Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Svart og svart fru blom, pepret med masse optimisme og vantro :sweat_smile:
Jeg er ikke negativ nano, jeg er negativ Q. Dette sier vel litt om forumet og nettopp hvor blinde mange blir på en aksje. Jeg er «investor» så prøver å tenke risiko først, så reward. Her får jeg et tydelig inntrykk at mange gjør det motsatte.

Folk snakker om tydelige signaler på at dette går veien - foreligger vel strengt tatt ikke?
Og, optimismen på at nano faktisk ikke bare skal levere på guiding, men overlevere denne gangen… da får jeg litt ståpels som igjen forsterker min exit før Q. For da er fallhøyden større og oppsiden mindre.

Så lar jeg Q snakke for seg selv snarlig, så ses vi som aksjonærer neste eller om 2 uker igjen :slight_smile:

3 Likes

Alle skal selvsagt ha lov til å komme med sin ærlige mening, men så lenge dine kommentarer fra Q1 er sitert av @Pk2k litt lenger oppe, skjønner jeg ikke at du ikke skjemmes av det du holder på med.

Jeg har ingenting i mot kritiske røster, men dette blir for dumt.

7 Likes

For din egen troverdighets skyld:

Har du noen kommentarer til @Pk2k sitt innlegg med dine tidligere sitater lenger oppe i tråden?

@Annab hva har endret seg siden kommentarene dine som @Pk2k har limt inn over her og til nå som har gjort at du har valgt å sitte utenfor ved Q1 rapporten da?

1 Like

Klassisk FOMO.

Superbull når man er inne, alle andre må kjøpe på mine sterke argumenter for å eie aksjen.

Når man tar den gode gevinsten er FOMO-effekten betydelig. Hva om den gode meldingen kommer når jeg har cashet inn. La meg forsøke å prate ned kursen ved å fortelle alle andre om at de må selge ned kursen så jeg kommer inn billigere igjen.

NANOV kan selvsagt overraske negativt ved Q1, og kursen kan like gjerne falle som å løpe videre. Men den faller i alle fall ikke fordi vi hadde masse høytider siden sist som kan spenne bein under rekrutteringen…

Et forslag for de som ikke tåler å være all in eller all out uten å måtte argumentere for sin posisjon til enhver tid. Ha 70 - 80 % long til enhver tid, flipp resterende inn og ut hvis man behersker tradingen, eller er i tvil grunnet makro, Q eller annet.

Jeg tok selv ut en tradingpost på fredag, og det er med bismak fordi jeg vet at den kunne jeg kanskje ha fått 10 kroner mer for til uken. Men det er helt greit da jeg ikke rører ved longposten. Det er helt umulig å vinne med long og trading samtidig, så fin ut balansen mellom de og tål at en av de vil «bomme» fra tid til annen.

7 Likes

Det forundrer meg hvor mange som trader kortsiktig. I mitt hode er det ren bingo.
Andre bruker stopp-loss og selger når man heller burde kjøpt.
Jeg kjøper bare aksjer der det langsiktige veddemålet har positiv forventet avkastning. (Jeg har bare 2 aksjer hvorav Nano er en av dem. Resten er i indeksfond)

Hvis nedsiden er 1X, oppsiden 10X++ og sannsynligheten for suksess er f.eks 50% blir dette et glitrende veddemål. Hvis kursen faller blir veddemålet enda bedre. Jeg håper derfor på fall i aksjer jeg kjøper, inntil jeg er fullinvestert.
Ofte er forventningene frem mot Q for store med påfølgende kursfall. Jeg håper det skjer i Nano men om det skjer eller ikke er ren bingo.
På lang sikt derimot tror jeg som Einarsson at dette blir «neste Algeta» og det hyggelige er at lang sikt i dette tilfellet ikke er særlig lenge.
Om antallet pasienter er litt over eller under forventning bryr meg midt i ræ,.,. Spiller det noen rolle om de blir ferdige i oktober, november eller desember hvis oppsiden er 10X++ ?
Ville dere sagt nei til 10X++ fordi det kommer 2 mnd senere ?
Jeg synes noen av innleggene her inne er mer enn merkelige.

18 Likes

Ok, polltid

Hvor tungt sitter du i NANOV før kvartalspresentasjon?
  • All in
  • Overvekt
  • Undervekt
  • Helt ute

0 stemmegivere

3 Likes
Hvor mye av porteføljen din er i NANOV før kvartalspresentasjon?
  • 100%
  • 80-100%
  • 50%-79%
  • 20-49%
  • 1-19%
  • Nada, null, zip

0 stemmegivere

1 Like

@Annab du skjønner at det fremstår veldig som om du snur veldig på hælen hvordan du skriver ut i fra om du er inne eller ute av aksjen?

4 Likes

53% av en poll jeg startet for noen dager siden stemte på en innrullering på rundt 14. Som er 7 pasienter under guiding. Totalt 276 stemmegivere. Majoriteten forventer altså under guiding.

Du koker jo sammen bare vrøvl og dine egne slutninger er basert på tull du selv har tenkt på som at nano ledelsen ringer opp gamle pasienter som ikke ble innrullert ifb med de gamle kriteriene.

4 Likes

Ehh… ja, da hadde alle gjort det fordi det ville vært “penger på gata”, en no-brainer Men det er jo ikke sånn det er. Hele utfordringen er jo at du ikke vet sannsynligheten for gevinst eller evt hvor stor den blir. Når det gjelder tidlig biotek så vet man jo faktisk at sannsynligheten for å treffe blink er veldig mye lavere enn 50%.

En ting du kan ta nesten for gitt ved tidlig investering i små biotek, er at du som småaksjonær kommer til å bli utvannet i rettede emisjoner før du er i mål. Det taler ikke egentlig for at absolutt langsiktighet er fordelaktig.

2 Likes
  • Det er da ikke “tidlig” rett før de er ferdige
  • Veddemålet blir glitrende ved 30% også

Skulle nesten tro de hadde annonsert ny emisjon så mange innlegg det er i denne tråden de siste dagene.

Hehe… nei, men da er det jo ikke å være spesielt langsiktig heller :wink: Min mening er at det i biotek er mer usikkert å bare sitte, enn om man vekter opp og ned ut fra løpende endringer i forutsetningene. Mener at småsparere kan få en edge i biotek ved å utnytte de løpende endringene basert på god kjennskap til regulatoriske prosedyrer og selskapene spesielt.

3 Likes

Egberts veldig positive uttalelse om et suksessfullt år på generalforsamlingen i slutten av april, tyder på at de er noenlunde i rute. Og en av grunnene kan være fordi NanoV nok kjenner de løpende inklusjonstallene. Dermed tyder det på et håndfast grunnlag for optimismen.

Buffring mot evt. skuffende tall, er det lurt? Jeg tror den buffringen er det som har holdt kursen under 30 kr.
Med god pasientinklusjon kan det dermed slå motsatt etter presentasjonen, når de som har sikret seg skal inn igjen.

Jeg vil tro at om de feilet med inklusjonstempoet, så burde det ha kommet info om det, men det har det ikke.

Dermed er det Egberts optimisme det siste vi har å forholde oss til. Det tyder på at det ikke er fornuftig å selge i morgen.

4 Likes

Kan skjønne at vinglingen til Annab er litt irriterende, men da bør jo ikke du koke sammen feilaktige slutninger heller:

21 innrullerte er ikke hva selskapet har guidet. De har guidet ca 5/mnd og mulig økning til gjennomsnittlig minst 7/mnd fra “late spring”.

Så kan folk tolke seg til når " late spring" er, men 21 vil i hvert fall være klart i overkant av hva som er guidet.

8 Likes

Når infokrybben er tom bites Nano hestene …kjent jungelord på TI

Vi får tro styreleders optimistiske prognose fra Q4 blir bekreftet og det legges betydelig øket prognose framover ved Q1.
Jeg er her for å ta mange millioner i gevinst når BP kommer.

4 Likes

6,7 pr mnd i snitt er hva de ha for å nå guiding på avlesning innenfor 2h21. med fullt implementerte protokoller er det dermed belegg til å forvente 20,1 rekrutterte.

2 Likes

Alle sitter vel med en posisjon og en plan. Nå kommer det ikke mer info før onsdag morgen, så man får bare ta et valg på hva man vil gjøre utifra det vi vet i dag og forventer til Q1.

1 Like

Spot on @hybrid Jeg forventer 20 å 25 er fantastisk!!