Er bare å prøve selv å bli pasient så skjønner du.
Prøv å google f.eks. non hodgkin’s lymphoma clinical trials eller andre tilsvarende søk hvor du ikke inkluderer ordene Nordic Nanovector, Betalutin, Lymrit etc etc. (Altså ingen av de ordene du kun kjenner til om du kjenner godt til Nano…)
Svaret er dessverre at Nano er E-L-E-N-D-I-G-E på å få ut informasjonen til de som trenger det - pasientene.
Er bombesikker på at samtlige(!) som er rekruttert har blitt det via sin behandlende lege på sykehus som gjennomfører studiet. Og med 94 sites så blir det ikke så mange kandidater fordi kriteriene er snevre (etter hva de selv opplyser) selv om det finnes mange som det kan passe for rundt om i landene hvor mulighetene for deltakelse er tilstede.
Med det vanvittige pengeforbruket Nano presterer å opprettholde er det rett og slett utrolig at de ikke har sett verdien av å bruke noen tusenlapper på en rekrutteringssite og kjørt den opp og frem på google ads.
De kunne faktisk brukt millioner av kroner på det og om det bare hadde kunne redusert tiden på studiet med noen dager hadde vi fått godt betalt for det slik de brenner penger.
Når jeg googler nå får jeg Kymirah siter så det holder øverst på søkersultatene (og jeg googler fra innenifra USA…) .