Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Ikke les “et års tid” strengt som eksakt et år da. Godt mulig jeg tillegner tråden ufortjent mye bull faktor, men endrer ikke poenget mitt mye om du bytter ut “medisin på markedet” med godkjent FDA søknad. Og poenget mitt var uansett ikke at tråden er for bull, bare at kursen skulle vært høyere hvis denne tråden reflekterte markedskonsensus. Så takk til alle meningsavvikere!

Uansett, hva er realistisk tidslinje fram til første inntekt fra salg, hvis alt går like smooth som vi håper? Spørsmål til bedre vitende, svar mottas med stor takk! :slight_smile:

3 Likes

ferdig rekruttert höst 21
Avlesning des/jan 21/22
innsendelse söknad h1 22 (usikker på hvor lang tid dette tar – alt fra 2 mnd til 6 mnd föler jeg er realistisk… tenker det kan gå relativt fort siden de har rolling review pga fast-track og at studien er relativt liten som gir mindre data å gjennomgå og sammenstille)
godkjennelse h2 22
Förste salg primo 23

13 Likes

Sett i lys av den respons @Annab sin melding om eget salg fikk,. skulle man minst tro at hun/han var styremedlem i Nano…

1 Like

hehe, den reaksjonen reflekterer nok vår ubevisste frykt :rofl:

Om flere har tenkt som Annab, så er det mange aksjer som skal kjøpes tilbake når fasiten foreligger, så lenge den positive trenden fortsetter :+1:

1 Like

How the tables turn :man_shrugging:

:man_shrugging: :man_shrugging: :man_shrugging:

13 Likes

Det dette egentlig forteller oss, er hvor liten vekt en del av innleggene på en slik tråd fortjener…

4 Likes

Hvis det er mange som har solgt på ren autopilot så forteller det jo litt om at det kan bli trangt i døra når disse (og mange andre) skal inn igjen.

4 Likes

Det fremste argumentet for at det er helt greit å sitte utenfor på kvartalsrapporter fikk vi forrige gang på Q egentlig, når den villeste meldingen kom, og likevel fikk man kjøpe på 16 om man var på ballen.

4 Likes

Legger man samme faktor til grunn og ser på prosentene isolert sett, så vil en exit på 28.5 NOK på tirsdag gi en teoretisk anledning til å plukke tilbake på 33.60 NOK.

Så hvis man ser på risk / reward i en slik call; er det sannsynlig at vi åpner på 23.50 NOK på dårlige nyheter? Selvsagt, men da skal mye ha gått galt i forhold til signalene som har kommet fra diverse meldinger i det siste.

Så må man spørre seg selv; ved gode bekreftelser denne gangen, og som i langt større grad enn ved Q4-rapporten sannsynliggjør en readout i 2021; vil ikke det få flere investorer inn i aksjen enn ved forrige runde? Deriskingen vil være signifikant.

Som flere har vært inne på; var forrige Q egentlig bare et blaff med mye stang inn?

Holder de guidingen nå og leverer inn en så og si garanti for enrollement completed i september, så er jeg ikke så sikker på om inngangsmulighetene vil være like selvfølgelige som ved Q4.

Det bør bli rimelig trangt i døra hvis de har lagt til 15 - 20 nye pasienter siden sist.

Men dette er jo den store fascinasjonen ved aksjer; det er helt umulig å forutse markedets bevegelser rundt slike ting, og ingen veddemål er i så måte feil, men utfallet for hvordan man kan «ro» seg inn igjen hvis veddemålet gikk at skogen er heller ikke gitt :wink: Historier gjentar seg sjeldent likt.

22 Likes

Skulle bare legge til at selskapet nok har “alles øyne” på seg denne gang, i større grad enn ved forrige presentasjon. Så man kan nok forvente at ved overraskelser, opp som ned, vil mer tas ut ved gap denne gangen.

4 Likes

Med fare for å bli beskyldt for å bidra ril ekkokammer og hause NANOV, så vil jeg likevel fremholde at jeg også tror NANOV vil overraske på oppsiden.
Rasjonale er den positive rekrutteringen selskapet oppnådde fra nov 20 til feb 21, til tross for pandemien og at den nye protokollen ikke var godkjent i alle 24 land før i feb 21.

Fra feb 21 har protokollen vært godkjent i alle 24 land og det har stått 97 siter klare til å ta imot pasienter. I tillegg har covid 19 vært på kraftig retur. Derfor blir jeg ikke overrasket dersom de har rekruttert flere pasienter enn hva markedet forventer og at de gjentar guidingen mhp når avlesning av Paradigme skal skje.

Mennjeg skjønner at brent barn skyr ilden. Og siden kursen fortsatt ligger såpass lav som den tross alt gjør, så innser jeg at dersom man velger å stå på utsiden onsdag, så vil man fortsatt kunne få betydelig gevinst ved å kaste seg på «toget» i fart. Og skulle NANOVECTOR mot formodning komme til å skuffe, så har man jo unektelig skutt gullfuglen ved å sette seg på utsiden. Men sant og si, så tror jeg ikke det skjer og derfor velger jeg å bli sittende med flere aksjer enn jeg noensinne har hatt i NANOV.

3 Likes

Her skylder du å gjøre leseren oppmerksom på at ved Q4 ble markedet så til de grader tatt på sengen. Det var nok en del selgere som var i sløveste laget den dagen. Jeg tror nødvendigvis ikke at selgerne tør sove sin tornerosesøvn en gang til. Er rimelig sikker på at såvel kjøpere som selgere vil være betydelig mer på alerten på førstkommende onsdag.

5 Likes

Jeg blir betenkt når jeg ser hvor høye forventningene til Q1 hos mange er. Jeg har vært selv vært med på oppturer og nedturer siden starten, og vet hvor lett det er å la seg rive med når alt ser ut til å gå veien.

Samtidig har for høye forventninger har bidratt til mange brutale nedturer i denne aksjen. Så kan man si at denne gangen er det annerledes, og jeg også håper og tror det. Samtidig vet jeg at vi som mennesker har en tendens til å overvurdere egne vinnersjanser. Det rasjonelle som investor er derfor å motvirke dette bias ved å ta forbehold og jekke ned egne forventninger, så får man heller bli positivt overraska.

3 Likes

En grei tidslinje. Hvor realistisk den er skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg tror nødvendigvis ikke at aksjonærene trenger vente til først salg av Betalutin, trolig heller ikke til FDA godkjennelse foreligger, før de store pengene viser seg i kursbildet.
Dersom teorien rundt ny CEO er korrekt, så vil trolig Roche ikke ha behov for en FDA godkjennelse før de velger å slå til. Vi må ikke glemme hvem Roche er og hvilke kompetanse som befinner seg i selskapet. At de nå i tillegg har en av «sine» som CEO forteller meg at Roche kan, jeg sier kan, få kjennskap til data før de kommer offentligheten for øret. Derved kan de få et forsprang i å vurdere dataene før andre BP får kjennskap til dem. Og jeg vil da ikke bli overrasket om Roche vil kunne gjøre sitt fremstøt samtidig eller litt før datene for Paradigme avlesning blir offentliggjort. Skjer det har aksjonærene i NANOV tilgang til de store pengene lenge før en FDA godkjennelse foreligger eller at Betalutin er i salg.

Jeg tror svært mye vil skje innenfor det neste 12 måneders belte og jeg blir ikke overrasket om vi trolig snakker om en tidsperiode som er betydelig kortere enn 12 måneder heller.

6 Likes

Historien tenderer til å rime.:wink:

Fant denne på Shareville :

Merlin på FA diskuterer et innlegg fra TI:
Sakset fra TI (Crypto1):
"3FL marked = 0,7 MRD USD (5,74 MRD ved dollarkurs 8,2) , markedsandel 70%. Driftsresultat lik 80% av omsetning. P/E lik 12.
3FL markedet vil alene kunne gi NANOV en verdi på 38,4 MRD (ca 384 i kurs med dagens antall aksjer, om vi må vanne ut 20% til så ca 320 i kurs)

2FL marked = ca 2,5 MRD USD (20,5 MRD ved dollarkurs 8,2), markedsandel 30%, driftsresultat 80% av oms.,
PE lik 12. Verdi: 59 MRD (Tilsvarende 974 i kurs (384 fra 3FL +590 fra 2FL) med dagens antall aksjer eller 779 med utvanning på 20% på ett eller annet punkt).

Når man når markedet med Betalutin, vil en bekreftelse på produktet og godkjenning av salg/markedsføring av produktet gi selskapet en prising utfra forventning om 3FL eller 3FL +2FL.
Partnere eller oppkjøp vil måtte komme inn på en pris hvor det er tatt utgangspunkt i verdifastsettelsen over.
Om man er langsiktig så er det derfor utrolig godt gjort av selskapet å treffe markedet
med en “100% owned asset” i stedet for å ta imot betaling (partnere som vil inn) mot å redusere egen risiko underveis (kapitaltilgang og kunnskap)."

Merlins respons:
Ut fra ovenstående estimatvurdering på 38,4+59 mrd gir dette en kurs på 97,4mrd/98mill aksjer =994 dvs nesten 1000kr. aksjen!

For egen del vil jeg tilføye at det også er potensial i 1FL og i kombobehandlinger. I tillegg kommer bla Alpha37 der NanoV har meget lovende prekliniske data og verdifulle patenter og der de venter på Investigational New Drug (IND) godkjennelse.

I tillegg vil jeg peke på at meget viktige investorer som gründer Roy Larsen og øyelege Ole Martin Halvorsen nylig har øket sine beholdninger og en “kanon” som Per Wold-Olsen, kjent norsk og internasjonal biotechleder har nettopp gjort millionkjøp i NanoV. De 20 største investorene sitter ellers nesten utelukkende i ro med sine posisjoner, noe som er betryggende.

Husk også på hvor viktig Betalutin vil være for kreftpasientene! Ved å erstatte cellegift- og røntgenbehandling reduseres bivirkninger voldsomt for pasientene.

Mine tanker:
3FL markedandel på 70% vil bety å nå ut til absolutt alle som er i potensielt marked for 3FL, det er urealistisk.
Det er også misvisende å ta markedsverdi til en indikasjon og gjøre beregning fra, da pris for andre behandlinger er på andre nivåer.
Og det eksisterer meget dyre behandlinger. Videre er det viktig at det murine antistoffet som brukes i Betalutin ikke er gunstig for gjenbehandling.
Så å operere med antall pasienter og potensiell pris på produkt er viktig for at det ikke skal bli meget misvisende.
Et annet moment er at produkt-pris vil ikke være det samme i alle land,
og det kan være nødvendig og beregne en noe lavere sum i gjennomsnitt for alle land som ikke er US.
Sett diskusjoner om dette, med 50% produktpris antatt i land utenfor US(+EU5? husker ikke) om jeg husker rett. Har ikke kunnskap til å vite om dette er korrekt og realistisk.
25% er noe jeg tenker på som konservativt men ser brukes av dyktige skribenter, 40% er hva jeg tenker er bullcase peak sales.
Driftsresultat brukes som 80% her, forventer betydelig lavere, av årsaker som burde prise selskapet betydelig høyere. Utvidelse av pipe og fokus på dette. 3FL er foten i døra.
Men isolert, tror jeg 3FL, kostnaden til drift her, og skatt(samt utsatt skattefordel) vil gjøre at denne delen av driften(kun kostnader relatert til 3FL)
vil ligge i området 90-95% for årsresultat. Vi har tatt store deler av denne utgiften i løpet av forskninga gjort de siste 13 årene.
P/E 12 er vanskelig å jobbe rundt å med. Bransjen prises fra veldig lavt til veldig høyt i P/E,
danske genmab til over 30 i P/E i skrivende stund er ikke veldig spesiell i så måte heller. Det har vært vist til p/E over 90 i bransjen også.
Gjennomsnitt P/E var for et par år siden rundt 8.
Ved vist suksess i 3FL er det sannsynelig at markedet er villig til å prise inn betydelig kommende suksess i fra pipeline med andre ord.
Utvanning på ytterlig 20% er sannsynelig for utrullering i markedet.
Og vil ikke utelukke en til 20% utvanning dersom det er mye positivt sentiment, for å breie pipeline betydelig(tenker partneravtale og rettet emisjon her).
Begge er utvanninger som burde tenkes på som særdeles positivt.

En del av replikkene til 3FL vil således gjelde til 2FL, og den manglende pipeline som ikke diskuteres som Merlin viser til, er årsak til svakere driftsresultat,
men også høyere kurs og potensielt betydelig høyere P/E ved positivt sentiment.
Selskapet selv vil vise til historisk generell markedsverdi til enkelt-indikasjon fordi det er god generell kunnskap, men også fordi de ikke vil spekulere i produktpris.
Det er ikke det samme som at den burde anvendes til konkret verdi-beregning uten å forstå begrensningene til informasjonen.

Viser litt lett tallgymnastikk for å eksemplifisere momenter:
3FL, 40% PMP(peak market penetration) US 150.000$/behandling, US pasientgruppe totalt 5800, 40% er 2320 pasienter, 348 mUSD.
EU pasientgruppe 4500, 40% gir 1800 pasienter, antar 75.000$ snitt for behandling her, gir 130 mUSD.
478 mUSD, med 8.2$ kurs er 3919 mNOK. Dersom driftsresultat lik 80% av omsetning, så er årsresultat her 3135 mNOK.
For P/E 12, 37,6 mrd markedsverdi og 20% utvanning vil jeg få 313 NOK i kurs på aksjen.
Til at jeg brukte halve pasient-grunnlaget, og kom til nesten samme sum er det noe spesielt her.

For å ikke hausse skal jeg la være å overføre dette til ARCHER-1 beregning, tenker 30% markedsandel peak penetration der er mulig. Men fint om noen kan sende dette i post til crypto1 på TI som replikk til hans post,
er ikke bruker der etter uenighet med pdx.

7 Likes

Fra NanoVs hjemmesider dokumenteres 70%- 3FL. https://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Nordic%20Nanovector%20-%20Carnegie%20HC%20seminar%2012%20March%202021.pdf

Jeg skrev også at det må neddiskonteres, trekkes fra for risiko og skatt til opplysning. P/E har vel ikke ligget på 8 heller 16X.

Plenary session på ASCO om 177Lu:

5 Likes

Da ser det ut om om at @Annab sitt ene lille innlegg om å ikke være ultrabull over Q er besvart sånn noenlunde, er det noen andre som ikke skal sitte over av en eller annen grunn :laughing: