlige dager, men den har holdt seg sterk synes jeg. Det naturlige salgspresset blir borte 16:30 i dag når ingen av de to grunnene jeg nevnte over gjelder lengre, så jeg ville sett på dette som en kjøpsmulighet isolert sett. Men jeg er allerede full-lastet, så måtte selge noen få aksjer for å få inn penger til emisjonsdeltakelse. Har som nevnt over forventning til at 10-15% overtegning går inn og har overtegnet for det. De som overtegner mer tror jeg vil bli en gruppe som ikke får innfridd så mange aksjer og derfor blir potensielle kjøpere mandag 12. når vi får vite hvor mye vi får tildelt. Forventer at aksjen er på sitt billigste de neste to dagene nå og at den vil stige mandag om man kun ser på disse faktorene. Andre ting kan selvsagt skje og påvirke kursen.

4 Likes

Argh! En time igjen før fristen på tegning i emisjonen oppdager jeg at jeg ikke får tegnet meg gjennom webtjenesten for aksjene jeg eier i holdingselskapet mitt! Hvor finner jeg bestillingsskjema som kan sendes inn i en fei?!?

Da er det (over)tegnet for min del også. Første gang på ett år med påfyll.

God helg!

1 Like

Skal ligge på vps.
Eventuelt hos DNB, Carnegie eller ABG

1 Like

Short dekker inn ca 50k

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

1 Like