Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Jo, i teorien er det jo ulovlig, og kan også føre til at man mister skattefradrag ved tap. Men det er selvsagt mange måter å unngå dette på, bl.a. ved å gjøre en avtale med en partner.

1 Like

Da ville den muligens ikke ligget åpen ? Men hvor NANO haren og dens aksjonærer hopper er utrolig uforutsigbart.

1 Like

Belgia har godkjent nye inklusjonskriterier - landet har 3 sites :grinning:

https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2011-000033-36/BE

30 Likes

Da er vi oppe i 6 av 24 land ?

Nei, linken over her dekker vel bare EU?

Har ikke hørt om noen andre land utenfor EU enda. Noen som har oversikt ?

Siden FDA godkjente de nye kriteriene på slutten av Q2, så har vel alle de 14 site’ene i USA kunnet bruke de nye kriteriene i hele Q3 - eller…?

Jeg har forsøkt å lete opp land utenfor EU, men dette er ikke særlig enkelt :stuck_out_tongue_closed_eyes: Vi vet nå at minst 5 europeiske land rekrutterer etter nye kriterier, noe som innbefatter totalt 18 sites (ifølge clinicaltrials.gov). I tillegg kommer Tyskland, men her er det uvisst hvor mange sites som er inkludert.

De viktigste landene å få på plass nå slik jeg ser det er Tyrkia, Israel, Spania og Italia. Dette er land som sammen med UK (som allerede har godkjent nye kriterier) har en stor andel SCT-pasienter i 3L FL (ref pressemelding 30.juni i år). Disse fire landene innbefatter i alt 33 sites og jeg antar Nano har søkt disse landene tidlig! For de to førstnevnte landene har jeg ikke greid å finne noe, mens Spania og Italia kun står oppført med gamle inklusjonskriterier i clinicaltrialsregister.eu.

Angående USA kan kanskje noen andre svare. Clinicaltrials.gov oppgir gamle inklusjonskriterier, men det logiske ville kanskje være at de nye har trådt i kraft…

4 Likes

Det beste er bare å vente til q3 eller q4.

Den dagen markedet ser at dette går veien går kursen amok

6 Likes

Noen tanker om denne?

https://ashpublications.org/blood/article/136/Supplement%201/42/470472/Mosunetuzumab-Shows-Promising-Efficacy-in-Patients

Lovende resultater dette og de kan nok helt klart finne sin plass i fl-behandling…
Dog er dette en behandling som nok retter seg mer mot friskere pasienter enn de betalutin retter seg mot i 3.linje - som vist på denne sliden:

For øvrig tenker jeg det kan være en medisin som kan være aktuell å bruke i kombinasjon med Betalutin.

3 Likes

God orr/cr, unge pasienter (median 59), 10-20 sykehusbesøk, høy prosent alvorlige bivirkninger.

Alt i alt stor konkurrent på orr/cr, men ikke på alt annet som quality of life, administrering/sykehusbesøk, bivirkninger og ikke minst jokeren - upregulation av cd20 expression.

12 Likes

Styrken til Betalutin er nettopp totalpakken. Hjelper jo lite og en medisin er effektiv dersom den er beheftet med en rekke alvorlige bivirkninger, er ressurskrevende å administrere og således gir en elendig quality of life.

Så når man ser etter potensielle konkurrenter til Betalutin, så må man vurdere totalpakken, og da faller de fleste gjennom.

Vi nærmer oss målet for hver uke som går. De største eieren vil helt sikkert garantere for finansiering helt frem til mål og det er solid marked som venter på Betalutin, forhåpentligvis kan det inntas i løpet av 2022. 2022? Det er kun to måneder til vi skriver 2021. Høsten 2016 fikk selskapet et vpldsomt løft, hovedsakelig pga markedsaktørene sin forventning om filing i 2019, aøtså tre år frem i tid. Nå snakker vi om filing i beste fall i siste del av 2021, hgvis jeg ikke har misforstått. Dvs skarve ett år frem i tid! Vi vet medisinen funker, er lett å administrere, gir overkommelige bivirkninger, og at der ligger et meget hyggelig marked og venter på Betalutin. Likevel ligger kursen og surrer nede på kr 15,-! Noe som viser hvilke enorm skepsis marekedsaktørene har fått til NANO. En skepsis den nye ledelsen ennå ikke har evnet å fjerne, dessverre.

9 Likes

Sant det!

Står en hel del om det her

Background: A reason RIT is considered a vital therapy is that it is the first treatment proven to reverse the pattern of decreasing response and duration of response in indolent lymphomas. Durable remissions reduce the need for multiple toxic treatments, which have been found by experts ***** to result in diminished response rate and duration of response. Furthermore, achieving a durable remission can substantially improve quality of life independent of symptoms by reducing the anxiety associated with living with active or dormant disease - particularly when the improved duration of the remissions is measured in years, suggesting a chance of cure.

2 Likes

Er bare så synd at ingen ser denne totalpakken, er det kun oss ? :joy::joy:

1 Like

Det er vel ikke synd?
Da får vi jo kjøpt billige aksjer dag ut og dag inn. Den dagen folk skjønner potensialet i Nano, ja da vil vi se tilbake på +/- 14 som latterlig

3 Likes

Alle som skriver her er over gjennomsnittet interessert i teknologien og selskapet. Om man tenker på hvor mange aksjonærer det finnes i selskapet, hvor mange aksjonærer som finnes på OSB; det er ikke mange. (min personlige mening) Hvor USA har mange som kaster pengene sine på aksjer basert på rene coinflips, har vi i Norge skeptikere og generelt mindre risikovillige. Så jeg er ikke overrasket over at vi er der vi er, og at om det blir en suksess så sier de utenfor at dette var et skudd i mørket.

2 Likes

Håper på en rekyl nå som markedet er mer “risk-on”, forutsigbarhet pga. enkelte avganger over nyttår og vaksinehåp hjelper på tror jeg.

Typisk at høyrisiko lagger litt i forhold til andre.

Shorten dekker seg nok inn nå snart også.
:rocket:

3 Likes

Er nok først og fremst de mest shortede oljeservice-aksjene som dekkes inn, ref PGS og BDRILL i dag, og så kommer nok appetitten snart også for farmaselskaper med pågående rekruttering. Samme hvor mye man snur på dette, så er det en betydelig derisk om samfunnet nå kan begynne å se frem mot normalisering gjennom tilgjengelige vaksiner. Dette betyr risk-on, og da kommer NANO også. Dette vil etter alle solemerker hjelpe Paradigme, ikke bremse.

Nasdaq-futten er i minus, DOW-futten + 5 %, nå blir det selektiv stockpicking fremover. BGBIO forøvrig ned 10 % på at de ikke vil rekke Covid-toget.

5 Likes

På en dag hvor børs går til himmelen greier di å kjøre ned nano .ikke hyggelig