Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Sånn jeg forstod det så har du rett.

Den følelsen når man hiver seg i taxi for å rekke toget fra neste stasjon, for så å sitte på med samme tog tilbake til opprinnelig stasjon.

Nei off, holder meg til maritime tema fra nå av.

3 Likes

Det stemmer. 10 innrullerte, 4 i screening hvor 2 innrulles de neste dagene.

3 Likes

Her er det bare å glede seg til Q2 :rofl: der man sannsynligvis vil se effekten av vaksineringen og kommet forbi smittebølgen. Også er forhåpentligvis de 4 i screening inkludert i tillegg

Jeg vet ikke hvor lang tid screening tar, men regner med at det er en prosess over litt tid. Så med 4 i screening totalt (inkl. de to som skal starte behandling) så kan man vel spekulere i om dette er de 3-4 som totalt vil bli innrullert i løpet av juni… Hvis de skal ha inn flere (edit: i løpet av juni), må screening + dosesetting ta mindre enn 5 uker. Noen som vet?

1 Like

Problemet nå er at forventningene til Q2 kommer til å være skyhøye :smiley: I tillegg starter vi på “4” nå pga de i screening - så forventningen i Q2 ligger sikkert på 30 :smiley:

1 Like

Hvorfor skal vi plutselig forholde oss til antall i screening? Ble antall i screening nevnt 17 feb? Hvis ikke kan det vel ha vært like mange i screening den gang.

2 Likes

Nei, tror nok du hørte riktig. Jeg fik samme oppfattelsen. Men da jeg hørte dette så innså jeg at den skuffelsen jeg fikk da jeg leste rapporten i 7-tiden, var ubegrunnet. Heller ikke ledelsen i NANOV kan ha stålkontroll på rekrutteringen i en tid der en pandemi rir verdens sykehus. Så 14 må sies å være godt innenfor guidingen, spesielt når de kan gi en plausibel forklaring på hvorfor den ikke er blitt større samtidig som de holder fast med avlesning i løpet av H2 21.

Dagens kursskrell er ikke rasjonell i henhold til det ledelsen presenterte. Selskapet er tre måneder nærmere målsnoren, målsnoren ligger fast og selskapert har levert særdeles hyggelige data fra Archer studien. Men markedsaktørene har talt og sendt kursen betydelig ned, til glede for mange som ikke hadde kommet seg på innsiden.

Når nå analytikerne kommer med oppjusterte LoA og kursmål, så vil dem som solgte i dag måtte innse at det var litt for hastig. NANOV kommer og den kommer sterkt tilbake. Det blir medisin og mye vil være klart innenfor en tidslinje på de neste 12 månedene. Og det er ikke lenge innen biotek.

3 Likes

Man kan kanskje anta at de hadde nevnt det sist også, om de faktisk hadde flere “rett rundt hjørnet”

Men jeg må jo si at for min del som har de lange brillene - er det jeg sitter igjen med etter de siste dagene at ting jeg har håpet på bekreftes. Archer gir gode tall, vi klarer å få inn pasienter osv.
Så med 2016 brillene på hodet - er det ikke annet enn behagelig å se at ikke det er noen hinder som tilsier at ikke ting skal gå veien, eller at vi utsettes med flere år.

Sykt å si, men med unntak av at jeg gjerne skulle sett en høyere kurs er jeg svært fornøyd.
Liker også CEO som snakker tydelig, virker svært kompetent og ikke minst forståelig engelsk :smiley:

4 Likes

Syns det er rart at nanov prises så lavt når “alle” er sikker på at “det blir medisin”

Markedet tolker dagens Q1 som at Nanov IKKE vil nå guiding når det gjelder tidsrammen for Paradigme, dette til tross for at CEO var veldig tydelig på at guidingen opprettholdes og vil nås. Jeg har tidligere uttrykt at vi bør forvente ca. like mange pasienter innrullet i Q1 (feb-mai) som i Q 4 (nov-feb), og 10 nye pasienter er litt under (med 4 pasienter rett rundt hjørnet, jf. presentasjonen), samtidig er det først fra dette tidspunktet (late spring) at selskapet forventer en økt innrulleringstakt og dersom den overholdes vil vi faktisk komme i mål. Tiden vil vise om det blir noen forsinkelser - men en må ikke glemme at selskapet faktisk har fått inn 24 pasienter siden nov 2020, hvilket i prosent er en økning i antall pasienter på 40 % på 6 måneder (59 til 83), og vi har en helt annen innrulleringstempo nå sammenlignet med sommeren/tidlig høst 2020.

Det som jeg også synes er helt merkelig, er at markedet faktisk legger mer vekt på at innrulleringen var litt svakere i Q1 sml. med Q4 - selv om vi begynner å se målstreken og guidingen rent faktisk opprettholdes - enn de gode resultatene fra Archer-1, hvilket vises ved at kursen i dag ligger lavere enn før børsmeldingen om Archer-1 i går… Har vi ikke rent faktisk de siste dagene fått en ytterligere bekreftelse på at Betalutin vil bli medisin og ta større del av markedet?

14 Likes

Yes, og derfor har jeg økt i dag :slight_smile:

2 Likes

Jeg vil vel tro at “alle” innser at det er masse risiko igjen. Meg selv inkludert.

Men for meg er det så enkelt som at R/R i dette caset nå syntes for meg å være spesielt god. Derfor er det veldig enkelt å regne hjem en posisjon her med langt perspektiv.

4 Likes

Synes dette var en god presentasjon. Når det gjelder partner tror jeg det snart kommer en veldig lukrativ avtale. En avtale med Rouche som gjør at de kjører full gass i Archer-1.
Nå ligger meget gode kliniske studier på is pga det finansielle. Det varer ikke lenge. Kjøpte litt flere aksjer i dag, og jeg er strålende fornøyd. Betalutin blir en blockbuster! Sitter stille i båten, det har jeg blitt god til. Vært trofast aksjonær i mange år, og jeg blir med hele veien til suksessen er et faktum. Så det så!

5 Likes

De har mye å levere fremover. Ifølge selskapet ble pasientinnrullingen hemmet av COVID-restriksjoner spesielt i Europa. Allikevel er alle tiltak for økt pasientinnrulling implementert, og med økt vaksinering og mindre restriksjoner vil innrullingstempoet nå sitt potensial. Så spørs det om det er nok til å innhente det tapte. Stor usikkerhet her. Guidingen opprettholdes, men den opprettholdes gjerne frem til den ikke gjør det? :wink:

Egberts om partnerskap: “For obvious competitive reasons we cannot disclose specifics regarding potential discussions we are having with one or more parties.”

3 Likes

Jeg vil vel tro at “alle” innser at det er masse risiko igjen. Meg selv inkludert.

Nå er det vel ikke opp til oss men FDA å AA kamerat å avgjøre det. «Sveitserne» vil mer en gjerne beholde patentet sitt i komboen så i nordic N nå fremover er det vel bare å holde godt fast som gjelder.

2 Likes

Har vi noe estimat på hvor lang tid screening tar?

hva blir neste konsensus på kursen… marketscreener summerer opp:

1 Like

På de 14 ukene siden Q4 presentasjonen er det rekruttert 10, på de 18 uke som gjenstår til utgangen av september må det rekrutteres 37. Så rekrutteringsratsraten skal opp fra 0.7 pax per uke til 2.1 per uke, for å kunne levere 3 mnd top line data ved utgangen av året. Ingen vil vel bli overrasket ved forsinkelse her, og det er for så vidt ikke kritisk så lenge det er god margin ift. cash beholdning. Men jeg synes guidingen var lite overbevisende. De burde i det minste kunne svare på om 120 rekrutterte skal oppfattes som et absolutt krav.

Vi skal vel teste støtten på emi kurs igjen. Når kommer neste euforitopp? Dynamikken i det kortsiktige bildet er jo såpass enkel at jeg fint skjønner mange ignorerer det langsiktige caset.

1 Like

Selskapet er priset til 2,5 milliarder i øyeblikket, så det er ikke akkurat konkursprising

1 Like