Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

For et par år siden proklamerte jeg mange ganger på HO at hvis jeg fikk 3 PHO-aksjer for hver NANOV-aksje så skulle jeg skifte beite. Det nærmeste man kom til det bytteforholdet var vel når PHO falt til 31 kr mens NANO holdt seg mellom 85 og 90. Hadde forutsetningene blitt innfridd og jeg hadde beholdt PHO helt til nå så hadde det utgjort langt mer enn 10 mill i forskjell. Heldigvis ser jeg alltid fremover og gidder ikke ergre meg over hva som kunne ha vært. Men det er jo et eksempel på hvor store utslag små nyanser i avgjørelsesgrunnlaget kan utgjøre.

1 Like

Mye man kan bli frustrert over dersom man ser i speilet og hva man kunne gjort, men ikke gjorde. Men har den noen hensikt? Å leve er som å skrive uten viskelær. La oss heller tro at vi denne gangen har gjort noe riktig når vi nå har satset store summer på NANOV.

Peter Braun når vi kommer til Q&A på slutten av Q1:
(skru på lyd…)

2 Likes

Morsomt at du drar denne frem, husker godt trådene i HO. Jeg tok selv jernviljen frem med inngang på 25 og holdt hele veien opp og ned. Det har mildt sagt vært en strabasiøs reise, men med hvert “checkpoint” har jeg økt yttligere.

Er nok mange som har et ambivalent forhold til aksjen, men når til og med vegar_beider melder inngang; så bør man kunne trygge seg med at selskapet har klart å snu skepsisk til optimisme!

4 Likes
3 Likes

Mange her tar dette veldig personlig, men jeg er bull nano. Bare ikke bull Q. Er bare en annen synsvinkel enn dere som er positive, ikke mer hokus pokus enn det…

Men jeg vil heller betale mer for hva jeg vet enn å nå betale mye for noe mange antar. Dette er summen av min analyse. Har jo flott gevinst frem til nå, og viktigst for meg er ikke Lotto, men å ikke tape penger. Jeg kjøper uansett nano innen to uker, men den kan falle 40% på lav rekruttering, mens den kan stige 10-20% på guiding slik jeg regner meg frem. Da er min beregning å være ute over Q. Vet mange har andre analyser, og derfor vi alle gjør eget arbeid :slight_smile:

Men, ikke glem kursen har gått fra 13-28kr på nettopp DENNE forventingen satt på spissen. Mange glemmer dette.
Og tross alt, de har underlevert i maaange Q på rad nå, de har en «stang in» i Q4 (forrige). Naivt begge sider å tro at dette er nok i seg selv å vite noe fornuftig fra, men jeg velger å være konservativ å se på historie og «logikk».

6 Likes

Man skal vel heller ikke glemme at kursen for noen uker siden lå på 35 kr, og at selv da var det et stykke opp til DNBs estimat på 40 kr. Emisjonen har tynget aksjekursen, men nå tror jeg vi kan se på det som en fordel at vi fikk denne på plass og kan nyte kursstigning som ikke hemmes av “emisjonsspøkelset”. Blir det flere emisjoner så vil det være på et kursnivå som ingen skremmes av.

1 Like

Dette har du nok rett i, men igjen, skulle rekrutteringen bli trøblete så kan dette bli en skikkeleg kalddusj motsatt vei. For dagens guiding er så hårfin du kan få den

1 Like

Om rekrutteringen skulle være litt mindre enn forventet så vil det være avgjørende om ledelsen guider at den vil ta seg opp nå som pandemien for alvor er på retur. Og la oss ikke glemme Archer-1 cohort 2 som kan dukke opp når som helst. Neppe spesielt lurt å befinne seg på utsiden når den meldingen kommer, for jeg tenker at sjansen er svært liten for at den vil skuffe markedet.

2 Likes

Annab - enig med deg i at alle får gjøre sine egne beregninger/beslutninger. Mulig jeg misforstår deg, men for meg virker dine antagelser for å være noe unyansert - at siden nedsiden (40 % nedgang på dårlig rekruttering) er høyere enn oppsiden (10-20 % stigning ved rekruttering iht guiding), velger du å være ute før Q.

For det første følger jeg deg ikke helt på beregningene - og hva legger du i dårlig rekruttering (10 pasienter, 5 pasienter?)? Selv med kun 8-10 pasienter vil rekrutteringen være betraktelig høyere enn 2 pasienter (aug-nov 2020) som kursen på kr 14 var basert på - og da har en også fått inn totalt 24 flere pasienter enn når kursen lå på nevnte kr 14.
For det andre - det mest sentrale en må ta med i betraktning er sannsynligheten for at noe skal inntreffe - i aksjemarkedet kan en aldri vente til en har fått en 100 % bekreftelse- da er det for sent. Spørsmålet er derfor - mener du at sannsynligheten (ved å se hen til historikken og tidligere Q) er betraktelig høyere for at rekrutteringen er tilbake til 2 pasienter pr Q (som vi fikk i Q3) - eller mener du at de siste grepene fra ledelsen (endrede rekrutteringskriterier, fått inn eksternt firma til å følge opp rekrutteringen mv) gjør at sannsynligheten for at rekrutteringen er iht guiding/kanskje til og med overstiger guidingen)?

Etter mitt syn tilsier dagens kurs at markedet ikke er overbevist om at Nanov vil innfri på guidingen ift rekruttering - og derfor tror jeg ikke at kursen vil falle om rekrutteringen ligger på 8-10. Husk at ATH var på over kr 60 - med rekruttering iht guiding (ca 15), og om markedet tror på at en vil øke rekrutteringen fremover (7-8 pr måned) er jeg overbevist om at kursen vil stige mye mer enn 20 %. Her blir det også av interesse 0 høre hva den nye CEO sier om fremtiden og prosessen knyttet til søknadsprosessen.

Dette er kun mine betraktninger.

10 Likes

Jeg forstår ikke helt. Hva er dårlig rekruttering og hva er guiding i ditt scenario?

Slik du tenker nå så antar du at msrkedet priser inn suksess nå, og ikke usikkerhet?

1 Like

Det er nå og fremover samfunnene gjenåpnes etter koronaen. Det er nå og fremover vi må regne med mer økning i inklusjonene. Over 10 inklusjoner nå vil fremstå positivt, såfremt det guides høyere tall fremover og en begrunnelse for at tempoet i guidingen opprettholdes.

Glem heller ikke at interim Paradigme ga gode tall. En stor usikkerhet er dermed ryddet av veien, ikke minst siden tallene har vist god konsistens, og dermed også sannsynligvis vil gjøre det fremover. Archer-1 er ikke stoppet, slik noen har trodd. Men resultatene har til nå vært så entydige og overbevisende at NanoV har kunnet innskrenke opprinnelig utprøving fra 25 til 6 pasienter. Det sier ganske mye!

Så det er altså flere årsaker til kursoppgangen, for bare å ha nevnt det medisinske. Også store forbedringer innen ledelsen , god emisjon og stø aksjonærstruktur bidrar.

5 Likes

De har jo gjort store forrandringer siden de bedragelige kvartalene. Skjønner ikke hvordan du kan sammenligne flaks"stang inn" med forbedringer ledelsen har gjort som har allerede vist effekt.

Lykke til med perrong investeringen din :bomb: skal spise ordene mine om du får rett men jeg har mine tvil.

1 Like

Jeg henger ikke med på analysen om 40% nedgang ved dårlig rekruttering, og 10% oppgang på guiding. Spåkula til Lilli Bendriss som er funnet?

Synes det er flott at du følger din egen strategi og deler den her.
Upopulært ja, men du spiller i det minste ett sikkert spill så lenge du allerede sitter med gevinst. Det viktigste alle kan gjøre underveis er å sikre gevinst når man kan.

Er også helt enig med deg i at hvis det blir en gledens dag på Onsdag så kan du alltids hoppe på igjen da den nok skal oppover igjen til ett nytt konsoliderings nivå.

7 Likes

Historisk sett har det alltid vært helt mulig å få med seg rikelig med oppside selv om prisen rykker bra når de gode nyhetene kommer, så det er ingen grunn til å la seg trigge av den logikken

3 Likes

Jeg trigges litt av 40% nedside og bare 10% oppside, men jeg forstår at forutsetningen er at de er tilbake på 3 pasienter innrullert i kvartalet. Så det er fair da…

Tallene får stå for posterens egen mening.

Er uansett bare noen dager til vi har fasit

2 Likes

Hærlig med folk som tørr være like åpne om handlene sine som deg @Annab ! Alle har sine personlige forhold å ta hensyn til når det gjelder risikohåndtering. Men med den åpenheten inviterer du meg også til å tenke at dine vurderinger

kan være noe farget av størrelsen på posisjonen du hadde. Vet i hvert fall fra egen erfaring hvor vanskelig det er å være objektiv i slike vurderinger. Ikke bare ift. til størrelse på posisjon men også lett å bruke egen kursinngang som referansenivå (vanskeligere å selge med tap enn gevinst f eks). Jobber mot egne tilbøyeligheter hver eneste dag :slight_smile:

Men jeg påstår ikke at du har gjort noen feil vurdering her! Det viktigste er vel å unngå ufrivillig exit fra børsen:-) Og uansett: gratulerer med pen gevinst.

3 Likes

Takk for denne, og helt rett. Jeg ville bare si min side av saken da veldig mange virker så sikre og bare ser en vei og det er opp. Mener vi har hatt rikelig med overraskelser andre veien til å også vite bedre og forstå hvertfall dem få som vil ta den veien ved Q.
Har hatt en stor posisjon for min del å være på ca 30.000 aksjer.

Så for å kommentere litt videre. Når jeg sier 40% ned, så er det festet i at rekrutteringen er så lav at guiding pushes ut. Dette må ses i lys av Q2, men selv mener jeg 0-7 pasienter er nok til at dette blir svært sansynlig.
Jeg tenker også at guiding er knallbra, men at mye av den kursøkningen allerede spiser av oppgang om dette blir levert. Da mener jeg selv at maks 20% oppgang er riklig. Og kjøper meg gledelig inn, uten å tenke på hva jeg har gått glipp av, men heller hva jeg FÅR. Vet mer.
Leverer de over så sier jo ting seg selv, tok grundig feil.

Det jeg tror mange overser her, er at:

  1. dette Q inneholder « jul, nyttår og helligdager» som jeg personlig tror har senket mulighetene. Altså fra er pasient perspektiv.
  2. forrige Q, var kanskje for bra og stang inn, da de har ringt opp pasienter som tidligere har fått nei til å bli med. Så en slags backlog, kanskje denne er tom nå.
  3. dette er det viktigste for meg, og det er at selv om de fikk et bra Q4, så betyr ikke dette at Q1 blir bra. Kan være vær og vind som slo ut, men kursen blir berørt av frykt da vi er investorer. Også, tingene de har gjort er NETTOPP gjort og alt er nok ikke heeelt på skinner. Fra Q2 ja.
    Så føler mange overvurderer Q1.

Så, oppsumering. Dette kvartalet er en brist eller bærer, hvor jeg ikke syntes det er en mellomting. Og da må man i følge min filosofi ta et ståsted. Da å hvile ikke belønner seg. Jeg har valgt å stå utenfor.
Tenker jeg maks kan gå glipp av 40% av en reise på kanskje 500%. Eller så kan jeg unngå tap, samme eller doble posisjon å få 500-1000% :slight_smile: vinn vinn.

2 Likes