Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

La shorter pakket blø!! :drop_of_blood:

2 Likes

Ser ut som om long vant første slaget👌

3 Likes

Er ingenting enda i forhold til det vi har opplevd nedover de siste årene. Men fint å se at det går riktig vei ihvertfall.

3 Likes

Gode dager, men spretter ingen kork enda. Sikkert noen som snart begynner å verdisikre og shortene får presset nedover

1 Like

Blir spennende å se hva shortaktørene gjorde i går og gjør de kommende dagene?!
Føler meg fortsatt ikke sikker på at 25-nivået skal testes igjen før helga, men under det tror jeg neppe shorts klarer å presse kursen.

1 Like

Joda, høydeskrekk er ikke noe ukjent fenom en og enkelte får den ved første steg i stigen. Vi er så forskjellige.
Men jeg håper de fleste har tatt lærdom av det vi opplevde høsten 2016 da kursen steg fra 20-tallet i august og toppet ut på kr 129,- i begynnelsen av desember. Også den gang var det en del som skulle makse innsatsen ved å time utgang i det kursen skulle korrigere og derigjennom ha muligheten til å ta den inn igjen på et lavere nivå. Problemet var at korreksjonene var så kjappe og “grunne” at det endte med at de fleste måtte kjøpe aksjene tilbake dyrere enn det de ble solgt for. Og dem som ikke evnet å svelge denne kamelen, ble værende på utsiden og mistet en eventyrlig utvikling.
Ikke solgte jeg noe ut høsten 2016 og jeg kommer heller ikke til å selge noen NANOV aksjer i løpet av den eventyrlige reisen vi har såvidt startet på denne uken. Interessen rundt NANOV er økende og på et eller annet tidspunkt vil den formelig eksplodere. Personlig har jeg størt tilro til at man her vil gjøre det best ved å ta sin posisjon og bli sittende. Markedet vil gjøre jobben for de.

Lykke til!

8 Likes

29 dager til Q1. Historisk sett skal det svinges litt til dess.

Den nylige kursoppgangen viser vel bare at flere aktører ser seg villige til å tippe på at de treffer guiding. :crossed_fingers:

2 Likes

Q1 kan bli den store oppgangen folkens, kortsiktige vil selge snart. Trader heaven for øyeblikket.

Archer data / dlbcl data / Alpha37 kan ta innersvingen på de fleste - Ny ceo kan dra igang etter IND er godkjent!

Avslutter haussen med; Det er aldri feil å ta gevinst.

19 Likes

Det tenkte jeg og i starten av 2016 rallyet :stuck_out_tongue:

8 Likes

Salget rundt 11 satte virkelig en liten brems på moment, short 1 - 1 long

Man skal være stolte over å ha aksjer i Nano. Spesielt den dagen Betalutin blir godkjent, til radikal forbedring for pasienter (og vår lommebok).
Alle som har vært med på emisjoner og repemisjoner er sterkt delaktige :+1:

9 Likes

Det tenkte jeg og i slutten av rallyet i desember 2016.

Poenget mitt er at historien sjelden gjentar seg selv så man må tenke selvstendig hver gang.

2 Likes

Nei, historien vil nok bli annerledes i 2021 enn i 2016. Selskapet er tross alt langt nærmere målstreken i 2021 enn det de var i 2016, selv om man den gang holdt 2019 som et realistisk mål.

Men konsekvensen på kursutviklingen vil trolig bli mye den samme, bortsett fra st vi i 2021 kan få en langt heftigere kursutvikling, gitt at resultatene fra Archer og Paradigme går vår vei.

Forøvrig er dette med selvstendig tenkning i aksjemarkedet og evnen til å ta ansvar for egne handlinger, kraftig undervurdert. :+1:

6 Likes

7 Likes

Kan jeg få minne om denne:

https://nordnetforms.scrive.com/Survey/AnswerSurvey/88f21e06-4aba-4952-8755-2af5409e660d

Reserver deg mot utlån av aksjer Nordnet.

1 Like

Ikke minst tror jeg det nå etterhvert sitter en ganske herdet base med retail aksjonærer som har vært igjennom mye og er rimelig robuste. En av fordelene med å ha vært med både opp og så langt ned siden '16, samt utallige emisjoner er at man ikke selger over noe skarve prosenter fra bunn.
Litt usikker på om det skal bli så enkelt å riste ut retail denne gangen selvom man ser tosifrede prosenter på veien mot godkjenning.

6 Likes

Hadde håpet på mer blod, men la gå.

Ser forsåvidt at det kanskje kun rett under grensen 0,5 det er snakk om. Vi får se senere

1 Like

Hehe, ja her har jeg sittet lenge! En trade som ble til long… Og nå skal jeg sitte til en eller annen (bitter) end!

4 Likes

Skulle handle litt mer nå mot slutten, men klarte ikke å få riktig bilde av ordreboka hverken hos nordea eller nordnet…bare rot og tall som ikke kan være riktig.
Hva skjer?

Det tror jeg du har rett i. Og så får vi håpe at de fleste som var med på eventyret i 2016 lærte noe i den perioden. Høydeskrekk vet vi vil gripe fatt i flere på vei opp og det er stadig skribenter som hevder at det aldri er galt å ta gevinst. Vel, det gjelder kun dersom du samtidig evner å lukke den døren du gikk ut og ikke ser deg tilbake. For hvis du i tilfellet NANOV velger å ta gevinst på dagens nivå eller en tier høyere, og samtidig velger å holde øye med hvordan NANOV utvikler seg i etterkant, da tror jeg frustrasjonen kan bli uholdbar og du ender opp som en bitter investor som lot en slik sjanse gå fra deg.

Så, ja, ta gjerne gevinst, men når det er gjort; glem NANOV og gå videre i livet.

5 Likes