Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

“Guess whos back, back again, pappi’s back, tell a friend”

HÅY!

3 Likes

Aldri vært borte, har bare ingen fortvilte medaksjonærer å trøste med fakta for tiden :wink:
Siste oppdatering fra i dag tidlig: https://twitter.com/ezPappi/status/1387342799549435904?s=20

4 Likes

Kort sagt: De har jobbet på en kreftbehandling i veldig lang tid og nå er vi rimelig nærme målstreken. Det er investert mange hundre millioner i utviklingen og potensialet ved markedsgodkjenning er på flere milliarder i årlige inntekter. De vil søke om dette etter at Paradigme er ferdig, og Paradigme blir ferdig når de har rekruttert pasientene de trenger. Antallet pasienter de har klart å rekruttere får vi vite på hver kvartalspresentasjon og det er en viss tvil i markedet til hvor raskt de klarer å rekruttere, som gir godt potensial for kursoppgang. Q1 og Q2-rapportene blir avgjørende for hvor fort de vil klare å bli ferdige med Paradigme, og om de klarer å rekruttere 18-21 på hver av disse ligger vi godt an for at Paradigme skal kunne slippe 3 month resultater i 2021. Er de like gode som tidligere ser mange god sannsynlighet for at de vil få markedsgodkjenning og at de vil bli verdt enormt mye mer enn i dag basert på deriskingen det representerer. Doblings-firedoblingskandidat på 4 mnd sikt avhengig av hvordan Q1 og Q2 går. :slight_smile:

9 Likes

Takk for svar. Da blir det grundigere research på meg de neste dagene;) må lese meg opp. Over og ut.

3 Likes

Ser man på kursutviklingen siden 2016, er vel investering “for dummies” nokså dekkende.

@Eve88

Det aller beste du gjør er å vente med å lese på forumene.

Anbefaler at du ser gjennom den siste Q presentasjonen (eller i Nano sitt tilfelle den nest siste da den siste stort sett bar preg av unaturlig positivitet, muligens pga emisjonen som fant plass umiddelbart etterpå… ) da de alltid gir en gjennomgang for dummies i starten av disse presentasjonene.

Deretter kan du lese forumstrådene og se hva andre håper kommer til å skje videre, men her er det aller meste basert på tro og håp :slight_smile:

2 Likes

Så du mener at det ble gitt villedende informasjon på Q4 Vegar? Rimelig spesiell påstand, selv om du er en kjent kritiker. Den nyeste informasjonen er alltid den mest relevante etter min mening :slightly_smiling_face:

4 Likes

Vil tro at de fleste som velger å kjøpe et verdipapir har både tro og håp om at disse skal bli mer verdt ved en senere anledning.
Årsaken til at man velger f.eks NANOV er det veldig mange andre grunner til enn “tro og håp”.
Her er det forskning og resultater i verdensklasse.
Presentasjonene på NANOV er absolutt å anbefale, i tillegg til en del skribenter her på TI også
som forklarer litt enklere for oss uten medisinsk bakgrunn.

3 Likes

Årsmøte er pågående og man kan “diale in” på webcasten og følge med her om man er interessert: Nordic Nanovector ASA Webcast AGM, 28 April 2021 • WN Event

4 Likes

Hvis ønsket er å oppleve selskapet uten å være redd for at en Q presentasjon rett i forkant av en emisjon kan ha farget presentasjonen på noen måte så ville jeg sett den rett før ja. Innholdet i “dummies” delen er uansett den samme, men gitt på ett tidspunkt som for Nano sin del har vært normalen.
Det er bare mitt råd så kan han/hun selvfølgelig velge å se hvilken som helst presentasjon.

@jthp det som blir sagt om Nano sin fremtid her på forumet er kun basert på tro og håp med mindre det refereres direkte til ett offentliggjort datasett men da ser vi tilbake i tid.
Og ja, dataene er gode, men fremdeles små i det store bildet.

Tro og håp er avtaler basert på hvilke selskaper ansatte har jobbet i tidligere, kurser som aldri skal se seg tilbake, konkurrenter som ikke vil påvirke markedsandeler, Archer data som garantert skal forbli suverene, at det ikke kommer til å koste noe å ta det til markedet på egenhånd etc etc.
Og det er greit det, men fremdeles ikke noe noen bør bruke som beslutningsgrunnlag for å kjøpe, all den tid det ikke er veldig gode argumentasjoner bak.

1 Like

Når det gjelder at man ikke skal basere sine investeringer på skribentene sine håp og drømmer er jeg enig med deg @vegar_beider men det er ikke noe særskilt NANO-fenomen.
Det samme kan sies om alle aksjer både på dette forumet og andre. Det gjelder å sile.

2 Likes

Akkurat i mitt tilfelle baserer jeg meg på guidingen fra selskapet med 7 pasienter per måned og tidligere data, og så kan man diskutere effektene det ville hatt på kursen, deres sjanse for å nå markedet og risikoen i caset, som jeg tror vil være positivt.

5 Likes

«Looking forward to a very successfull 2021»

7 Likes

Dette gjelder jo strengt tatt for alle aksjer…

3 Likes

Da er generalforsamlingen over og alle forslag fra styret og valgkomiteen ble vedtatt enstemmig eller med overveldende flertall. Forslaget om å gi styret fullmakt til å gjennomføre mulige nye emisjoner ble vedtatt med rundt 18 mot 2 millioner stemmer (dårlig fremmøte). Ellers var det noen som stemte mot forslaget om nytt styre og valgkomite. Ellers var det vel stort sett enstemmig. Det gikk raskt.

9 Likes

Fint at du nevner det fundamentale som gjelder alle aksjer. Kunne jo bare avsluttet innlegget med at du venter på inngang rundt 16kr.

At du kaller en signifikant økning i pasient innrullering i forhold til tidligere Q tall for fargelegging så sier det sitt om din strategi…

Og når det kommer til din kommentar angående archer og signifikante data så må jeg bare spørre deg; Selv om det ikke er overveldende data iforhold til antall pasienter i studien. Hva mener du tilsier at kohort2 skal feile?

Data fra invivo studie og første cohort peker jo alle en vei. At man kan forvente en fortsettelse av gode data når det overnevnte er lagt til grunn, så er det langt ifra håp og tro.

6 Likes

OCD og verdens usikkerhet, vanskelige størrelser å forene.

Tror lunsjrommet på taxisentralen er stedet for de som har knekt koden.

Jeg ønsker meg også billige Nano-aksjer, men her virker det som du kjemper mot vindmøller…

1 Like

Nordic Nanovector ASA: Annual General Meeting held

3 Likes

@Eve88 , som du ser av hvordan forum deltakere reagerer på det som er ett råd fra min side om å ta din egen vurdering bør være bevis nok på at det er ett godt råd.

2 Likes