Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

10% opp hadde jeg bakt inn i dag på kun forventninger før Q1… kom igjen, bring volume back!

Volumet pleier å dø ut mot lunsj, men tar seg ofte opp mot slutten. Kan fort være mange som vil inn på slutten, men gjenstår å se om flere vil ut for å ikke ta Q1 risken. Uansett irrelevant for de med lengre briller mot høst og jul. Da er det bare relevant om caset styrkes i morgen eller ikke. :slight_smile:

Med over70% CR og 100% ORR samt lang DOR er resultatet høyst imponerende!

Vi trenger å vite PR%-nivået på de to PR-pasientene. Vi trenger også en avklaring på pasient nr. 7, som er kommet i tillegg, Det var jo en pasient som først ble betegnet som non-eligible. Det ser ut til at pasienten er tatt inn igjen som PR?

Den svakeste doseringen er da enten 3 eller 4. Si at den 4 var i kohort 1, Da har vi flg. resultat;

Kohort 1 3 CR av 4 dvs 75% Cr
Kohort 2 2CR av 3 dvs 67% Cr

Gitt at den non-eligible årsaken var at pasienten egentlig var for syk, eller ikke passet inn, skal egentlig kun 6 av pasientene telle, hvorav 5 CR og 83% CR.

Dette bør vi få svar på.

Rettelse. Den non-eligible pasienten var jo i kohort 2. Trekk pasienten ut.

Da får vi
Kohort 1 3 CR av 3 dvs 100 % Cr
Kohort 2 2 CR av 3 dvs 67% Cr

og 83% CR overall.

Men svakeste dosering vil vel bli valgt ut fra dette og man kan da, gitt at resultatene også vil gjelde ved større forsøk, mellom 83% og 100%, som dermed er bedre enn rapportert.

2 Likes

Mange såkalte «totrinns-raketter» som har feilet i Nano, og andre Biotech før.
Men denne gangen tror jeg Nano prikker den inn med gode rekrutteringstall i morgen.
Med Covid på retur i Europa vil resten av året bli en lek mtp rekruttering.
Tallene fra Archer vil også hjelpe på rekruttering i Paradigme. Synergieffekt

Edit
Tar lang tid før vi får vite DOR, og spesielt mDOR i ARCher1

2 Likes

Skal ikke pirke, men Kohort 2 må vel ha 100% CR om 3/3 har CR der?
Eventuelt 3/4 = 75%, 6/7 = 85,7%

1 Like

Takk for godt svar igjen, håper du sender inn spørsmålene til i morgen :slightly_smiling_face:

Han mener sikkert 2CR

Ja så det. Rettet.

1 Like

Du har rett InVivo! PR er normalt over 50%:

A partial response or partial remission means the cancer partly responded to treatment, but still did not go away. A partial response is most often defined as at least a 50% reduction in measurable tumor. Here, when we refer to a remission it will generally mean a partial remission .

1 Like

Resultatene er solide, og bør bli godt mottatt av “det store markedet”. Jeg er likevel neppe alene om å ha hatt forhåpninger om enda bedre resultater. Med høyere dosering enn i 1. cohort regnet jeg egentlig med at vi skulle kunne kopiere resultatene fra den første cohorten. Tatt i betraktning dette lille innslaget av skuffelse så bør man ikke være helt uforberedt på at aksjen som så ofte før må ta den tekniske pliktøvelsen med å “fylle gapet” . Uansett er dette første skritt på veien til å kunne kopiere kursutviklingen fra 2016. Morgendagen blir ren plankekjøring, og vil gi grunnlag for aksellert kursutvikling - shortere skal dekke seg inn og også de mange som har tatt gevinst før kvartalsmeldingen skal inn igjen, noe som tilsier at det blir trangt i døra.

2 Likes

Her er jeg ikke enig. Dette er på ingen måte skuffende. Den høyere doseringen var safetytesting. Med 100% CR i kohort 1, hvorfor forsøke noe annet enn svak dose? Vi har tidligere sett at selv lav dosering er godt nok. Det har NanoV også lagt frem dokumentasjon på. Ved valg av den laveste doseringen er resultatet av kohort 2 dermed en bekreftelse og en fin avklaring på at kohort 1 er det som skal velges. Dermed er det liten grunn til å være skuffet over kohort 2, når kohort 1 viste seg vesentlig bedre. Det er riktignok få forsøk, så det må større antall til for nærmere avklaring og signifikans.

2 Likes

I det kortsiktige bildet hadde det vært show med 100% CR, men langsiktige har det nok lite å si.

Vi vet jo veldig godt at langt fra alle responderer veldig bra på Betalutin og Rituximab. Så sånn sett var det noe ‘‘alle’’ burde ha i mente at 100% CR ikke er oppnåelig uansett.

Men at vi et større studie kan se en CR grad på mellom 70-90% kan være lov å drømme om mener nå jeg

Skudd fra hoften, basert på lite data og syltynt grunnlag så kan vi vel si at de som får CR med comboen er de som fikk PR med Betalutin som monobehandling.

9 Likes

I lymrit var det 50%.Men i andre kreftformer kan det være 30%. Archer er likt som lymrit mener jeg også.

De kan fort komme opp i cr de to siste pasientene. Siden de understreker dette: All responses are currently ongoing, 5 of them 2 years after Betalutin®
administration.

Når det gjelder DOR så er det interessant at de fremdeles har respons på behandling for to år siden. Dvs at vi kan forvente enda høyere dor. Vi må altså opp i 34 mnd for å konkurrere med lenalidomide på dor.

Fantastisk medisin Betalutin. Tror vi undervurderer safety spørsmålet også! No doselimiting side effects. Vil du har car t og bli frisk fra kreft men dø av behandlingen eller vil du bli frisk å få intravenøst på sykehus og dra hjem igjen.

Holy smoke jeg hadde valgt Betalutin uansett om jeg var 30 år eller 65.

9 Likes

-Ja det er god logikk i grafen som viser at 90% reagerte positivt i Lymrit 37-01. Det vil normalt være den gruppen som reagerer positivt på Betalutin som også vil ha nytte av kombohandling. Men her gjelder jo Lymrit 37-01 i 3L, mens Archer-1 er i 2L, der man vel må kunne anta at en større del vil reagere positivt på Betalutin fordi sykdomsforløpet er kommet kortere.

4 Likes

Ikke uenig i at det så absolutt er resultater som vi kan leve godt med. “Fullt hus” ville imidlertid gitt “fyr i peisen” med tanke på kursutviklingen på kort sikt. Jeg skrev for øvrig ikke at jeg personlig var skuffet, men tenkte mer på at det kan gi et visst kursutslag at de som har vært litt overoptimistiske kan føle en tanke skuffelse. Men som jeg også skrev så er resultatene solide, og bør gi drahjelp i den videre kursutviklingen. Det viktige for aksjen fremover er å vekke entusiasme utover kjernen av nåværende entusiaster, og i så måte er jo denne meldingen konge.

4 Likes

Alle pasientene i Archer-1 har reagert positivt, ingen har hatt SD eller økende sykdom. Det sier også en del.

1 Like

Da har den falt tre kroner på kort tid. Jeg kan ikke tro at den skal helt ned på 28-tallet igjen og annullere det som faktisk var en god nyhet på morgenkvisten. Men jeg tør ikke å kjøpe flere aksjer før vi eventuelt kryper under 30,20.

1 Like

Blir umulig å beregne nettoeffekten av denne meldingen idag, fordi dette er en dag da utslagene kunne blitt store uansett, enten det måtte ha vært en FOMO-effekt som dyttet aksjen oppover eller salg fra alle dem som ikke tar sjansen på å sitte over et kvartalsresultat. Som minimumsforventning så håper jeg vi avslutter dagen på riktig side av motstandsnivået. Det gir et godt utgangspunkt for en god start på dagen i morgen.

2 Likes

Håper inderlig vi kommer ned til 28,92 fortest mulig slik at vi slipper å dra med oss gapet videre!

Hvilket gap?! Det er omsatt masse mellom 28,92 og 31kr tidligere!

6 Likes