Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Fra DN Investor
9 apr, 18:57:10

Martin Kværnes

Overtegnet reparasjonsemisjon for Nordic Nanovector

Den 22. mars meldte Nordic Nanovector, som utvikler behandling for krefttyper som er vanskelig å behandle, at det skulle gjennomføre en reparasjonsemisjon med utstedelse av 2.699.280 nye aksjer til tegningskurs 22,75 kroner.

Nå er tegningsperioden over, og selskapet opplyser at aksjonærer tegnet seg for totalt 4,4 millioner aksjer.

En reparasjonsemisjon er noe et selskap kan gjennomføre i etterkant av en rettet emisjon. I en reparasjonsemisjon tilbyr selskapet mindre og allerede eksisterende aksjonærer å tegne seg for aksjer. Grunnen til at det kalles reparasjon er at verdiene til eksisterende aksjonærer kan vannes betydelig ut etter en rettet emisjon, hvor tegning av aksjer gjerne er forbeholdt spesifikke grupper investorer.

I dette tilfellet ble reparasjonsemisjonen gjennomført for en rettet emisjon fra 23. februar, da Nordic Nanovector hentet 361 millioner kroner ved utstedelse av 15.878.122 nye aksjer.

NORDIC NANOVECTOR

2 Likes

Har vel vært oppe før og sikkert ikke relevant for mange, men interresant nok. Noen som har holdt oversikt over hvor mye aksjonærene samlet sett har spyttet inn i selskapet over årene?

@Timm hadde en fin en 25. februar her.

2 Likes

Litt hakk i plata for noen sikkert, men bare for å forfriske minnet selv hvorfor det burde være en no-brainer at Betalutin blir en aktualitet. Spesielt sett opp mot “konkurransen” som du viser til.


(Fra Company Presentation 2020 Sept)

3 Likes

I mine øyne ligger risikoen i innrullering, finansiering og selve søknadsprosessen. Jeg anser dataene som såpass solide at jeg ikke tror at det vil endre seg med Paradigme.

2 Likes

Enig, men så skal det sies at de antageligvis ikke kunne fått en bedre egnet CEO til å dra Betalutin til mål. Så får vi bare tvinne tommeltottene frem til oppdatert rekruttering og om det gir oss anledning til å senke skuldrene litt for guiding…

Det er jo derfor VIPene i 2021 burde få stor innvirkning på aksjekursen, slik jeg ser det. Det er direkte derisking på om de får et produkt å selge eller ikke. I tillegg vil gode Archerdata kunne fortelle noe om 2L og ikke minst gi høyere sjanser for at de får ulusensiert/penger.

Supertrio:

12 Likes

Nieba == “LEFT SHOULDER BEZZER!”

Made all the difference.

NANO on track.

4 Likes

Søknadsfristen går snart ut her, blir spennene å se hvem som blir påtroppende:

:sparkles::sparkles::sparkles::tada:

8 Likes

Nano har som kjent blitt innvilget fast track som innbefatter bla. Rolling Review. " Rolling Review , which means that a drug company can submit completed sections of its Biologic License Application (BLA) or New Drug Application (NDA) for review by FDA, rather than waiting until every section of the NDA is completed before the entire application can be reviewed". Betalutin er en “Biologics” da Lilotumab er et antistoff (antibody), og har derfor en BLA (Biologic License Approval) og ikke NDA.

Lars Nieba opplyste i siste Radforsk Podcast at de kan gjøre en confirmatory study av Archer-1 som et ledd i fase 3. Men slik jeg oppfatter Rolling Review, kan de be om Review av en “completed section” som et uavhengig område!

Og dermed ikke nødvendigvis behøve å vente til fase 2 er fullført av Paradigme med å teste Archer-1 på 2FL pasienter!

Om dette stemmer, betyr vel det at Nanov kan spare masse tid på å sjekke Archer-1 nærmere allerede nå! Dette vil ha svært stor betydning for aksjonærene. Om Nanov raskt kan komme med gode resultater for Acher-1 i 2FL vil det ha omfattende positiv økonomisk betydning for Nanov.

Som kjent har Nanov ikke kommet med noe mer konkret i sin strategiplan enn at de undersøker muligheten for en raskere markedsadgang. Her bør den være åpenbar, og merkelig nok ikke grepet av Nanov. I hvert fall er det ikke kommunisert.

Jeg vil gjerne høre andres oppfatning av dette spørsmålet og min fortolkning. Jeg har endret en del på innlegget.

8 Likes

Når vet vi hvor mye aksjer vi har fått i emien?
Overtegnet og må vite hvor mye cash den kontoen må ha til onsdag… :man_facepalming:t2:

1 Like

Vi får vel vite det mandag ettermiddag om jeg ikke tar helt feil.

1 Like

Har moderert en lengre spekulativ tråd her om en hypotetisk utvidelse av Archer 1 som ikke har grunnlag i noen guiding gitt av selskapet.


In other news, Lutetium177 går fra seier til seier innen onkologi:

8 Likes

Det kan jo også være en risk management strategi. Det er jo noen av oss som tenker på slikt også :wink:

1 Like

En ting er at hvis man kjøpte nano under 22,7 så var det å fange en fallende kniv, mens å kjøpe for 22,7 når kursen er 24 er penger på gata.

Men det er jo også ekstra hyggelig å kjøpe fra selskapet direkte

2 Likes

To ting som ikke er spekulative, men konkrete:

  1. Nanov har guidet i sin
    strategierklæring fra mars i år at de utforsker muligheten for raskere godkjennelse. Det betyr at de leter etter en måte som gir en raskere metode.

  2. Rolling Review åpner for FDA-review av completed section av deler av utprøving uavhengig av komplett innlevering.

Er det da spekulativt å spørre: Kan det være en uprøvd vei for Archer-1 forsøk i 2FL som gjør at de kan spare tid?

Tenker du på fast track eller BTD for kombinasjonen? Who knows. Det er det sikkert en mulighet for om dataene ser veldig gode ut.

Ellers så burde man forvente oppstart av fase 3-studien i løpet av 2022 mens de sender søknad om accelerated approval for Betalutin.

1 Like

Nordic Nanovector ASA - Final results of the repair offering