Looks like the abstract (title?) is coming tomorrow???
What reading it would be and why zoomings? Gosh ! Good luck all !
DLBCL på ASCO (abstract release 28. April) og Archer-1 på Lugano (abstract release 3. mai)?
Jeg har kanskje fortrengt det, det har det jo vært gode grunner for å gjøre i en del år nå…
Webcast er vel pga Covid restriksjoner.
Se: Nordic Nanovector ASA Webcast AGM, 28 April 2021 • WN Event
Tipper webcasten er “dial in”.
Det bør ikke komme noe banebrytende på GF. Det må i så fall børsmeldes i forkant. Det er ikke vanlig praksis fra andre børsnoterte selskaper i hvert fall.
Når det kommer til spørsmål rundt patent, så starter løpetiden på patentet fra tidspunktet patentsøknaden ble mottatt av Patentstyret og varer i 20 år.
Hei, jeg ikke aksjene også fra Nordet. Valget konto som aksjene står på, men fikk aksjene på en annen ASK konto i Nordnet enn den jeg bestilte fra. Bestilte via ABG som ble trekt på min lønnskonto jeg oppgav
Jeg fant ut av det. De lå på en annen Ask takk for svar!
Flott da var det samme som skjedde meg. Tok litt tid før jeg fant ut av det. Har jo så mange kontoer i Nordnet
20 år fra patentsøknadstidpunkt, Men biotek patenter kan få en rekke utvidelser. Så selve Betalutin har vel til 2031 + 5 år IP protection | Nordicnanovector
I tillegg, så kommer det patenter på toppen av det, feks Betalutin® + rituximab kombinasjonen.
Men så er også Betalutin varemerkebeskyttet, så det må vel gjennomføres nye kliniske studier dersom en konkurrent skal markedsføre samme type medisin under et annet navn?
Jeg er temmelig sikker på at et generika står klar til å komme ut i markedet samme dag som patentet utløper - uten krav til ytterligere kliniske studier.
Da jeg for 100 år siden arbeidet i Actavis, var aldri merkevare noe dilemma ift lansering av generika.
Generikaprodusentene er rå på å planlegge dette for å oppnå en god timing.
Jeg er HELT sikker på at de selv må gjennomgå store kliniske studier som må vise både safety og tilsvarende effekt og de må også ha CMC på plass +++… Rituximab eksempelvis, som er et mye enklere produkt men i samme sfære ift behandling, har blitt lagd som generika av flere firmaer nå, men ikke alle av dem ble godkjent. Det hadde ikke vært sjanse i havet for dem som fikk godkjennelse å komme ut som generika uten grundige kliniske studier på forhånd.
I tillegg: Dette er ikke et lett produkt å lage generika av og jeg tror det er svært begrenset antall selskaper som per i dag har mulighet til å få gjennom et generika på markedet.
Det er ikke bare å blande sammen noen ingredienser, lage en pille av det og lagre det på ei hylle til noen får bruk for det. Medisinen har kun få dagers levetid og må lages fortløpende, infrastrukturen som må til rundt er kompleks og avhengig av gode rutiner og pålitelighet, det er få plasser man kan få fremstilt ingrediensene til medisinen og om Betalutin allerede har eksklusive avtaler med nøkkelfirmaer i dette segmentet, så vanskeliggjør dette generikaproduksjon ytterligere, i tillegg vet vi at knowhowen for disse medisinene innehar kun et ganske begrenset miljø (med en cluster i Oslo), det er en dyr medisin å lage og dyr å drifte og vil innebære en stor finansiell risiko for evnt generika-konkurrenter etc, etc.
For at det i det hele tatt skal bli aktuelt å lage generika av Betalutin, så må det bli en ganske så stor suksess, vi snakker nok blockbuster og vel så det…
Husk at dere må lese om biosimilars og ikke generika nå. Generika er små molekyler og biosimilars er biologiske legemidler. Det er nok en forskjell i både regelverk og kompleksitet her.
ok, da har du HELT sikker rett i det
Helt klart en viktig forskjell…jeg antok nok feil utgangspunkt da jeg tenkte på regelverket for generika
Leser på siden om teknisk analyse at en kan forvente en ny krysning/golden cross på 100 / 200 dagers snitt nå snart (fikk en krysning 22. mars 50/200 dagers snitt) - og jeg har lest andre steder hvor det hevdes at vi er på vei til å bryte ut av den langsiktige negative trenden fra 2016/2017. Dette sett i sammenheng med den positive utviklingen med innrulling av pasienter - og det enorme potensialet som ligger i selskapet - gjør at jeg begynner å se konturen av en tilsvarende stigning en hadde høsten 2016, og i mitt stille sinn skjønner jeg ikke hvorfor kursen i dag ikke ligger høyere enn ATH 2016 (tilsvarer ca kr 60 i dagens kurs), en har aldri vært nærmere målet (og vi ser at selskapet rigger seg til arbeidet med søknadsprosessen og vi har fått inn flere nye interessante aksjonærer (Wold Olsen og Must).
Eneste logiske grunn til det må være at “brent barn skyr ilden”. Det betyr at markedet trenger noe mer tid for virkelig å forstå at Nano denne gangen neppe gjentar den tragiske utviklingen fra de senere årene.
Fordi kursen går opp. Blir ikke raskere enn det
Den lynraske forklaringen er at du trolig er i aksjemarkedet for å tjene penger. NANOv er trolig en av de mest potente og undervurderte aksjene på børsen. Kursen i dag er preget av «brent barn skyr ilden» og shorterne, og i langt mindre grad av det faktum at selskapet er kun måneder fra målstreken med solide data relatert til Betalutin. En kreftmedisin de i beste fall kan begynne å kommersialisere i 22/23 i et mulitimilliard marked. Lykke til, men la må ikke en lynrask forklaring være tilstrekkelig til å gå inn i aksjen.