Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Hvis en aktør A har lånt aksjer fra aktør B, men enda ikke solgt dem i markedet, så har ikke aktør A shortet aksjer enda, og da skal de heller ikke registreres som shortet.

Det er ikke riktigt.

Man må faktisk selge de short før man skal innrapportere posisjonen. Om det lånes nok aksjer uten at disse selges så vil man kunne dukke opp på feks top50

9 Likes

TheObserver «traff planken» nok en gang :dizzy:

Noe annet ville vært oppsiktsvekkende og sågar en tjenesteforsømmelse fra strategene i Roche.

1 Like

Kanskje derfor Mr Wold eller hva d var, var inne i en periode. Alle var opptatt av at d var et godt tegn at han var inne topp 50, men han ble da vitterlig borte igjen fort.
Shorter???
Nå har ikke jeg sett lista i d siste så…

Dagen han gikk ut av listen så entret MERRILL LYNCH lista med akkurat samme aksjer. Flere og meg selv inkludert mener han kan ha flyttet aksjene. Om det er fakta blir umulig å finne ut av, men en besynderlig tanke.

3 Likes

Har veldig tro på selskapet nano og skal være med på denne reisen. Men selv valgte jeg å selge meg ut på fredag i påvente av Q1. Personlig syntes jeg risikoen er vanvittig høy, da nano absolutt ikke god troverdighet fra tidigere og ei heller et mer overraskende Q sist. Må bare bøye meg i støvet for den som tørr sitte. Ser risk reward bedre utenfor Q enn å sitte på aksjer.

2 Likes

Historisk sett har det ofte vist seg å være smart å sitte utenfor ved Q men denne gangen tror jeg ikke det.

7 Likes

Jeg går for gull. Har toppet min egen konto samt gått inn med fruens og barnas sparepenger. Dette blir bra! :grin::grin::grin::+1::+1:

2 Likes

Da sitter vi i samme båt! Første gang jeg anbefaler nær familie en aksje🙈

1 Like

Så du mener altså alt fra endring av inklusjonskriterer, CRO samarbeid, høyere covid vaksinasjon til mindre konkurranse i studiene skal gjøre rekrutteringen verre og ikke minst på lik linje som i Q4?

Jaja, du sier du har stor tro på selskapet men samtidig så sier du at tillitten til selskapet ikke er tilstede :man_shrugging:

Lykke til, får håpe du slipper å bli tagget i perrong memen etter Q1 :slight_smile:

5 Likes

Noen som har gjort seg tanker om det på
Onsdag kommer mer informasjon om veien videre for MZL og alpha37?

1 Like

En del spørsmål og undring rundt flere ting i Nano om dagen. Slik som Archer-1, Dlbcl, Mzl og alpha37. Jeg sitter med en følelse av at vi i løpet av svært kort tid(ila Q2) får svaret på det meste, at selskapet har lagt en klar vei videre og hvordan denne skal oppnås. Jeg tror heller ikke at vi er særlig langt unna en større partner, og at denne, i første omgang, kommer fra asia :blush:

Det virker som at selskapet har kvittet seg med daukjøttet og at det er mer plan rundt ansettelser og drift. Her tror jeg styreleder skal ha mye av æren.

Håper virkelig for selskapets, pasientenes og aksjonærenes del at onsdagens rekrutteringstall viser 15+ og fortsatt god kontroll fra selskapets side :+1:

4 Likes

Historien endret seg allerede ved forrige kvartalsresultat, og da kom den positive vendingen så plutselig på markedet at man ikke rakk å summe seg, og jeg kunne utnytte den perplekse reaksjonen til å kjøpe alt jeg kunne på 16 kr før aksjen skjøt fart oppover. Denne gangen er markedet langt bedre forberedt på gode nyheter, og jeg tror disse nyhetene blir priset inn ganske omgående slik at det blir en relativt dyr affære denne gang for den som parkerer seg på utsiden med tanke på å kjøpe seg inn i etterkant. Med tanke på den lave risikoen for skuffelse på onsdag vil dette være en kostbar forsikring. Da har jeg heller ikke tatt høyde for at prisen også kan ha blitt en hel del høyere i løpet av tirsdagen.

3 Likes

Der er du igjen :dart: Kjøp på 16 å selg på
84( PCIB) Slutt a! Kjøper meg inn i «kula» di!

Hvis du har problemer med det så får du heller trøste deg med at jeg satt med CRU-aksjer til de ble verdt 35 mill for til slutt å ende opp med langt mindre enn jeg hadde gitt for dem. Jeg er god på bunnfiske, men generelt alt for uvillig til å selge selv om en aksje har tidoblet seg som f.eks. NANOV da jeg gikk inn på 12, men aldri solgte selv om den hadde vært oppe i 129 kr.

2 Likes

Ingen problemer kamerat , men at du treffer så spot on hver gang gjør meg å sikkert flere «misunnelig» Gidder ikke dra den lengre. Lykke til på onsdag i nano å videre i flere :+1:

Damn :clap:

Kanskje hovedforklaringen på å være en god bunnfisker er å ha utstrakt motvilje mot å løpe etter aksjer. Men det logiske ville jo vært å begynne å selge når man er bestemt på at prisen er blitt for høy til å kjøpe noe mer (ihvertfall så lenge det ikke har kommet til ny informasjon underveis). Så det er dessverre vanskelig å opptre helt rasjonelt i aksjemarkedet.

3 Likes

Interessant at du finner risikoen i NANOV vanvittig høy, samtidig som analytikeren hos DnB har satt en 45% LoA. Rett nok har analytikeren også mer enn 50% sannsynlighet for at NANOV ikke vil lykkes.

Jeg skal være forsiktig med å si at du tar feil og at din taktikk ikke vil lykkes. Men jeg finner det interessant at du tydeligvis ikke vektlegger de grep selskapets nye ledelse har tatt det siste året og de resultatene de tydeligvis har oppnådd, ref Q4 20 presentasjonen. Ut fra ditt valg forventer du at det som kom frem på Q4 20 var tilfeldigheter og at Q1 21 vil vise at selskapet er tilbake der de var før ledelsen i samråd med FDA tok sitt dosevalg i Paradigmestudiet.

Vel, jeg velger å tro at de resultatene som kom på Q4 20 presentasjonen kom som en direkte følge av de grep ledelsen har tatt. Og jeg velger å tro at effekten av disse grepene slett ikke er blitt mindre når nå Q1 21 skal presenteres. Og kombinasjonen av økt effekt av ledelsens grep, samt redusert smittesituasjonn utover etterjulsvinteren mener jeg vil øke tilliten til at Betalutin blir medisin og at ledelsen vil evne å levere i henhold til guidingen. I så tilfelle frykter jeg du vil bomme på dine antagelser og at bekreftelsen av Q4 resultatene vil redusere markedsaktørene sin skepsis mot NANOV og at selskapet vil gjennomgå en reprisinging umiddelbart etter ledelsen sin presentasjon av Q1 20.

Men for all del, lykke til!

2 Likes