Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Der er jo det i praksis. Hvilken lege vil bruke kombinasjonen før den er godkjent?

Svært tvilsomt uansett at en lege heller anbefaler en tilnærmet uprøvd kombinasjon fremfor andre langt mer utprøvde behandlinger.
Dette er en rent teoretisk diskusjon spør du meg

1 Like

Vel, dr. stockman mener noe annet. Men det er mulig vi snakker forbi hverandre
Jeg har sett noen tall ang. feilmedisinering i Norge, men de tør jeg ikke skrive. Da havner jeg vel ut av dette forumet med hodet først :wink:

Det er vel brudd som er nede å testes nå, 25,7 og syns Nano holder seg forholdsvis bra rundt dette nivået

1 Like

Svaret er “de fleste leger”. De fleste leger foreskriver gjerne en hel meny av medisiner for å avhjelpe en og samme tilstand. Særlig eldre kan ha skrinet fullt av medisiner som de tar hver dag. At man søker godkjennelse for å kunne markedsføre en kombinasjon er jo ikke fordi man tror det er en uegnet kombinasjon, men fordi man tror det er en egnet kombinasjon, og det er ingen grunn til å se på disse ambisjonene som noe som diskvalifiserer denne kombinasjonen fra de tusener av andre som det aldri søkes godkjennelse for, men som brukes hver dag.

1 Like

Jeg vet ikke helt hvordan det er i et av hovedmarkedene - USA, men i Norge så tenker jeg at «de fleste leger» som skal bruke Betalutin er tilknyttet et sykehus der de allerede har dispensasjon til å bruke radioaktive legemidler? Ikke det at det er noe problem, mange av sentralsykehusene i de tidligere fylkene våre driver med sånt, f.eks scintigrafi med 99mTc.
Så da regner jeg med at et ‘county’ i USA som er på størrelse med et norsk fylke i innbyggertall nok har et sykehys der de kan injisere Betalutin og at pasientene blir sendt dit? Jeg tviler på at et mindre legekontor ute på prærien setter Betalutin-sprøyten (eller settes den intravenøst?).

Man er nok avhengig av et visst volum i bruken hvis et spesialprodukt som Betalutin skal bli gjort tilgjengelig, og derfor er nok også markedsføring spesielt viktig for en sånn type produkt. Så selv om enhver lege står fritt til å velge sammensetning av medikamenter så vil nok dette i Betalutins tilfelle ofte være et høyst teoretisk valg.

1 Like

Min oppfatning er at betalutin kan brukes av hvilket som helst sykehus uavhengig av disp

1 Like

Vel, dispensasjon var et dårlig ordvalg av meg. La meg heller si tillatelse til å bruke radioaktive legemidler.

1 Like

Finner ikke presentasjonen som har sammenligning av lu177 og en annen isotop. Mener på at en av fordelene med lu177 at den er klar i boksen,=>bare å stikke sprøyta. Den andre krever mer tiltak mot radioaktivitet.
Er på tynn is da jeg ikke finner sliden på hjemmesiden til Nano. Noen som er flinkere å lete?

Påstanden din er helt ukorrekt rett og slett:

Men dette er en problemstilling som har blitt mye enklere ved at NANO er så forsinket, fordi Novartis så til de grader har tråkket opp løypa for Lu177

15 Likes

Hm…

Har de flere studier på trappen? Eller tenker de mer long term?

1 Like

Da var jeg blitt Nordic-Nanovector aksjonær jeg også. Etter den researchen jeg har gjort er det for spennende å stå på utsiden. Ingenting er sikkert, men det får briste eller bære. Lykke til.

21 Likes

Se videoen her. sikkert identisk mottak/behandling med betalutin, men fordel med betalutin som kun administreres en gang med sprøyte.
La merke til at lutathera bruker 7.4Gbq per administrasjon, totalt 4 administrasjoner.
Betalutin er en gang med 15mbq per kg som vil gi 1 125mbq for en på 75kg
Lutathera gir totalt 29 600mbq.
Har ikke lest om bivirkningene, men kan man bruke 29 600mbq så burde 1 125mbq gå bra

2 Likes

Kanskje Lutathera har kortere biologisk halveringstid?

An alternative option for patients in the relapsed setting is chimeric antigen receptor (CAR) T-cell therapy, which entails the genetic modification of autologous T cells via cloned DNA plasmids carrying a viral recombinant vector in addition to T-cell receptor-expressing genes. Unfortunately, as in ASCT, this is an intensive therapy, it is logistically complex, and it may not be available to all patients because of comorbidities and performance status, or rapidly progressive and symptomatic disease not allowing time for apheresis and CAR-T preparation, but also due to cost and limited access. Finally, not all patients will be willing and have enough social support to travel to treating centres to undergo this complex and time-intensive therapy.

Unfortunately, many people still relapse after CAR-T therapy. Other recent entrants to the R/R DLBCL treatment landscape include the ADC polatuzumab vedotin-piiq, the selective inhibitor of nuclear export selinexor, and the anti-CD19 monoclonal antibody tafasitamab-cxix. Unfortunately, even with these novel agents, there remains a huge unmet need in this space. The majority of patients will relapse or progress after a period of time on these agents, and this can occur relatively early if they are nonresponders. There are also unique challenges in the third-line treatment of these patients. Firstly, tolerance to chemotherapy decreases with further lines of therapy. Furthermore, the ability to tolerate full-dose chemotherapy is also dependent on comorbidities, age, and performance status. Therefore, the doses of chemotherapy often require reduction in this patient population, which ultimately reduces the effectiveness, and the outcomes in older patients are generally worse than in younger patients.

Betalutin tar jo innersvingen med god margin iforhold. Gledes til readout samt archer data!

15 Likes

Veldig bra funn, bare å blæste ut på intranettet

19 Likes

Like greit å ikke skrive. buhu

2 Likes

Tenker først og fremst på pris, bivirkningsprofil og behandlings regime ja. Noe man kan sammenligne i R/R 3L.

1 Like

CD20 + CD37 = :rocket:

Oostindie et al.40 demonstrated that the combinations of hexamerisation-enhanced CD20 and CD37 antibodies co-operated in C1q binding and induced superior and synergistic complement-dependent cytotoxicity in patient-derived cancer cells, compared with the single agents. Consistent with these data, a strategy of dual-ligand immunoliposomes of anti-CD20 combined with anti-CD37 demonstrated highly specific targeting to both leukaemia cell lines and B-cell chronic lymphocytic leukaemia patient cells

6 Likes