Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Bare å holde på hatten når det blåser som nå. Umulig å si hvilken retning kursen går videre. Jeg er likevel av den oppfatningen av at caset ble betydelig derisket i går, og at det ikke er noen høyere risk i dag - selv om inklusjonen var noe skuffende.

Jeg spinner videre på mitt tankeeksperiment fra i går: Kan det være et kommende samarbeid med BF som gjør at NN er så sikre i sin sak når de melder at avlesingen vil skje før nyttår? De stammet ganske bra under presentasjonen da temaet ble tatt opp :crossed_fingers:t2:

1 Like

5kr aksjen i rabatt i dag🥳 Skal ikke mange aksjene til før du får deg ei god flaske bobler til høsten forhåpentligvis helt gratis🤣 Det er bare å bukke og takke🙌

1 Like

Hadde vært hyggelig med partner - men det er vel ofte disse ekstremt oppjusterte forventningene våre som er med å skape disse svigningene i kursen når man alltid ender opp skuffet :smiley:
Så uavhengig av stamming, hvilken hånd glasset ble holdt i - eller om Malene strammet beltet sitt på Webcast tror jeg man skal forsøke å så godt det lar seg gjøre holde seg til guiding - hvertfall som forventning :smiley:

2 Likes

Hei alle, da var katta ute av sekken og jeg vil tillate meg å komme med en kommentar da det var mye “støy” av mitt innlegg et par dager før Q. Først vil jeg bare si at jeg igjen positiv til Nano og elsker deres “value creation”. Jeg er også en investor, så tenker selvfølgelig risk, penger og “logisk”. Når det er sagt, la oss fokusere på det vi nå vet og fikk vite på Q, og det er i all hovedsak 4 ting jeg ønsker å dele mine tanker rundt. Har lært jeg ikke kan liste meg forsiktig nok, så “mine” tanker.

  • Tilbakeblikk
  • Rekruttering
  • Ledelse
  • Fremtiden
  1. Tilbakeblikk: Så her er vi, det ble igjen, som oftest for stor optimisme og mange mister ofte bakkekontakt. Dette kunne forsåvidt endt helt annerledes, men nå gjorde det ikke det, og dermed føler JEG, at jeg kan tillate meg å si det. Dette gjelder ikke bare på Nano tråden, men på masse tråder. Alle snakker sin agenda, og vil få med andre i sitt eget syn. Kanskje for gevinst, kanskje for anerkjennelse, eller kanskje mest for å føle de selv har mer rett om tilfellet. Dette tror jeg igjen skjedde, og som jeg nevnte tidligere, så var det muligens for mye eufori om at denne skuta var nettopp snudd og her snakket vi ikke engang om “å levere” på guiding, men faktisk hvor mye Nano i dag kom til å OVERLEVERE! Dette tror jeg vi alle kan være enig at dem ikke gjorde. Så et lite stikk, la nestemann som gidder, eller orker å vinkle noe mer nøytralt eller negativt - la den personen få si sitt - la det ligge eller bruk det. Bare ikke isoler noen eller få folk til å føle de er 1:menigheten. Der er Nano TI ofte i toppen. Sånn. PS. Jeg gosser meg ikke over det som skjedde i dag, men jeg har hvertfall unngått et personlig tap på 18%, som jeg er fornøyd med.

  2. Rekruttering: Nano leverte 10 pasienter. La oss være ærlige, dette er for svakt, dette er ikke nok til å overbevise meg, ser også flere er skuffet. 10 Pasienter er ikke det Nano selv guidet, faktisk 50% mer. Så dette er i mine øyne et faresignal, og gir meg litt skrekken. De har enten ikke kontroll, eller så er de som vi har opplevd så mange ganger før FOR optimistiske i markedet, og underleverer. Dette kan rett å slett ingen ta meg på, dette er nå ren fakta. Og det syntes jeg ledelsen burde ordne opp i. Kommer mer i neste punkt her. - De mangler 37Pas. Vi er i 1 juni (06.2021). Guiding tilsier 120Pas 10.2021. = 4 mnd/37 = 9,25Pas HVER MÅNED. Dette er et tall vi ikke har sett før bli levert, de guider selv lavere enn dette. Så når jeg personlig skal ytre min mening, så blir guiding useriøs og uholdbar. - La oss si: De mangler 37Pas. Vi er i 1 juni (06.2021). Guiding tilsier 120Pas 01.02.2022. = 8 mnd/37 = 6,63Pas HVER MÅNED. Dette Q hadde de i snitt 3,33Pas i måneden. Altså, om de så mye som DOBBLER rekruttering, vil vi faktisk oppleve en ny emisjon før vi får disse dataene. Og dette syntes jeg er å leke med ilden, og kritisk for oss som vil ha mer “sikkerhet”. Om jeg kunne valgt, så ville jeg heller ha fått en rettet men mindre emisjon nå, mens det er momentum, enn å love noe de ikke kan holde. Da VET vi som aksjonærer at okei. “Nå kan vi faktisk lene oss tilbake”. Og det er jo dette vi faktisk ønsker. Men at noen her skriver dette nå, det syntes JEG, er i overkant optimistisk, og faktisk på kanten til villedende.

  3. Ledelsen: “Hvilken leder promoterer seg selv, før rekrutterings tall?”. Altså, man kan si mye godt om vår nye CEO - men gud bedre jeg skjønte lite når jeg leste Q1 rapporten… hvor var rekrutteringsfokus og tallet alle letet etter? - Syntes dette kanskje allerede viser tegn til å ikke helt forstå historikken til nano aksjonærer og dette mener jeg er dumt. Og derfor føler jeg, at JEG, kan dra linjen videre til at de er også “dumme” som i går ivaretok guiding i Archer meldingen… Når de VISSTE, at dette ikke var deres egen guiding engang. 33%UNDER! Ikke nok med det, de sa det 8 ganger på presentasjonen i dag også… Okei sier jeg bare. Mirakler kan skje - men vi/jeg vil bare se at de faktisk får fart på dette, bare lever! Så kort, jeg får dårlig følelse av opplegget, og det er synd på “målstreken” - kjenner denne guiding/ledelses historikken irriterer meg grønt.

  4. Fremtiden: Den er lys den! Men, jeg tror vi må belage oss på mørket før solen skinner på oss. Jeg blir sikkert hatet for å si det, men det blir nok en emisjon mellom oss og dataene, også får jeg heller ta den stormen som kommer. Men dette er hva JEG ser.
    Vil legge til, 4 pasienter til Screening, var ikke det lavt? Dette er ikke alle 4 som kommer igjennom på, og mener selv backlogged burde være en del høyere om de skal levere på sin egen guiding? Jeg ble hvertfall ikke oppløftet over å få denne informasjonen. Når dette er sagt, så var archerdata knall i mine øyne og uventet dette kom dagen før!, men som ledelsen selv sier, så er fokus Paradigme.

Det vaskligste men situasjonen vi som aksjonærer har nå foran oss, er nettopp det at Q2 nå blir enda mer avgjørende og nervepirrende enn det vi opplevde i dag på Q1. Og det er ikke en “deilig” situasjon syntes jeg. Hva jeg gjør, vet jeg ikke.

9 Likes

Ryktes om at ABG har spredd feil info om Nano i dag. Noen som har fått med seg det?
De sier Nano må ha ny emi i år, men det viser seg å være helt feil…

“Høyere cash burn er på grunn av nedbetalinger av leverandørgjeld, og selskapet forventer at kontantbeholdningen vil vare inn i andre halvdel av 2021”, skriver ABG Sundal Collier.

Kommentar: Nordic Nano ned på flat børs, Play Magnus stiger kraftig
Oslo (TDN Direkt): Nordic Nanovector faller betydelig, mens Play Magnus stiger kraftig på en ellers flat børs onsdag.

Nordic Nanovector la frem sin kvartalsrapport for første kvartal i morgentimene onsdag som viste et driftsresultat på -101 millioner kroner, mot -126 millioner kroner i første kvartal 2020.

Det som derimot er av mer fokus hos analytikerne er innrulleringen til Paradigme-studien. Ifølge kvartalsrapporten var det pr 25. mai 2021 totalt innrullert 83 pasienter, mot 73 pr 17. februar 2021. ABG Sundal Collier skriver i en analyse i tilknytning til kvartalsrapporten at til tross for forbedringer i studie-rekruttering var antall nye innrullerte pasienter noe svakere med 10 nye pasienter, sammenlignet med 14 i fjerde kvartal.

Meglerhuset tror dog at det er sannsynlig å anta at studien kan bli fult ut rekruttert, og at publisering av avlesning fra tremåneders topplinjedata innen slutten av 2021 er mulig, men presiserer at dette betinger en akselerert rekrutteringsrate.

“Med vaksinasjonsutrullingen i de fleste europeiske land og USA, vil covid-19-påvirkningene på studien være av mindre grad i kommende kvartaler”, fremhever ABG Sundal Collier.

Videre skriver meglerhuset at Nordic Nanovector som ventet ikke genererte noe omsetning i kvartalet, og at de heller fokuserer på kontantbeholdningen og bruken. Mens kontantbeholdningen pr utgangen av første kvartal var 498 millioner kroner, godt hjulpet av emisjonen i februar på 361 millioner, var kontantstrømmene fra driften -133,5 millioner kroner (-65,2 millioner i fjerde kvartal).

“Høyere cash burn er på grunn av nedbetalinger av leverandørgjeld, og selskapet forventer at kontantbeholdningen vil vare inn i andre halvdel av 2021”, skriver ABG Sundal Collier.

Meglerhuset avslutter med å trekke frem at de fortsatt vurderer Nordic Nanovector-aksjen som en kjøpskandidat, og begrunner dette med imponerende data sett så langt i Paradigme-studien og plattform-potensiale i andre onkologiske indikasjoner med høyt umøtt medisinsk nødvendighet.

Nordic Nanovector faller 14,6 prosent til 26,5 kroner onsdag

At 10 innrullert var litt skuffende kan jeg si meg enig i, men at det var en halv milliard mcap-skuffende er jo bare helt på trynet :joy: Da mangler vi dlbcl, som kommer innen noen uker. Håper shorten og de som har solgt brenner seg litt da :blush:

Var ikke du ute når Archer-1 data kom?

For min egen del hopper jeg ikke inn og ut i en aksje jeg har sittet i 5 år snart. Så dagens “korreksjon” er en krusning - er godt herdet i løpet av de årene :slight_smile:

15 Likes

Kanskje vært tatt opp før men kan vi plutselig få dumpende inn en mld om at NN har fått AA på interim avlesning?

37 delt på 8 er 4,63 og ikke 6,63.
Om vi skal bruke den informasjonen vi har fått så er det også greit å ta med de to som man sier kommer til å bli inkludert OG de pasientene som ble inkludert i Q4 presentasjonen som en del av snittet på rekruttering etter at man endret inklusjonskriteriene. Regnestykket blir da;
Gjennomsnittlig rekruttering per måned: (14+12)/6 = 4.33
Antall som må rekrutteres per måned for å nå 120 hhv ved 10.2021 og 01.02.2020;
35 / 5 mnd = 7 (hvilket de guidet med som mulig å oppnå i Q4 2020)
35 / 8 mnd = 4,38 (Hvilket er mer eller mindre akkurat på snittet det siste halvåret)

12 Likes

Det eneste som kan redde topplinjedata i år er om FDA plutselig sier at nå har dere nok.

Ingen som gidder å kommentere ABG sin graverende skrivefeil i dag?

1 Like

En pandemi med full styrke eller en pandemi som fades ut er faktisk avgjørende. Jeg har fortsatt tillit til guidingen. Men jeg håpet på mer info før Q2 i august.

1 Like

Ingen seriøse investorer tror at pengene plutselig har forsvunnet.

2 Likes

Trenger ikke mirakler når avlesning ikke må skje på 120 pasienter. Selskapet guider fremdeles på datareadout i år - det gjør de ikke som et resultat av dårlig hoderegning eller lureri. Tallene er oppe i lyset og de rekker aldri å rekruttere det fulle antallet tidsnok. Så hvorfor guider de fremdeles så bastant?

Jeg er sikker på at det er fordi man med lymrit, paradigme, archer og dlbcl har nok data til å blidgjøre fda uten å treffe 120 avleste for effekt.

3 Likes

Anbefaler alle å høre siste episode av radium. Mye Nanov der :+1:

4 Likes

Det kan være du har rett der, men mange vil nok lese den å reager negativt på det. Så du og jeg kan være lett påvirkelige her. Kursen fikk ganske hard knekk idag vil jeg påstå…
Har nå kontaktet økokrim angående ABG og deres “skrivefeil”. Jeg har også anmeldt LinPiao for å røyka sokkene sine :wink:

Ja, for oss langsiktige som har vært inne i noen år blir dagens reaksjon bare en ubetydelig krusing. Jeg mener Annab’s “analyse” er både for negativt ladet, samt mer å regne som en kortsiktig betraktning som er ganske så uvesentlig for oss som uansett vil være aksjonærer i mange år enda. Forøvrig har jeg stor tro på en meget kraftig økning i rekrutteringen for de kommende 4 måneder etterhvert som Covid-19 slipper taket utover sommeren. Gleder meg allerede til fredag 27. august👍!

3 Likes

Vanskelig å se om dette er ABG eller journalisten som roter. Jeg har ihvertfall lagt det ut på shareville…

https://www.shareville.no/aksjer/nordic-nanovector/kommentarer/wow-dette-er-en-ganske-alvorlig-feil-i-sak-om-nordic-nanove-93539320

2 Likes

Ja, veldig informativ radium podcast.

Fra «late spring» til august klarer de vel sju i måneden med koronaen under kontroll. Med disse fire som er screenet blir kvartalstallet kanskje 25 neste gang. Dette kan vi nyte snart og ingen bagateller eller skrivefeil er så viktige.

1 Like