Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Summen av alle som skal sikre litt gevinst fra emisjonskurs… redd det bli en ny tålmodighetsprøve under emisjonskurs.

Trist, men positivt for shortere da.

Sjæl, men dette var et eksempel på at markedet ikke utnytter alle muligheter til gratis penger i nærheten av optimalt. :slight_smile: Så det er verdt å kunne sine ting fortsatt. ^^ Og helst ha mer penger :stuck_out_tongue:

Så hvorfor lempes det ikke ut aksjer på 23,80 nå da? Det er 4.5 % rett i fikan?

Merk at når børsen steg med 0.3 % fra minus 0.8 til minus 0.45 så løftet NANO seg med 40 øre umiddelbart. Det var ETTER tildelingen. Så sank børsen til minus 0.75 igjen, og NANO ble med 40 øre ned igjen.

Håper folk er såpass godt informert nå at de skjønner hvor bra caset har blitt når til og med rep.emier blir fulltegnet, etter at kursen steg fra 13.5 til 22.75. Det er nye, friske takter i NANO.

4 Likes

Fikk 5 ganger tildelte retter her også.

Blir spennende kursutvikling når all overtegninga skal betales i løpet av uka!

1 Like

Tegnet meg for 20-gangen, fikk 12-gangen. Fornøyd med det.

Psykologien bak fangenes dilemma utspiller seg over tid, hjernen itererer konstant over ny data. Dette er kun en hypotese, som lett kan la seg testes. H_1 :Innen én uke, under emisjonskurs. Test:kjør.

Jeg har ståltro, men hvorfor skal en rekke småaksjonærer som har fått overtegnet seg sitte stille, når store investorer gang på gang ikke klarer å si nei til kortsiktig gevinst?

Jeg gjør ikke dette for å være vrang, dette er hva jeg tror basert på egne erfaringer.

3 Likes

Solgte selv en del på topp på torsdag og tok sjansen på å få litt ekstra ved tildelingen. Men som mange andre kunne jeg solgt langt mer og fått alt tilbake under emisjonen. Tenkte egentlig ikke på at selv om jeg ikke hadde fått like stor tildeling som det jeg solgte på torsdag like under 26 kr så hadde jeg ikke tapt noe på det hvis jeg hadde fått kjøpt tilbake under 26. Men egentlig undervurderte jeg sterkt hvor mye ekstra man kunne få.

1 Like

Fikk 4x som er det samme som jeg tegnet for. Kjøpte også tilsvarende antall over børs på kurs 24,- i dag.

Har man vært med en stund så spiller en krone eller to ingen rolle. Jeg er med for the long run.

1 Like

Fremstår, i min verden vel og merke, som noe irrasjonelt at Voleon dekker inn deler av shorten sin med tap hvis det ligger åpent i dagen at tildeling av aksjer med overtegning = kursfall under emisjonskursen.

Kan det hende at noen ser positivt på at selskapet får inn 60 MNOK, og at investorer som finner aksjen attraktiv vil kjøpe i markedet dersom de prøvde å tegne seg i emisjonen uten å få tildeling? (Fordi de ikke var aksjonærer fra før, men prøvde seg på et “stunt”?)

Men surner børsen så får man nok glatt tak i aksjer under emi.kurs, men da skyldes det andre faktorer enn emisjonen isolert sett.

Blir overrasket hvis du fikk 12x tegningsretter når alle andre som tegnet for over 5x fikk 4,4x ish

1 Like

Tegnet ikke og fikk minst 85 gangen! Noen bedre eller er jeg best?
En poll kanskje på hvem som fikk mest?

1 Like

Kanskje han hadee 13 aksjer

Jeg hadde 118 retter. Overtegnet til 2300, fikk tildelt 1276 nye aksjer. Så blir vel 11-gangen, men som kaei påpeker er det ikke allverden av aksjer jeg har totalt nei.

God idè.

Jeg fikk SÅ mange aksjer i tildelingen (ikke anonym)
  • <1000
  • 500

  • 1000

  • 5000

  • 10000

  • 15000

0 stemmegivere

pics or it didnt happen.

faen jeg er lei av denne tråden.

3 Likes

Veldig fin poll! Tidligere Spot-On sier på PM at han savner en kategori som heter
“Mest + 1”

3 Likes

Som så mange gang tidligere så er det dratt fram at dagens short er satt på sektor og selskapet framstår som kvantitative i sine analyser og bets.

Det at selskapet vårt har fått inn nye penger, er ekstremt godt🎉

Men hypotesen min står.

Overtegnet emisjon hvor «alle» har fått laaangt mer enn de hadde krav på er ikke noe sterkt tegn i min bok, litt merkelig og frykter noen har overtegnet mer enn likviditeten deres skulle tilsi på månedlig basis.

Så får vi se om 20-åringen klarer å se på nytt skjermkort og 40-åringen ny grill uten å trykke på salgsknappen, hva skjer så om flere frykter at både skjermkort, grill, insert_kortsiktig_glede ryker, det skal vi teste nå.

Skjer med folk?

Skriver jo ikke dette for å skryte eller noe sånt. Skriver hva jeg fikk tildelt, for å gi dere andre info. Det spiller jo liten rolle, det viser jo bare at interessen for rep-emisjonen ikke var spesielt stor.

1 Like

Da står mange andre klare til å ta i mot. Jo billigere jo bedre. Skjermkort og grill til folket, det fortjener dere.

1 Like