Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Han mener vel at aksjen på nåværende tidspunkt er verdt 50% mer enn den er priset til - brukbart det. Er vel ikke stort mer å forvente i den situasjon vi er i akkurat nå. Analytikere må forholde seg til harde fakta og tall, kan ikke begynne å synse mye om potensiale til ting man ikke har en markedsplan for.

1 Like

Hei du, din dustemikkel som selger aksjene dine til meg i panikk i dag. Takk! :slight_smile:

2 Likes

Poenget er at på dette stadiet i studiet burde LOA i analysen (Likelihood of approval) vært mye høyere. Det blir ikke riktig etter min mening å sette LOA til 45% nå og øke den til 100% etter read out og approval er et faktum?

Med data som nå er kjent fra paradigme er de fleste her temmelig sikker på at Betalutin får godkjenning. “Soft” rekruttering har ingenting med LOA å gjøre, vi snakker i verste fall om en 1-3 måneders utsettelse og jeg har vanskelig å forstå hvorfor rekrutteringen er critical to the case?

8 Likes

Sjog…

“Vanskelig å treffe riktig alltid. De fleste satset på et godt Q og @Annab ertet på seg “alle” med sitt salg før Q, og spesielt argumentasjonen der hun snakket om mulig 40 % nedgang. Så solgte hun på 28-tallet før Archer og etterpå forsøker hun å fremstå som klok fordi hun unngikk en nedgang på 17 %. (fra 31-32). Nedgangen hun unngikk var imidlertid fra 28-tallet før Archer til 27-tallet som aksjen lå på deler av dagen i går. I dag er det ny fest for shorterne og ny nedgang.”

• Jeg prøvde ikke genierklære meg i det hele tatt, jeg sa det er for optimistisk her på forumet, og det viste seg stemme. Viste til historie om at ledelsen historisk ikke har levert, og det gjorde de heller ikke på Q1. Ikke bli sur på meg, bli sur på deg eller dem. For the record, så sparte jeg en del 1000lapper på dette, så jeg er ikke lei meg. Men gøy du prøver å gå i sømmene på tradet mitt :slight_smile:

• Og nei, bryr meg ikke om kursen gikk opp ved archer. Jeg solgte på grunn av usikkerheten jeg så ved Q, den analysen hadde jeg visst rett på - så er ikke mer enn det.

• Jeg kjøpte noen tusen aksjer i dag på 24.92, men jeg tror fortsatt at vi skal ned til emisjonskurs. Jeg trenger ikke lengre å forsvare meg, Ling sier det selv i sin analyse, så får man heller være ignorant å tro noe annet, det er jo tro og håp blant mange - skal ikke ta fra noen dette, for dette kan gi evetyravkasnting på sikt - men det betyr ikke at vi kritiske tar feil ved noen anledninger…

Blir vel ikke så mye behov for å diskutere rekrutteringen, den er for lav, og så enkelt er det bare. Q2 blir helt avgjørende for ny emisjon eller om de rekker å klamre seg til halmstrået før readout. Ling sier også dette selv;

“Vi er noe bekymret for at bare ti nye pasienter har blitt rekruttert til Paradigme-undersøkelsen de seneste tre månedene. Ledelsen gjentok at den venter datautlesning sent i 2021, men rekrutteringen må ta fart for å nå dette”, skriver DNB Markets.

5 Likes

På 1Q21 webben sa både Marco Renoldi og Peter Braun at de har sterke indikasjoner på større inntak av inklusjoner fremover pga all covidvaksineringen. Antall pasienter innlagt i Norge gikk for eksempel ned til kun 88 nå, ned 10% fra i går. Nakstad har uttalt at med den høye vaksineringen av eldre og utsatte vil belastningen på sykehusene gå ned, selv om man gjenåpner mer, siden det da ikke vil medføre fare for den gruppen som er vaksinert. Dette skjer nå med stormskritt. Det samme gjelder i Europa og USA. Det er opplagt at det har skjedd en opphopning av etterskudd på inklusjoner.

2 Likes

De som ikke skjønner at rekrutteringen vil ta seg betydelig opp nå som vaksineringen av befolkningen er snart unnagjort og land etter land gjenåpnes, har ingenting å gjøre på aksjemarkedet. Det er en ordentlig stor sannsynlighet for at NANOV, med sine enestående resultater blir om litt til en gullkalv for aksjeeierne.

6 Likes

Det er ingen lett oppgave å guide ut fra beregninger om hvordan pandemien utvikler seg. De ene uka går et land i riktig retning, den andre er det katastrofe. Mer stabil utvikling får vi neppe før inn mot Q3 da større deler av yngre befolkning i flere land er vaksinert.

1 Like

Det ser ut til at du glemmer at alle aktuelle Paradigmekandidater er vaksinert.

1 Like

Det er fortsatt mange land som har svært presset kapasitet på sine sykehus. Det er vel det som er problemet?

Vel, her må man bøye seg i støvet for en analytiker som innser at rekrutteringen må ta fart for å nå avlesning i 2021! Gått på BI den karen med en slik kapasitet?

Ja, man må jo ikke være videre bevandret i matematikk for å skjønne at man må ha en betydelig høyere rekruttering ut mot sep for å nå avlesning i 2021. Men jeg hadde da håpt at en som kaller seg analytiker også ville klart å se hvordan Covid-19 påvirket rekruttering av spesielt såpass sårbare pasienter som det NANOV rekrutterer til Paradigme. Også hvordan utstrakt vaksinering mot covid-19 vil lette tilgangen til denne typen pasienter. For ikke å snakke om hvilke kapasitet som står klar til å gjøre jobben; 97 siter i 24 land. Men disse faktorene ble nok litt for mye for denne analytikeren. Analyse har alltid stått for meg som det å gå i dybden. Denne analytikeren har snarere gått i baret.

3 Likes

Har alltid betraktet Ling som en “lettvekter”!

3 Likes

Hakke peiLing

9 Likes

“Noe bekymret”? …det mest tåpelige jeg har hørt!
Rekrutteringen er økt 3 gangern i pandemien og worst case er 3mnd utsettelse på noe NANOV har hatt som mål i 10år. Dette er jo bare tull!

Skjønner at markedet er kortsiktig… men det får da være grenser hvor mye fokus +/- 5 pasienter skal ha. Betalutin eier 3FL og med Archer-1 data i 2FL som er den virkelige gullgruven både for pasienter og investorer så eier vi også den.

Har aldri følt meg roligere og dette fallet ifbm Q1 skyldes så kortsiktige investorer som det er mulig å få.

13 Likes

Dette snakket Bravo om for 2 år siden også, hvor heller ikke Einarsson da forsto hvordan dette henger sammen. Med Paradigme-dataene vil man søke conditional approval , men for å få full approval må man selvsagt ha et fase 3-studie. Istedenfor å gjøre en fase 3 i 3. linje så ventet man på data fra Archer som man nå har, slik at man vet hvilken dose man skal velge og har dokumentasjon på at kombinasjonen er god. Deretter vil man gjøre en fase 3 i 2. linje med kombinasjonen fra Archer. Da kan man få full approval både for 2. og 3. linje.

Det er strategien påpekte Bravo rundt 28 minutter i podcast 69.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-69

Tydelig at markedet ikke forstår hvor viktige dataene fra Archer er når man ser på hvordan børskursen har utviklet seg…

31 Likes

Yessir. Samme gjør Bayer med Copa og mei nå med me-401. :+1:

3 Likes

Jeg kommer også til at en LOA på 45% er teoretisk den helt korrekte statistiske sannsynlighet for at ett fase3 studie (eller i Nano sitt tilfelle , pivotal Fase2) innen hematologi ender opp med godkjennelse.

Ifølge BIO sin modell:
Hematologiske studier i fase 3 har en 52,6% sjanse for å gå til BLA, og fra BLA til FDA approved er det 86,4% (52,6%x86,4% = 45%)

Broile… sorry… analytikerene bruker vel slike statistiske modeller for å være på den trygge siden, og så synser de litt i analysen om hvis att og om att ditt og datt så kan det være at det blir bedre eller dårligere.

3 Likes

Men det er vel kanskje snittet av alle fase 3/pivotal fase 2, skulle tro da at et som har passert interim ville ha enda større sannsynlighet for å gå til BLA?

2 Likes

På slutten av callen mumler Braun noe om «see you in a few weeks» før han navner neste kvartalspresentasjon. Siktet han til kommende Radforsk eller noen konferanse som kommer?

1 Like

Eller noe annet - noe breaking news :stuck_out_tongue: ?

2 Likes