Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Nå nye aksjer til utlån etter Gf

4 Likes

Det er ikke veldig stor interesse for utlån av aksjer nå Eirik. Du kan spørre deg selv om du vill sitte short i NANOV i denne fasen. Alle vet hva som snart kommer. Archer1, DLBCL, Q1 26 mai. Kan heller ikke utelukke partneravtale på dette stadiet, men det vet vi selvfølgelig ikke. Det som gjelder i tiden fremover er kjøp, eller hold.

Tror ikke vi er ferdig med shorting, det ville vært naivt

1 Like

Nå er det jo ikke så uvanlig med tolkninger på dette forum? Når man mangler konkrete nyheter, så tolker man gjerne kroppsspråket under presentasjoner.
Det er vel uansett liten tvil om at store deler av markedet tolket guidingen ganske likt som det @Londonmannen gjør her?

2 Likes

Bare hvet av erfaring at folketrygda kaller inn før Gf ,og short står på ,men her selges ikke .

1 Like

OM øker troen med noen aksjer😎

5 Likes

Takk for innspill etter gårsdagens innlegg. Veldig mye nyttig å lese. Så skader det aldri med en “vegar_beider”, som fungerer som vaktbikkje. Satt lastet opp til taket med PCIB-aksjer da “alle” forventet en AZ-avtale. Det skjedde som kjent ikke, og de få kritiske innleggene på forumet i forkant av dette utfallet ble rimelig nedslaktet og satt klovnefjes på. Det lærte meg at ingenting er sikkert. Ha en fin dag videre.

5 Likes

Jeg skrev ett langt innlegg nanovector for dummies tidligere som gir en ganske grundig presentasjon uten at man trenger studer i 3 år for å skjønne det. Ligger ett stykke tilbake i tråden. Lykke til

3 Likes

Her er den @Fartin , veldig bra

Utenom det anbefales alltid fundamentaltråden, som modereres mye strammere.

5 Likes

OM holding øker smått i dagens lister.

Per wold Olsen er ute av top 50, en råtass av en pensjonist trader :sweat_smile: aldri feil å ta gevinst…

Det sier jo litt om at likviditeten i aksjen har økt når det går an å gjøre så store trades så fort

1 Like

Tror kanskje forklaringen kan være anderledes enn"aldri feil å ta en gevinst". Kan hende f.eks at noen har ymtet frempå at det kunne oppfattes feil med en slik posisjonering i NANO med hans bakgrunn. Kan ha vært en liten dugnad med omplasseringen av disse aksjene i forhold til andre som har økt sin posisjon. Siden det er så mange som spekulerer kan vi jo holde på med det til vi skifter farge.

2 Likes

For alt noen her vet så er det han som eier aksjene fremdeles, bare at de bokføres hos noen andre.

23 Likes

En pussig likhet der ja.

Mulig han ikke satt pris på blesten? :thinking:

2 Likes

Observant, det var vel noe slikt jeg antydet.

1 Like

“Merrill Lynch, Pierce, Fenner & Smith Incorporated operates as an investment advisory firm. The Company provides portfolio management and selection, brokerage and custody, and consulting services. Merrill Lynch, Pierce, Fenner & Smith serves clients worldwide”.
ser ut som Savepig har gjettet riktig

5 Likes

Åpenbart.

Var min første tanke når jeg såg det i morges. Minner litt om god gammeldags flashing i ordrebøkene, bare det nå er i aksjonærlisten :grinning:

3 Likes

Kjenner jeg dette forumet rett så fikk han både telefoner, mailer og blomster på døra etter han ble oppdaget på listen.

200% sikkert at noen har rukket å sende han hatmelding også fordi de ikke er glupe nok til å legge to og to sammen. :grin:

1 Like