Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Kursen gikk vel fra 20ish til 124 høsten 2016. De satte emisjonen på 113 tidlig i desember og Jostein solgte litt dagen etter. Følte at det salget ble helt blåst ut av proposjoner. Mannen skulle kjøpe hus. Shorts luktet nok blod. Men den holdt seg lenge på nivå 80-100. Før det nærmet seg nye emisjoner.

Nå er det dobbelt så mange aksjer. Så kurs 60 tilsvarer jo omtrent market cap den gangen.

5 Likes

Oppturen startet 2 dager er Q2 i august 2016. Da hadde Costa en av sine største opptredener da. Første sank kursen fra ca 32 til 27-28 (noe som overasket meg). Deretter kom det et innsidekjøp av Frode Vaksvik. Mannen til Tone Kvåle og så tok raketten av, men det var flere runder med 30 % oppgang etterfulgt av 20% nedgang. Vi som var med gjennom alt dette er ganske herdet og lar oss ikke vippe så lett av pinnen etter 4,5 år med Nano turbulens.

4 Likes

Alt inn i Nano :smiley: :smiley:?

Sitter selv tungt inne i NANOv, 60% av porteføljen har jeg der,

10 Likes

Synes det bare blir tull med topp 50 portefølje og dagens portefølje osv her på TI, når folk ikke legger inn riktige opplysninger. Er nok noen som er ærlige,

2 Likes

Det gleder meg å se at Shortsalgregisteret blir flittig brukt her på forumet. Dette var et av mine siste prosjekter som konsulent hos Finanstilsynet før jeg skiftet beite. Sammenlignet med naboland som offentligegjorde shortposisjoner via manuelt oppdaterte Excel-ark ble dette et ganske bra og effektivt selvbetjent register. En funfact var at det kostet nesten 10x så mye å utrede (politisk) om det skulle utvikles et slikt register som det kostet å implementere det :joy:

44 Likes

Det har nok også veeeeldig mye med at folk ikke gidder å følge opp, evt bare legger inn dummy kjøp for å se daglig utvikling %-vis.

Personlig legger jeg inn alt, om ikke på dagen. Av og til blir det litt feil pga forskjellige regnemåter osv osv osv. Er ikke noe “rettefunksjon”, så du må bare legge inn et kjøp/salg til med feil verdi for å få riktig “sluttsum” :stuck_out_tongue:

En annen funfact er at FTF har tjent 1 krone i utlånsrente pr million de har tapt på long-posisjonen i NANOV :sweat_smile:

7 Likes

Jeg er forøvrig en åpen bok. Dagen før q4 posta jeg at jeg kjøpte. Følte meg som den siste mohikaner. Ensom og alene full av frykt men samtidig ett sterkt håp og en sterk tro på at det kan bli bedre enn forventning. Jeg har vel vært en av de som har vært mest positive etter q4 og manet frem en del folk vil kalle hausing. Men jeg forsøker å være saklig og informativ også. Om nanov følger opptegnet skjema for paradigme. Så tipper jeg vi passerer 50 kr like før ferdig inkludert paradigme. Ca 5 milliarder mcap. Neste dobling til 100 kr ved godkjet produkt ca slutten av sommeren neste år.

11 Likes

63% her. Og det er jeg meget komfortabel med.

1 Like

Link til ADCT sin pipe, som nevnt tidligere synes jeg de på mange måter er litt like, bortsett fra medisin og MCAP

Synes imidlertid det lukter mer “one trick pony” av ADC enn Nano .
Behandling forgår hver 3. uke i inntil 1år eller tox.
Nå fikk de AA på fredag for DLBCL refrac men har da også en MCAP på ca. 17mrd as we speak .
LOTIS 4 og 6 som inkluderer FL er på is slik det ser ut for meg.

Nano har flere kort på hånda:
-Hvis DLBCL viser god resultater så knuser de tesirine på QOL og behandligsregime
-Archer-1
-Alpha CD37
-Humalutin

1 Like

25% cr i dlbcl er vel ingen som tør håpe på noe slikt.da hadde ikke ledelsen uttalt seg så defensivt tenker jeg.

3 Likes

Spennende stillingskrig nå framover, heia Longs

2 Likes

Hva skjer??? Plutselig voldsomt hopp i kursen

La shorter pakket blø!! :drop_of_blood:

2 Likes

Ser ut som om long vant første slaget👌

3 Likes

Er ingenting enda i forhold til det vi har opplevd nedover de siste årene. Men fint å se at det går riktig vei ihvertfall.

3 Likes

Gode dager, men spretter ingen kork enda. Sikkert noen som snart begynner å verdisikre og shortene får presset nedover

1 Like

Blir spennende å se hva shortaktørene gjorde i går og gjør de kommende dagene?!
Føler meg fortsatt ikke sikker på at 25-nivået skal testes igjen før helga, men under det tror jeg neppe shorts klarer å presse kursen.

1 Like

Joda, høydeskrekk er ikke noe ukjent fenom en og enkelte får den ved første steg i stigen. Vi er så forskjellige.
Men jeg håper de fleste har tatt lærdom av det vi opplevde høsten 2016 da kursen steg fra 20-tallet i august og toppet ut på kr 129,- i begynnelsen av desember. Også den gang var det en del som skulle makse innsatsen ved å time utgang i det kursen skulle korrigere og derigjennom ha muligheten til å ta den inn igjen på et lavere nivå. Problemet var at korreksjonene var så kjappe og “grunne” at det endte med at de fleste måtte kjøpe aksjene tilbake dyrere enn det de ble solgt for. Og dem som ikke evnet å svelge denne kamelen, ble værende på utsiden og mistet en eventyrlig utvikling.
Ikke solgte jeg noe ut høsten 2016 og jeg kommer heller ikke til å selge noen NANOV aksjer i løpet av den eventyrlige reisen vi har såvidt startet på denne uken. Interessen rundt NANOV er økende og på et eller annet tidspunkt vil den formelig eksplodere. Personlig har jeg størt tilro til at man her vil gjøre det best ved å ta sin posisjon og bli sittende. Markedet vil gjøre jobben for de.

Lykke til!

8 Likes

29 dager til Q1. Historisk sett skal det svinges litt til dess.

Den nylige kursoppgangen viser vel bare at flere aktører ser seg villige til å tippe på at de treffer guiding. :crossed_fingers:

2 Likes