Tror nok du kan ha rett i det. Så her må nesten hver enkelt av oss gjøre oss opp en mining hvorvidt Betalutin kommer nærmere en godkjennelse eller ikke, etterhvert som rersultatene tikker inn og tidslinjen frem mot filing blir kortere og kortere.
Jeg må likevel vedgå at jeg finner det pussig at LoA fortsatt ligger på 45%. I mitt hode betyr det at det er 55% sansynlighet for at Betalutin IKKE blir godkjent. Tar man for seg de resultatene NANOV har oppnådd på særdeles syke mennesker med bruk av Betalutin (se waterfalll diagram og resultat fra Archer 1) så finner man ingen andre selskaper/medikamenter som er i nærheten av Betalutin. Og dette er pasienter som ikke har noe annet håp å klamre seg til. Archer 1 viser også at Betalutin har evnen til å revitalisere CD20 på B-cellene til pasienter der Rituximab ikke lenger gir effekt. Altså nok en gruppe poasienter som står med en fot i gfraven og som med bruk av Betalutin får en ny sjanse.
Men til tross for disse resultatene, på et stadig større antall pasienter og med en stadig lengre mDOR, så anser analytikeren hos DnB at sannsynligheten for fiasko er større enn sannsynligheten for suksess! I mine øyen er det oppsiktsvekkende og man kan begynne å lure på om denne analytikeren har fått med seg hva som skjer innenfor NANAOV. Kan det skyldes at vedkommende burde tatt seg en tur til SpecSavers?
Jeg vil råde hver og en av dere å ta dere tid til å gå gjennom de siste kvartalrapportene, høre gjennom webcasten til de samme Q-presentasjonene og gjøre dere opp en egenbasert holdning til i hvilke grad Betalutin har en større eller mindre sannsynlighet for å bli medisin. Personlig er jeg ikke i tvil.
Og merk dere at de foreliggende resultater fra interimavlesningen sommeren 2020 fortsatt inneholder data fra pasientene som fikk 100/20 doseringen. Som dere vet så tok man, på råd fra etisk komite å redusere til en arm og da velge den armen som hittiol hadde gitt best resultater. Og da ble det 40/15 doseringen man gikk videre med og som i dag er eneste armen i Paradigmestudiet. Følgelig er interimavlesningen påvirket av resultatene oppnådd med 100/20 dosering, og som ledelsen selv sier, så får de best resultater med 40/15 dosering. Av det slutter jeg at dersom man kun hadde tatt for seg resultatene fra 40/15 doseringen, så ville resultatene vært ende et hakk berde enn de i dag er.
At Betalutin blir medisin er jeg ikke i tvil om. Følgelig finner jeg DnB sin analyse og LoA mildt sagt pussig. Jeg er rimelig sikker på at innefor et tidsperskeptiv på 12 måneder så har NANOV fremsendt glimrende resultater til FDA, har på plass en solid internasjonal partner og en finansiell plattform som sikrer selskapet til pengene begynner å strømme inn fra kommersialisering av Betalutin. 12 måneder folkens! Det er svært kort tid innefor farmasi…
Og fortsatt er der selgere som tilbyr deg NANOV aksjer til rundt kr 25,-. Altså godt under kursen man måtte betale før ARCHER data ble offentliggjort tidligere denne uken! Det er tydeligvis en del NANOV aksjonærer som har investert penger de skulle hatt til lysregningen som hadde forfall 15 mai…