Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

På Avanza får en listet opp alle handler. Ser at det gikk noen store blokker på samme sekund rundt halv 12

2 Likes

Da tror jeg du må summere igjen. Flere store blokker, bare kl 11:39:33 gikk det nesten 40.000 aksjer i en pott.

Fant feilen min. Riktig skal være 215539.

1 Like

(innlegg trukket tilbake av forfatter, blir automatisk slettet etter 72 timer, med mindre det blir rapportert)

Short opp til 1 428 430

Details - Short Sale Register (finanstilsynet.no)

Minner om Algeta sin avtale i 2009, som tok alle analytikere på sengen: Dette kan fort skje i Nordic Nanovector også.

Meglerhuset DnB Nor Markets har vært positiv til Algeta lenge og aksjen har ligget fast i ukeporteføljen i det siste. Dagens nyhet om at det norske legemiddelselskapet har inngått partneravtale med farmasikjempen Bayer tok imidlertid analytiker Espen T. Jørgensen på sengen.

2 Likes

Det spiller ikke all verdens rolle hva DNB mener. Fokuset mitt var ikke klaging egentlig. Men jeg mener vi burde ha mer fokus på ordene til renoldi. De har altså sett resultatene fra interim og fra har i detalj sagt hva de krever av safety og effekt for å godkjenne. Deretter sier han at de er sikre på en accelerated approval. Der er jo fantastisk info som markedet overhode ikke har plukket opp. Var akkurat ett dansk firma som ikke fikk godkjent søknaden i fda kursen sank vel 60-70% på dagen. Her vet selskapet hva de har og hva de går til. Fantastisk forutsigbarhet for selskapet og for aksjonærer.

4 Likes

Dlbcl har selskapet fått ut og sagt at vi ikke bør forvente noe som helst egentlig. “Noe effekt” i visse cellelinjer høres ut for meg som partial response i noen pasienter. Ikke noe å satse på skal gi noe oppgang.

Akkurat som jeg antok. Her er det shorterne som setter inn støttet igjen.
Er ikke mange rasjonelle, langsiktige investorer som kaster kortene på de Archer-tallene og Q1-presentasjonens innhold.

Håper folk skjønner denne kjøpsmuligheten.

7 Likes

Voleon har Nano nå som sin “største” short i Skandinavia … du verden

1 Like

Når er den neste offisielle milepel - Q2 ?

Er nok det blikket rettes mot i første omgang, men håper å tror det skjer litt i mellomtiden! Dlbcl om noen uker, sammarbeidspartnere?(begynner farlig å nærme seg medisin nå), alpha37 o.l. Håper de som forventer en kjedelig sommer tar grundig feil!

Har langt ifra mistet trua - undrer meg over reaksjonen fra markedet :roll_eyes:

5 Likes

Vi burde straffe de. Hardt og brutalt…håper egbert drar i land en flott avtale i Asia snart

Neste år på denne tiden så har vi fasiten :dizzy:

4 Likes

Enig, og jeg har tro på dette- har jevnt og trutt lastet opp gjennom fire år og mener vi er i havn i løpet av q2 neste år- vingård i Toscana ++ neste! :ok_hand:

6 Likes

Den sliden der likte jeg også veldig godt Merlin.
Kjente jeg bare følte meg stål bull etter at Braun redegjorde for den

1 Like
1 Like

Noen som kan forklare alle disse forkortelsene som brukes. Har vært ute av denne aksjen noen år :wink:
Bl. a 2FL-3L osv.
Har en formening om hva de betyr , men det er greit å værre sikker. Hadde vært fint med en liste over de relevante forkortelser hvis noen orker

Det hadde gjort seg med en aldri så liten innsidehandel :wink: