“Dødt løp” mellom nano og pcib. 23,00.
Det er nesten litt rørende (selv om det ikke er morsomt) å se hvor intenst og målrettet robotene handler for å få denne aksjen ned så langt som mulig for å komme ut av shorten i pluss. Dette klarer de nok også dersom det ikke ramler inn en ARCHER -oppdatering ut av det blå. Kanskje de kan klare å skaffe ca 1 mill aksjer på dette nivået.
Det er bare fem dager siden jeg publiserte denne, så da har vel informasjonen forlatt den kollektive korttidshukommelsen.
Det er nok av VIPs i 1H i NANOV.
Folk får rulle ørene mens de kan, så tar jeg ti-kronene når de kommer
Har rotet meg bort i øretrilling i Nano for mange ganger til å ikke ta sats nå som vi endelig har en god høst i vente. Vi snakker bare 5mnd til Paradigme er ferdig og 8 mnd til resultatene.
Også digg at kronen er sterk nå Da blir det billigere for Nano å drive, siden de hadde 44M NOK i utenlandsk valuta og resten i NOK ved årsslutt ^^
Pass på så ikke Ling kommer for å nedjustere kursmålet.
Hehe, kronen blir svak igjen ved jevne mellomrom, ikke noe å stresse over, men for Nano akkurat disse månedene er det gull
Ny stilling lagt ut * Director GMP Quality Assurance
“Nordic Nanovector is looking for a highly experienced Director to strengthen the company’s diverse, dedicated and
highly experienced Quality Assurance team.
The position will have responsibility for quality operational oversight for the biological and radiopharmaceutical
manufacturing at Contract Manufacturing Organisations (CMOs) producing Nordic Nanovector’s developmental
products, ensuring that GMP activities are consistent and meet both external and internal requirements.”
Tror ikke det er så mye tvil innad i organisasjonen lenger. De gjør alt de må for å gå til markedet.
Worlquant også opp på 0,5 % short igjen i dag. Er vel ikke vanskelig å forestille seg at det er shortfondene som forsøker å holde kursen nede nå.
Total synlig short 1,59 %.
…og med omkring 600mnok as we speak på bok så kan de ikke spille på emisjonsspøkeleset lenger heller. Kan bli en artig sommer/høst
Koster vel litt mindre for short å senke kursen noen prosenter nå når vi små håpefulle har kjøpt igjennom rep. Ville nok vert mere kjøpsposter i markedet om rep emi ble kansellert.
Ikke spesielt stor uttelling de kan slå i bordet med i denne runden
Tynt med motstand over 29 og 31, sjekk volumprofilen:
tanker rundt tekniske her savepig? ser vi er i taket av trendkanalen her
Er et par åpenbare ting:
-
Totalt ellevill omsetning på oppgangen, dog viste det seg jo fra aksjonærlistene at det var stort sett utelukkende trading.
-
Golden cross 50/20 før første gang på årevis.
-
Stanger i taket av regresjonstrenden som tradingview tegner opp fra ATH.
-
Volumprofil viser en enorm base her nede på 20-tallet, tynt over.
I sum et eksplosivt chart om den først bryter opp på skikkelig volum.
Kommer nok først volum på en fundamentalt god nyhet
Folketrygdfondet - “Folkets sparemidler” - “Eierskap forplikter”
Når man ser estimatet fra shortnordic, så gjør man seg jo sine betraktninger.
Kilde: Shortnordic.com - Nordic Nanovector
Folketrygdfondet har kanskje tjent et sted mellom 50 og 100 tusen kroner på sitt utlån av NANO-aksjer?
Vi vet fra årsrapportene deres at beløpet de tar inn i året på denne virksomheten totalt er nesten forsvinnnende liten. Faktisk nesten absurd liten. Det dreier seg totalt om noen få titalls millioner i året fra hele utlånsvirksomheten.
Shortaktører har til sammen tjent noen titalls millioner, bare småpenger ift de milliardene market cap i nano har tapt seg fra ATH.
Men hvor mange milliarder i verdi har gått tapt for NANO ved at selskapet har vært grovt underfinansiert de siste årene?
Jeg må si at jeg hadde gjerne hørt @Forsk og @Neladner konfrontere Folketrygdfondet på dette, samtidig som jeg skjønner godt at det er en aktør man ikke har lyst til å komme på kant med og at man må velge sine kamper med omhu.
FTF er indirekte skyld (medskyldig) i at Humalutin ble satt på vent.
Så det er godt mulig de hundretusen FTF har tjent i renter er rene blodpenger.
Brannfakkel, NanoV er vel det selskapet av biotekkene på OSE som (i norsk målestokk) virkelig har kastet penger på bålet i sin litt rundhåndede pengebruk.
FTF som langsiktig eier, bør jo ta ut den avkastningen de kan ta ut. Det er jo ikke slik at de driver trading virksomhet selv. Ergo er det etter mitt syn like greit å hente inn de pengene de kan få inn pr utlån. FTF er jo uansett “bemidlet” nok til å forsvare eller øke sin posisjon i emisjoner. Så for dem er det jo ikke et problem.
Du kan argumenter for bedre finansiering, men pengenr finnes jo, og kan hentes inn så lenge noen i markedet har tro på en avkastning (til desto dårligere vilkår for eksisterende aksjonærer som ikke kan eller vil forsvare sin eierandel). Men der er det jo gjerne slik at “shorterene” stiller med dårlige kort og kan ikke “vinne” om alt skjer til guidet / “avtalt” tid og kapital.
Og dermed har jeg raskt og logisk redusert diskusjonen fra “etiske hensyn” kun for egen lommebok?
Dette er ukorrekt. Folketrygdfondet er en aktiv investor som både trader i aksjen og deltar med klare meninger på generalforsamlinger.
Enda bedre, har de tro på selskapene sine, så låner de ut, får lavere pris på det de kjøper inn… double win